2012-04-25, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Ja shit, inte var det en snäll gosse precis. Hade han inte en AK i sitt hus när det var som värst i byn som han även torskade för?

Litet tragiskt kanske, han hade väl kids vill jag minnas?
Stämmer det. Jo, han har två barn. En pojke och en flicka.
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vem var Esa Rano?
En person som bodde granne med en zigenarfamilj i Vojakkalla utanför Haparanda. De hade en grannfejd där uppe som var utöver det normala. Esa flyttade till slut från sitt hus där, men dök en dag upp för att hämta ett par däck som han hade lämnat kvar på tomten. Zigenarfamiljen dyker då upp bakom Esa och slår nästan ihjäl honom, bland annat så använde de en yxa att slå med där de krossade hans pannben. Han förlorade ena ögat och hörsel på höger öra var kraftigt nedsatt eftersom det hade krossat öronbenet på honom.
Citera
2012-04-25, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
En person som bodde granne med en zigenarfamilj i Vojakkalla utanför Haparanda. De hade en grannfejd där uppe som var utöver det normala. Esa flyttade till slut från sitt hus där, men dök en dag upp för att hämta ett par däck som han hade lämnat kvar på tomten. Zigenarfamiljen dyker då upp bakom Esa och slår nästan ihjäl honom, bland annat så använde de en yxa att slå med där de krossade hans pannben. Han förlorade ena ögat och hörsel på höger öra var kraftigt nedsatt eftersom det hade krossat öronbenet på honom.
Ah, ja, det låter fan bekant nu när du säger det. Familjen Grönfors va? Sökte på namnet och såg hur illa vanskapt han hade blivit.
Men var även Esa kriminell alltså?
Citera
2012-04-25, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ah, ja, det låter fan bekant nu när du säger det. Familjen Grönfors va? Sökte på namnet och såg hur illa vanskapt han hade blivit.
Jepp, familjen Grönfors.

Njaa, kriminell vet jag inte om han var. Han ägde ett par vapen, bl a en AK som polisen beslagtog. Tidigare har han blivit dömd för dråp/mord i Finland, men jag antar att han sadlade om i Sverige efter att ha avtjänat sitt straff. Verkade som om han bara ville få lite lugn och ro tillsammans med sin familj, dock så var han ju helt ovetandes om att han och hans familjs liv skulle komma att genomgå ett rent helvete pga deras nya grannar.

Men jag vet inte; hade jag sett så jävla vanskapt ut så hade förmodligen jag också velat dö. Jag tror dock inte att Grönfors har någonting med mordet att göra. Esa var nog en riktig skummer som gjorde både det ena och det andra. Tycker synd om hans barn dock. Både för att de lär få veta att deras pappa tagit två människors liv och för att någon där ute har tagit deras pappas liv.
Citera
2012-04-25, 07:42
Bannlyst
Citat:

Kriminell är ju det minsta man kan kalla någon som har liv på sitt samvete, egentligen.
Skulle själv säga att han förmodligen hade ett antal bokstavskombinationer i bagaget. Riktigt störd herre.
Citera
2012-04-25, 09:05
Medlem
Måste ju vara grannfamiljen som ligger bakom det här och nu måste dom ju fan åka i finkan.

Han skulle gjort som han sa i dokumentären om grannbråket och ge huset till Hells Angels!
Citera
2012-04-25, 09:05
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Måste ju vara grannfamiljen som ligger bakom det här och nu måste dom ju fan åka i finkan.

Han skulle gjort som han sa i dokumentären om grannbråket och ge huset till Hells Angels!

Måste det?

Är man dömd för mord/dråp på två personer tidigare finns det nog en hel del andra som skulle kunna genomföra detta.
Citera
2012-04-25, 09:06
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Ödets ironi, eftersom han själv mördade två personer i Finland.

Varför mördade han dessa personer och vilka var det?
Citera
2012-04-25, 09:23
Medlem
helveteskyrkas avatar
Äntligen, det breddar lite mark. Har länge velat ha den där zigenarfittan död... Grattis sverige!

Ja jag känner dessa herrar, har gjort affärer med dem och dem strular alltid med batalningar..
Citera
2012-04-25, 09:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Esa Rano hittades död för snart två veckor sedan. Nu misstänker polisen att han mördats.
Enligt Norrländska Socialdemokraten hittade rättsläkarna en pistolkula i hans huvud under obduktionen.
- Jag kan säga så mycket att Rano inte dog en naturlig död.
http://www.expressen.se/nyheter/yxof...stanks-mordad/
Citera
2012-04-25, 09:24
Medlem
helveteskyrkas avatar
Yngsta sonen grönfors ligger pyrt till har jag hört.. Bor mer än 100 mil ifrån men flyttfåglar kvittrar
Citera
2012-04-25, 09:28
Medlem
Esa var ingen snäll människa. Inte ens mot närmaste familjen.

Sen att grannbråket fick urarta på det sätt som det gjorde borde så klart polisen stå till svars för.
Citera
2012-04-25, 09:53
Medlem
MeMajks avatar
Var tydligen blinda snutar som kallades dit eftersom de missade ett kulhål i en barrakad skalle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in