Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 22:22
  #1
Medlem
Jag har tänkt mig att köra Gotland Grand National 2012, jag bor på Gotland och har precis börjat intressera mig för cross/enduro-åkning.
Har ingen dröm om att komma först, eller ens klara av fler än ett varv. allt annat än ett avslutat varv ses som en bonus.

Det jag inte blir helt klok på är dock vad "SVEMO årslicens" som krävs är, och hur mycket den kostar. Jag är inte den vassaste på motortermer och inte heller på att söka och finna på t.ex google, så jag föreslår att vi tillsammans hjälps åt att räkna ut, reda ut och klara upp vad som krävs av maskin och förare för att ens komma till starten.

Om man har sin maskin, sina skydd, sin bensin, kan ta sig till och från tävlingen, hur mycket kostar de licenser och kringavgifter i övrigt för att få ställa sig bland de 2000 som denna vackra dag ska få köra världens (?) största enduro-tävling på en dag?

Eftersom jag som sagt bor på Gotland så blir resan ingen dyr historia.
Men jag har tagit reda på lite båtpriser för att iallafall ha åstadkommit något annat än en wall of text själv:

Släpvagn + personbil under 6 meter: 924-1452 kr
Vuxen 26 år (Billigaste alternativet): 258-430 kr
Så för er som inte bor på Gotland kostar båten som billigast 1182. Detta är dock antagligen om man är folkbokförd på Gotland och är man inte det blir det betydligt mycket dyrare.

Här kan ni läsa mer om båtpriserna: http://www.destinationgotland.se/Far...erson-fordon2/
Citera
2012-04-25, 01:29
  #2
Medlem
Är inte 100 på priserna men jag tror att en årslicens kostar 1350 men det går även bra med en engångslicens för typ 400
Citera
2012-05-07, 21:10
  #3
Medlem
Anmälan kostar runt 900, engångslicens kostar runt 4-500. Så 1500 för att få starta typ!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback