2012-04-26, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Skönt att det avskummet blev dödat.

Rekommenderar för övrigt DN-artikeln som är riktigt insiktsfull.

Så låter en äkta nazist.
Citera
2012-04-26, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Skulle inte bli förvånad, med tanke på deras brutala mordförsök på mannen under 90(?)-talet, knivhuggningen på den andre karln så kan vi misstänka att de är inblandade.
Visst var det så att någon i familjen hade en gaspistol som de hotade Esa med under mordförsöket?
Kanske är samma puffra. Vet väldigt lite om vapen, en kula från en sådan kanske inte ens kan penetrera skallbenet.

Menar du en luftpistol som drivs med kolsyra?Har mycket svårt att tro att en luftpistol kan tränga genom skallbenet, men visst skjuter man i tinningen så kanske.
Det skulle ju isåfall förklara varför kulan satt kvar i skallen.
Citera
2012-04-26, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Herregud, man köpte alltså ett hus för att bli av med bråkstakarna...
Vet du kanske någonstans där man kan läsa mer om det? Snacka om tragisk röra.
Inte nog med det. Man tillät systrarna att agera personliga assistenter åt sina bröder. De fick lön och hela fadderullan, signerat; svenska skattebetalare. Sen om de verkligen levde upp till rollen som PA är någonting som varken jag eller någon annan vet, förutom de själva.

SvenskaMord har en tråd om detta, men där står det inte mer än vad som framkommit i den här tråden. Enda sättet att få mer information kring familjen blir väl att ringa den kommun som familjen tidigare har bott i. Jag sa Älvsbyn kommun och någon annan sa Piteå kommun, är lite osäker på vilken det var som köpte ett hus till dem, men jag antar att det sistnämnda kan stämma eftersom Piteå kommun är bra mycket större än Älvsbyn kommun.
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
Varför heter dom Grönfors för när dom är romer?
Nu är inte årtal min bästa egenskap, men på 50-60talet när gränsen mellan Sverige och Finland öppnades och romer tilläts att bosätta sig i Sverige, så valde vår regering att ge romerna lite svenskare namn så att de inte skulle utmärka sig allt för mycket. Fördomarna mot romer på den tiden var lika starka som fördomarna mot romer i dagsläget. Dock så kunde inte vår regering ändra på deras bedrägliga beteende så deras svenskifierade efternamn gjorde i stort sätt ingen som helst nytta. Det finns en massa stora släkter med svenska efternamn: Lindberg, Palmroth, Grönfors, Florin, Eriksson, Karlsson, Kvick, en del släkter har väldigt svenska efternamn.
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Grönforsarna från Vojakalla(i princip hela släkten oavsett var dom bor för den delen) är en tokigt kriminell släkt med ett straffregister som en telefonkatalog.

Även om mannen sitter inne finns det definitivt möjlighet för honom att ordna så någon blir mördad.
Jag känner en Grönfors i Örebro, som märkligt nog har samma förnamn som en av systrarna i familjen från Vojakkala. Hon är släkt med familjen där men verkar inte bry sig nämnvärt om dem.
Citera
2012-04-26, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Det där med ormgiftet har jag också hört någonting om. Han ägde ett flertal giftiga ormar.
Vilka? Hur giftiga?
Citera
2012-04-26, 06:46
Medlem
PhatPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskatt
Menar du en luftpistol som drivs med kolsyra?Har mycket svårt att tro att en luftpistol kan tränga genom skallbenet, men visst skjuter man i tinningen så kanske.
Det skulle ju isåfall förklara varför kulan satt kvar i skallen.

Vilket skallben? Jag kolla på en bild på Esa;-)
Citera
2012-04-26, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Vilka? Hur giftiga?
Ingen aning om vilka ormar han ägde, det var ju inga pytonormar iaf.
Citera
2012-04-26, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det hade sannerligen varit en cirkus att beskåda. Har Esa någon rövarklan bakom sig?
Frågan är om han bytt efternamn, det finns färre än fem män eller fem kvinnor i Finland med efternamnet Rano och en i Sverige.
Citera
2012-04-26, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Vilka? Hur giftiga?
Han sägs ha haft kobror.
Det sa iallafall polisen till oss när vi var där och omhändertog djur dagen efter han hittades död.

Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Ingen aning om vilka ormar han ägde, det var ju inga pytonormar iaf.
Läs ovanför.
Citera
2012-04-26, 07:38
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cillyy
Så låter en äkta nazist.
Utveckla gärna den kommentaren om du har tid.
Citera
2012-04-26, 08:13
Medlem
trixigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Vilket skallben? Jag kolla på en bild på Esa;-)

I andra liknande fall sätter man in en titanplatta som skyddar där skallbenet inte längre skyddar, man får anta att de har gjort samma sak på denne Esa.
Citera
2012-04-26, 08:38
Medlem
spacelord666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Skönt att det avskummet blev dödat.

Rekommenderar för övrigt DN-artikeln som är riktigt insiktsfull.
INGEN förtjänar att dö under en zigenare
Citera
2012-04-26, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karriis
Han sägs ha haft kobror.
Det sa iallafall polisen till oss när vi var där och omhändertog djur dagen efter han hittades död.

Läs ovanför.

Jag har även hört att han skulle pysslat med Puffadder/Pufformar tillsammans med någon kvinna.
Vet ej sanningshalten i detta då det är helvetes giftiga ormar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in