2012-04-24, 20:40
Medlem
MarshallLesPauls avatar
Jag började blöda på min vänstra hand idag när jag tränade underarmar (kör utan handskar)
Citera
2012-04-24, 21:52
Medlem
Synovialledens avatar
Sjukt mycket bättre grepp.
Citera
2012-04-24, 22:03
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synovialleden
Sjukt mycket bättre grepp.

Japp, när jag lyfte fick jag dessutom ont i handflatorna och detta försvann med riktigt tajt sittandes handskar.
Citera
2012-04-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotdamnjunkie
Bättre grepp när du kör tunga vikter + slippa förhårdnader på fingrar/händer. Personligen fick jag skitont i mina händer när jag tränade utan handkar. Dock tränade jag nästan varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Ja, handskarna minskar ju såklart valkarna man får på händerna av allt lyftande, men det jag gillar med handskar är att man slipper ha direktkontakt med alla svettiga, äckliga, aldrig rengjorda stänger och maskiner man använder!

Sen om folk skrattar bakom ryggen för att det ser löjligt ut så får de gärna göra det. Jag kunde inte bry mig mindre vad folk tycker om en på gymmet. Bättre bekväm och nöjd själv än att anpassa sig efter vad andra ska tycka.

Edit: OCh jag snusar under träning med, vilket gör att jag slipper lägga in snusen med äckliga bakterieinfekterade fingrar. (Kör med långfingrade skidhandskar!)

Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Möjligen kan du få lite bättre grepp, men det beror ju på handskarnas material. Känns rätt onödigt med handskar tycker jag, men om man som tjej (eller annat kön) vill undvika förhårdnader är det väl bästa sättet om man inte vill vara förpassad till plaststänger utan vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore
Jag har det för att:

- det är skönare när man lyfter tyngre vikter

- det ger bättre grepp

- det hjälper mot svettet

- plus att jag brukar spänna till rätt hårt så jag inte får lika ont i mina handleder.

Sen förstår jag inte "hysterin" med handskar. De fyller sitt syfte. De som säger att det är fjantigt, bögigt med mera är uppenbarligen inte i gymmet för sig själva enbart (som vissa andra) och måste hitta saker att störa sig på hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Inte för att jag kommer säga så mycket som inte redan sagts men jag
använder handskar för att jag då totalt kan koppla bort hur stången gnider och tär
på huden i handen och istället lägga min fokus på den muskel som jag ska träna.
Jag tycker det är nice att slippa förhårdnader också men framförallt är det skönare
att träna i handskar.

Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Om du lider av handsvett eller svårigheter att greppa hjälper handskarna dig med det. Främst är det väl valkarna skulle jag tro dock.

Nu har jag fått många bra svar, tack! Ett vanligt träningspass för mig (5 dar i veckan) är ju att värma upp på löpband, sedan kör jag mycket maskiner och slutligen lite hantlar. Men de där maskinerna, använder man handskar där med? Menar då sådana maskiner där man lyfter vikter.
Citera
2012-04-24, 22:34
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-yorker3
Nu har jag fått många bra svar, tack! Ett vanligt träningspass för mig (5 dar i veckan) är ju att värma upp på löpband, sedan kör jag mycket maskiner och slutligen lite hantlar. Men de där maskinerna, använder man handskar där med? Menar då sådana maskiner där man lyfter vikter.
Alla gör som de vill, det är ju inget som hindrar dig från att använda handskar till att öppna posten också om du nu tycker att du får ut något av det. Jag har kört med handskar någon gång men det var inte särskilt bekvämt och jag bryr mig inte nämnvärt om mina händer blir lite raspiga och valkiga, så personligen väljer jag att inte använda handskar alls.

Kort och gott, kör på det som är bekvämst för dig.
Citera
2012-04-24, 23:07
Medlem
libbens avatar
Använd handskar när du börjar få grövre valkar eller tycker att det är ett problem.

Om du redan nu tycker att du har ett problem med att du får en del valkar osv så prova att placera stången/handtagen mer i fingrarna i dragövningarna så har du redan ett grepp stadigt där de i slutändan pressas till.

Här har du en video som förklarar det hela av självaste Mark Rippetoe
http://www.youtube.com/watch?v=bTqNSgCmM2s

Skönt att slippa handskar, finns även gummi pads man kan lägga på stången som fungerar väldigt bra, men är jobbigt att gå runt med sådana hela tiden.
Citera
2012-04-24, 23:14
Medlem
Sugarpops avatar
Vadå?! Det bästa och bekvämaste som finns är ju att köra viktade chins på en grovt räfflad chinsstång utan handsar.

Skämt å sido, jag har börjat få riktigt fula förhårdnader på handflatorna, dessutom så biter jag alltid sönder dom när jag är nervös så det blir att se lite extra för jävligt ut.

Överväger alltså att köpa mig ett par. Tips?
Citera
2012-04-24, 23:30
Medlem
libbens avatar
För de som vill pröva något annat än handskar

http://bigbackgrips.com/

Har 2-3 par sådana själv har jag för mig, fungerar bra också. Inte såååå jobbigt att koll på dom när man tränar, kan gott ligga på golvet när man vilar eller på hanteln/bänken.

Fungerar bra gör dom också, går ju göra egna av liknande material, tänk gummifilt på 3-5 mm tjock så kan ni säkert hitta något liknande material och skära till egna i.
Citera
2012-04-24, 23:34
Medlem
Handskar, bättre grepp? Tillåt mig att bölgarva. Aldrig hört talas om magnesium?
Citera
2012-04-24, 23:38
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Handskar, bättre grepp? Tillåt mig att bölgarva. Aldrig hört talas om magnesium?

Kompletterar ditt bölgarv med ett anti-bög-fniss. Så jäkla bögit att se tighta intelligenta människor fjanta omkring med handskar på gymet.
Citera
2012-04-25, 00:00
Medlem
phille21s avatar
Absolut roligaste är när någon tunn 16åring har handskar och linne och spänner i spegeln
Citera
2012-04-25, 00:11
Medlem
Elanins avatar
Har tappat bort mina handskar alternativt så har någon tagit dem. Har fått valkar som är så pass stora att det inte kan finnas någon kvinna på denna jord som tycker det är sexigt (nästan 1*2cm under varje finger förutom tummen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in