2012-05-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Tror mig ha läst nånstans att prästen med flit väntade på rätt hyresgäst, dvs "någon som skulle kunna hålla ordning på grannfamiljen Grönfors". Och att han när han fick nys om Rano tyckte att det var en mycket lämplig kandidat...

Stämmer bra det. Prästen är nästan lika god kålsupare som zigenarna. F.d. alkis som vid något delirium tremens träffat gud och därefter skolat sig till präst.

En av Esas f.d. flickvänner verkade glad att Esa mördats när hon skrev på ett finskt forum härom veckan. Hittar det inte längre, har nog tagits bort. Hon berättade att Esa drogat både henne och hennes (då 10-åriga?) dotter med amfetamin. Detta har även stått i tidningarna för några år sedan, finns kanske att gräva fram. Esa skulle även ha utnyttjat flickan sexuellt.

Den som bragt Esa om livet har nog gjort världen en stor tjänst.
Citera
2012-05-25, 06:27
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvegott
Den som bragt Esa om livet har nog gjort världen en stor tjänst.

Tycker du att man bekämpar brottslingar genom att begå brott?
Citera
2012-05-25, 06:55
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Jag har tyvärr inte orkat läsa hela tråden eller tv3 sk dokumentär,, men vi har en delvis illa omtyckt psykopat med en viss summa pengar som säkert skryter i fyllan om hur "rik" han är.
Mördarna är minst två lyhörda suparpolare med väldigt dåliga karaktärer och sugna på gratis guld.

Men skriv då inget.
Sitt tillbakalutad och läs. Du kan ändå inte tillföra något mer än rena lögner.

Alla vi som är insatta och tagit in info INNAN vi uttalar oss, vet att Esa inte drack alkohol alls.
Vi vet även att det inter är någon "polare" som sitter häktad.

//Brute
Citera
2012-05-25, 07:45
Medlem
Konstaterar att mycket skit från Finland har hamnat i norra Sverige.
Zigenarna, Esa Rano och den misstänka mördaren är väl från Finland .
Citera
2012-05-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Konstaterar att mycket skit från Finland har hamnat i norra Sverige.
Zigenarna, Esa Rano och den misstänka mördaren är väl från Finland .

nej han är väl från eskilstuna från början, den misstänkte asså.
som sagt har bott i hpda och i södra sverige och nå fan finns de skit nedåt också!
den misstänkta kommer alltid vara en fin kille i mina ögon och jag förstår inte hur ni kan sitta och skriva saker om han och hans familj då ni inte vet ett skit om dem!
har ni inget bättre för er än att smutskasta andra hänga ut dom !!??
Citera
2012-05-25, 18:35
Medlem
Här finns dokumentären: http://www.tv3play.se/play/272739/?autostart=true såg inte att den hade blivit postad innan.
Citera
2012-05-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Esa Rano verkar ju ha varit ett riktigt klappträ - men vad skall man säga om familjen Grönfors? Tillhör INTE begåvningsreserven, precis... Hur kan sådant patrask samlas på ett och samma ställe? Kaka söker maka, månne...

Prästen bör ju även ha en del på sitt samvete som hyrde ut huset till Esa och troligtvis inte informerade vad det var han väntade sig... Har inte läste hela storyn så det är säkert redan nämnt.

Jag är förvånad över att nån inte har tömt ett par magasin i deras hus med tanke på hur dom hållt/håller på.
Citera
2012-05-25, 19:52
Medlem
stpungens avatar
följt tråden med intresse(och tv3) och tycker mig fått en liten bild av Esa,men jag kan inte förstå,trots visst letande,hur i herrans namn,Esa kunde komma undan straff med en spruta med ormgift??,i självförsvar???hur många går omkring med en spruta med ormgift??eller har jag missat nåt,,kan man droga sig på ormgift??vet att i Thailand finns en gammal tradition,,eller hur förklara han det på ett trovärdigt sätt,,Grönforskvinnan som blev fälld för våldtäkt,sitter hon inne än,???hade Esa någonsin ett jobb??
ps tråkigt med den unga grabben,,,om det nu är han,
Senast redigerad av stpungen 2012-05-25 kl. 20:19.
Citera
2012-05-25, 20:31
Medlem
Charlamovs avatar
En stor förlust. Vem ska nu ta hand om zigenarna?
Citera
2012-05-25, 20:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
följt tråden med intresse(och tv3) och tycker mig fått en liten bild av Esa,men jag kan inte förstå,trots visst letande,hur i herrans namn,Esa kunde komma undan straff med en spruta med ormgift??,i självförsvar???hur många går omkring med en spruta med ormgift??eller har jag missat nåt,,kan man droga sig på ormgift??vet att i Thailand finns en gammal tradition,,eller hur förklara han det på ett trovärdigt sätt,,Grönforskvinnan som blev fälld för våldtäkt,sitter hon inne än,???hade Esa någonsin ett jobb??
ps tråkigt med den unga grabben,,,om det nu är han,

Det var ingen Vojakalla-Grönforsare som blev dömd för våldtäkt. Det var en annan zigenar-Grönforsare..
Citera
2012-05-25, 20:47
Medlem
slemwalkers avatar
En reflektion när jag såg TV3 s senaste alster i konflikten med Esa vs zigenarna nu när han är död är att två personer som i dagsläget inte är misstänkta för mordet på Esa verkligen spyr galla över honom och verkligen genuint påpekar hur pass glada de är att han inte lever pratar så öppet om det. Sen har vi den blurrade Jerry som svarar jävligt vagt om vad han vet om mordet på Esa, typ endast det han har läst i tidningarna.

Inte för att jag har belägg för att han är inblandad men hans berättelse angående mordet på Esa lämnar han inte ut något extra till Aschberg alls.
Citera
2012-05-25, 20:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
En reflektion när jag såg TV3 s senaste alster i konflikten med Esa vs zigenarna nu när han är död är att två personer som i dagsläget inte är misstänkta för mordet på Esa verkligen spyr galla över honom och verkligen genuint påpekar hur pass glada de är att han inte lever pratar så öppet om det. Sen har vi den blurrade Jerry som svarar jävligt vagt om vad han vet om mordet på Esa, typ endast det han har läst i tidningarna.

Inte för att jag har belägg för att han är inblandad men hans berättelse angående mordet på Esa lämnar han inte ut något extra till Aschberg alls.

Om han är inblandad skulle han knappast berätta det i TV. Om han inte är inblandad har han inget att berätta om mordet. Däremot tyckte jag han tydligt illustrerade att Esa var en riktigt obehaglig typ, en sån man ångrar att man nånsin kommit i kontakt med, bett om en tjänst, gjort affärer med etc
Senast redigerad av DreamTwister 2012-05-25 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in