2012-04-27, 08:34
Bannlyst
Esa Rano kan ha filmat mördaren:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6399218
Citera
2012-04-27, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAAI
vad jag har hört ska tydligen esa haft stora skulder hos någon reptilförening där han köpt giftorm på krita... det ska tydligen vara ormar som kostar flera flera tusen men som sedan dött... försäljaren hävdar att esa misskött djuren och vill fortfarande ha sina pengar medans esa säger att djuren varit sjuka redan när han fick dom.

ska se om jag kan få tag på nå namn...

ok ska tydligen vara någon jens eller jerry från haparanda som är inblandad i det, mer vet jag inte just nu.

Kan det vara en Jerry från Haparanda som på Facebook bland annat har en bil tillsammans med en krokodil/alligator? Strax över 20 år?
Citera
2012-04-27, 09:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Esa Rano kan ha filmat mördaren:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6399218
Vilken tur att det finns tidningsartiklar så att polisen får veta om kameran.
Hade de hittat den från början så kanske de redan hade vetat vem mördaren är.
Citera
2012-04-27, 09:21
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilken tur att det finns tidningsartiklar så att polisen får veta om kameran.
Hade de hittat den från början så kanske de redan hade vetat vem mördaren är.

Vilka idiotiska poliser och "tekniker".

"Under torsdagen har teknikerna summerat fynden i Esa Ranos hus och skickat ner material till Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL.

- Vi har säkrat en del spår i bostaden, säger Jan Nilzon, utredningschef i östra Norrbotten.

Efter att undertecknad berättat om bevakningskameran och dess funktioner, säger Jan Nilzon kort.

- Är det på det sättet som du säger så är det säkert på det sättet.

Påståendet om att bevakningskameran nu kan bli en nyckel i mördarjakten vill poliskommissarien inte kommentera.

Har kameran tagits omhand och undersökts?

- Jag vet inte. "

Vilka lallare. Jag kan med säkerhet påstå att jag, ensam, skulle gjort ett bättre jobb än polisen från dag ett!
Citera
2012-04-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Kan det vara en Jerry från Haparanda som på Facebook bland annat har en bil tillsammans med en krokodil/alligator? Strax över 20 år?

Jomen vist är det min gamla kajman som Esa hade nu senast. Men kan med säkerhet säga att jag inte vart inblandad i att krita giftormar i nan har skaffat sina ormar från något annat håll som jag inte har haft å göra med över huvudtaget. Varför Skriva namn på folk och antyda att jag gjort reptilaffärer gemensamt med honom. Han hade vad jag vet senast giftormar 2005-2007/2008. Efter yx-olyckan har han ej haft ormar.
Citera
2012-04-27, 09:40
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Är du dum? Vet du hur många som dött av apor? Händer typ stup i kvarten att någon idiot köpt sig en apa (eller annat livsfarligt djur) och sen blir mördad av den pga oaktsamhet, se länk: http://www.foxnews.com/story/0,2933,494067,00.html

Fast risken för att bli ihjälskjuten av en beväpnad apa måste väl ändå bedömas som liten?
Citera
2012-04-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Fast risken för att bli ihjälskjuten av en beväpnad apa måste väl ändå bedömas som liten?

http://www.youtube.com/watch?v=F2ZxC0qVHio
Citera
2012-04-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerrysorvoja
Jomen vist är det min gamla kajman som Esa hade nu senast. Men kan med säkerhet säga att jag inte vart inblandad i att krita giftormar i nan har skaffat sina ormar från något annat håll som jag inte har haft å göra med över huvudtaget. Varför Skriva namn på folk och antyda att jag gjort reptilaffärer gemensamt med honom. Han hade vad jag vet senast giftormar 2005-2007/2008. Efter yx-olyckan har han ej haft ormar.

Va? Ingen har val antytt nagot om dig? Tror de flesta har inne ser dig som en virrig pajas.
Citera
2012-04-27, 10:49
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Dum fråga men har någon ur Grönfors kapacitet att ordan fram en illegal pistol, det är inte Malmö vi talar om däruppe
Grönfors-Klanen är Zigenare, du kan inte tänka att "dom där uppe" utan hamnar en i en redig klämma, som går att vinkla att det är familjeheder som står på spel, så ska ALLA Grönforsarna stå till förfogande, Så ja, om en Grönforsare kan skaffa vapen, en annan dynamit, så kan hela klanen få tag på det.
Citera
2012-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Va? Ingen har val antytt nagot om dig? Tror de flesta har inne ser dig som en virrig pajas.

jag vågar ju gå ut med mitt namn i min alias som ingen av er verka göra? Varför skriver någon ens kan va dels inblandad i ormaffärer med esa? Det har väl inte med tråden att göra för det första sen att det inte stämmer.

en pajas som gav er riktig information och inte gissa ne men han kanske har 4 barn osv mån tro om det är stöldgods. Han var väl inte den första med ett par data skärmar? Vet av i söder en som hade sin motorcykel i sitt hus under vintern inget konstigt med det egentligen. Finns konstigare saker man kan hitta och en mördar-apa lär man ju få leta länge efter.
Citera
2012-04-27, 15:12
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Inte nödvändigtvis. Det finns visserligen många olika .22LR patroner, men speciellt den blymantlade kulor tenderar att svampa upp sig lätt eller tom splittras då de får motstånd. Det är inte alls osannolikt att kulan tagit sig igenom skallbenet men inte ut igen på andra sidan.

Du menar att om man slår en yxa i huvudet på någon kommer yxhuvudet att gå sönder?

..vart köper du dina yxor?

Edit: Eller menar du att han fått inlägg inopererat efter attacken? Ja det skulle det ju kunna vara.

Hahahahahahahahahaha... Ja det måste fan va biltema yxor, idiot
Citera
2012-04-27, 16:11
Medlem
bosvens avatar
En liten notis ang 22lr..Finns bara med med bly mantel,Annars skulle kalibern inte uppnå rätt vikt och anslags energi..

Kameran ska tydligen varit en vanlig åtel/viltkamera med ir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in