• 1
  • 2
2012-04-25, 02:30
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .emelie.
tro mig kunde jag sluta snusa så kan du sluta röka, var bara hård mot dig själv. Jag tycker det är ändå fett känsla att man visar till sina polare att man har slutat röka/snusa när de bjuder på en cigg/snus. Jag brukar alltid säga: "nej jag har slutat röka, man får cancer av det...visste du inte om det?":P

Hahah, Jag ska säga åt dom nästa gång de vill bjuda på cigg
Citera
2012-04-25, 02:32
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .emelie.
tro mig kunde jag sluta snusa så kan du sluta röka, var bara hård mot dig själv. Jag tycker det är ändå fett känsla att man visar till sina polare att man har slutat röka/snusa när de bjuder på en cigg/snus. Jag brukar alltid säga: "nej jag har slutat röka, man får cancer av det...visste du inte om det?":P

Jag tror att alla rökare är väl edvetna om riskerna. jag har beställt hem en bok som heter äntligen rökfri får se om de hjälper
Citera
2012-04-25, 02:42
Medlem
IamThats avatar
Håller själv på att dra ner på ciggen - jag har rökt i ca 13 år..

Har inhandlat en el-cigg. Låter skumt? Det funkar faktiskt riktigt bra, man tappar suget för ciggen i jämn takt..

Sök på youtube; Ego-T (jag har en sådan själv)

Den vaporiserar så du får i dig ånga istället. Man fyller på den själv och kan välja mellan inget nikotin eller olika styrkor av det..

Jag och alla i min närhet som testat gillar dessa mucho, värt ett försök!
Citera
2012-04-25, 02:43
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
Håller själv på att dra ner på ciggen - jag har rökt i ca 13 år..

Har inhandlat en el-cigg. Låter skumt? Det funkar faktiskt riktigt bra, man tappar suget för ciggen i jämn takt..

Sök på youtube; Ego-T (jag har en sådan själv)

Den vaporiserar så du får i dig ånga istället. Man fyller på den själv och kan välja mellan inget nikotin eller olika styrkor av det..

Jag och alla i min närhet som testat gillar dessa mucho, värt ett försök!

Det där med el-ciggen har jag hört talas om faktiskt, vart köper man de? apoteket kanske? hjälper det då?
Citera
2012-04-25, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag har varit rökare i 6 år. nu är jag så trött på det. vill sluta. har testat plåster, tuggumi, snus ja allt möjligt. ingeting verkar hjälpa.

skulle vilja få råd av er som har slutat helt på egen hand. Hur gick ni till väga?

Själv skaffade jag en flickvän som inte kunde umgås med en rökare.
Jag hade inget annat val än att sluta, och det var ju min tanke från början.
Win win situation.
Citera
2012-04-25, 02:50
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Själv skaffade jag en flickvän som inte kunde umgås med en rökare.
Jag hade inget annat val än att sluta, och det var ju min tanke från början.
Win win situation.

Haha, Min tjej röker faktiskt inte. men hon är inte tillräckligt hård mot mig när det gäller rökning. Tycker du jag ska dumpa henne och skaffa en annan tjej som inte tål rökare
Citera
2012-04-25, 02:55
Medlem
IamThats avatar
Citat:
Det där med el-ciggen har jag hört talas om faktiskt, vart köper man de? apoteket kanske? hjälper det då?

Sök på den jag har - Ego-T på google så lär du snabbt hitta en webshop. Den är smidig att använda och fylla på. Man blir förälskad i den väldigt snabbt

Mig har det hjälpt mycket hittills. Jag är den värsta typen av rökare, har snittat två paket om dagen i säkert sju år nu. Efter en vecka röker jag mindre än ett paket pga. elciggen.
Det låter fortf mycket, men för mig är det en liten seger
Man får ju behålla både nikotinet samt den betingade delen med att hålla i nåt och puffa!
Citera
2012-04-25, 03:01
Medlem
Raketlennys avatar
Citat:

Jag kan ha helt fel men jag har för mig att det ska finnas på Pressbyrån och liknande affärer.
Citera
2012-04-25, 03:08
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
Sök på den jag har - Ego-T på google så lär du snabbt hitta en webshop. Den är smidig att använda och fylla på. Man blir förälskad i den väldigt snabbt

Mig har det hjälpt mycket hittills. Jag är den värsta typen av rökare, har snittat två paket om dagen i säkert sju år nu. Efter en vecka röker jag mindre än ett paket pga. elciggen.
Det låter fortf mycket, men för mig är det en liten seger
Man får ju behålla både nikotinet samt den betingade delen med att hålla i nåt och puffa!

Tack för den viktiga informationen. Jag ska testa den och läsa en bok som jag beställt ''äntligen rökfri'' hoppas jag får boken i veckan
Citera
2012-04-25, 03:10
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketlenny
Jag kan ha helt fel men jag har för mig att det ska finnas på Pressbyrån och liknande affärer.

jag ska söka efter den. är den dyr?
Citera
2012-04-25, 03:33
Medlem
Raketlennys avatar
Citat:
jag ska söka efter den. är den dyr?

Är väldigt osäker men tror inte det. Har en polare som använde en förut, och som jag förstod det så köpte man till filter till elciggen. Som ett slags batteri, och dessa filter var inte dyra alls om man köpte många samtidigt.
Citera
2013-08-06, 13:34
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Jag har varit rökare i 6 år. nu är jag så trött på det. vill sluta. har testat plåster, tuggumi, snus ja allt möjligt. ingeting verkar hjälpa.

skulle vilja få råd av er som har slutat helt på egen hand. Hur gick ni till väga?

Elektroniska cigaretter, ger dig ett PM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in