• 1
  • 2
2012-04-25, 01:44
Medlem
Islampeaces avatar
Jag har varit rökare i 6 år. nu är jag så trött på det. vill sluta. har testat plåster, tuggumi, snus ja allt möjligt. ingeting verkar hjälpa.

skulle vilja få råd av er som har slutat helt på egen hand. Hur gick ni till väga?
Citera
2012-04-25, 01:50
Medlem
Phankis avatar
Det är självklart en lång process och det tar tid. Men försök dämpa om du röker ett paket om dan så testa ett halvt om dan. Sedan dämpar du så mycket som du kan.
Citera
2012-04-25, 01:53
Medlem
Jag rökte gräs istället. Det gick som på räls, minimala bieffekter. Hade rökt tobak i 7 år och snittade ett paket om dagen.
Citera
2012-04-25, 01:54
Medlem
Kryptisks avatar
Det är kört.
Citera
2012-04-25, 02:01
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Jag rökte gräs istället. Det gick som på räls, minimala bieffekter. Hade rökt tobak i 7 år och snittade ett paket om dagen.

Nu kanske personen i fråga har ett jobb där man måste använda hjärnan och då är ju din teori död.
Citera
2012-04-25, 02:04
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanki
Det är självklart en lång process och det tar tid. Men försök dämpa om du röker ett paket om dan så testa ett halvt om dan. Sedan dämpar du så mycket som du kan.

Det är svårt. Har försökt flera gånger att använda minska-metoden. Men det funkar inte. Ibland låter jag bli att köpa cigg och röker bara när jag är med kompisar

men känner att det blir pinsamt att fråga varje gång då blir jag tvungen att köpa när jag väl har köpt cigg så är kedje-rökningen igång igen.
Citera
2012-04-25, 02:04
Medlem
.emelie.s avatar
jag snusade en dosa om dagen i 6 år. En dag blev jag biten i läppen av min hund och fick sys och när jag klarade mig då utan snus i en hel dag blev jag chockad att jag klarade det så jag tänkte testa hur länge jag klarar mig utan. Första veckan och bara den var skit jobbig (när det fysiska beroendet försvann ur kroppen) men efter första veckan var det lugnt. Efter en månads tid glömde jag det helt, var inte alls sugen eller tänkte på det, ingenting.
Tro mig det är inte det minsta svårt
Citera
2012-04-25, 02:06
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:

Det gjorde man när man var 15, har tröttnat på allt sånt skit. nu vill jag bli av med ciggen också. snusa skulle jag kunna tänka mig men det smakar så vidrigt
Citera
2012-04-25, 02:10
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .emelie.
jag snusade en dosa om dagen i 6 år. En dag blev jag biten i läppen av min hund och fick sys och när jag klarade mig då utan snus i en hel dag blev jag chockad att jag klarade det så jag tänkte testa hur länge jag klarar mig utan. Första veckan och bara den var skit jobbig (när det fysiska beroendet försvann ur kroppen) men efter första veckan var det lugnt. Efter en månads tid glömde jag det helt, var inte alls sugen eller tänkte på det, ingenting.
Tro mig det är inte det minsta svårt

Ja, om det ändå vore så lätt. Vid ett tillfälle tänkte jag sluta röka, jag höll mig i 13 dagar hade ett helvete. men sen så vart jag bjuden på fest och då var det kört, fick en cigg av en kompis, efter det lämnade jag festen mitt i natten och köpte cigg.

har provat med snus men tycker inte om smaken.
Citera
2012-04-25, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Nu kanske personen i fråga har ett jobb där man måste använda hjärnan och då är ju din teori död.

Så du menar att man inte kan ha ett jobb där man använder hjärnan bara för att man röker gräs?

Min teori lever och funkade prima för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det gjorde man när man var 15, har tröttnat på allt sånt skit. nu vill jag bli av med ciggen också. snusa skulle jag kunna tänka mig men det smakar så vidrigt

Man kan röka gräs även om man är över 15 kan jag tala om för dig. Men vill du inte så vill du inte, du kommer även fortfarande vara beroende av nikotin om hoppar över till snusen så det är ju ingen speciellt bra idé.
Citera
2012-04-25, 02:20
Medlem
.emelie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Ja, om det ändå vore så lätt. Vid ett tillfälle tänkte jag sluta röka, jag höll mig i 13 dagar hade ett helvete. men sen så vart jag bjuden på fest och då var det kört, fick en cigg av en kompis, efter det lämnade jag festen mitt i natten och köpte cigg.

har provat med snus men tycker inte om smaken.

tro mig kunde jag sluta snusa så kan du sluta röka, var bara hård mot dig själv. Jag tycker det är ändå fett känsla att man visar till sina polare att man har slutat röka/snusa när de bjuder på en cigg/snus. Jag brukar alltid säga: "nej jag har slutat röka, man får cancer av det...visste du inte om det?":P
Citera
2012-04-25, 02:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Så du menar att man inte kan ha ett jobb där man använder hjärnan bara för att man röker gräs?

Min teori lever och funkade prima för mig.

Man kan röka gräs även om man är över 15 kan jag tala om för dig. Men vill du inte så vill du inte, du kommer även fortfarande vara beroende av nikotin om hoppar över till snusen så det är ju ingen speciellt bra idé.

Anledningen till att jag inte vill röka är att jag håller på med idrott, gym och boxning. Jag känner att jag inte orkar lika mycket som jag gjorde förut blir anfådd efter 30 minuters träning, och om det händer nån gång att jag tränat för hårt så får jag hostningar och ont i lungorna dagen efter på morgonen asså.

Det är lugorna jag vill skona. jag vet att snus innehåller mycket mer nikotin än va cigg göra men man riskerar inte lungorna i allafall.

Inte sugen på gräs längre var länge sen jag la av med det men det var lätt. det var bara o lägga av. svårare med cigg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in