2012-04-26, 18:40
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-yorker3
Men är det bara därför man använder såna handskar? Eller finns det något annat syfte?

Den huvudsakliga anledningarna till att jag har handskar är för att få bättre grepp under ryggpassen.
När man tränar och blir lite halvsvettig om händerna är det svårt att hålla i ett halkigt plasthandtag som väger väldigt mycket.
Förhårdnader får man ju ändå, eller så får jag det eftersom jag inte har det på mina andra två pass.
Citera
2012-04-26, 19:42
Medlem
NegerHasses avatar
Använder handskar av dessa anledningar:
- Bättre grepp, får snabbt handsvett.
- Sliter inte lika mycket på handflatorna.
- För att det är så jävla coolt och för att dumma idioter som inte själva kan komma på ovanstående anledningar ska få nånting att undra om.
Citera
2012-04-26, 21:36
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerHasse
Använder handskar av dessa anledningar:
- Bättre grepp, får snabbt handsvett.
- Sliter inte lika mycket på handflatorna.
- För att det är så jävla coolt och för att dumma idioter som inte själva kan komma på ovanstående anledningar ska få nånting att undra om.

Har du testat magnesium?
Citera
2012-04-26, 22:31
Medlem
NegerHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Har du testat magnesium?
Faktiskt inte, skulle kunna vara ett alternativ. Dock så duger handskar gott och väl för mina ändamål.
Citera
2012-04-26, 22:59
Medlem
Cliffaks avatar
Spelar det egentligen någon roll vilken utrustning andra använder så länge det inte rör sig om någon form av ofredande?

Funderar själv på att börja med handskar och skiter fullständigt i vad andra tycker om det. Att oroa sig för vad andra tycker om man har handskar eller ej är ju fan lika absurt som att oroa sig för vad andra tycker om vilka vikter man tar eller huruvida det är omanligt att ha ett par gröna löparskor. Bättre att lägga energin på sin träning i stället.
Citera
2012-05-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Spelar det egentligen någon roll vilken utrustning andra använder så länge det inte rör sig om någon form av ofredande?

väl talat!
Citera
2012-05-13, 23:40
Medlem
smaksak antar jag då
Citera
2012-05-14, 13:38
Medlem
Peter77s avatar
Använder inte handskar. Skulle hellre använda magnesium/talk om jag hade tillgång till det.
Någon nämnde att magnesium/talk inte är tillåtet på vissa gym. Någon aning om varför det är så?

Valkar i händerna bekommer mig inte så mycket. Nu är jag dock inte uppe på så höga vikter att styrkan i greppet börjar bli ett problem ännu. Har dragremmar dock men ger fan i att använda dom i största möjliga mån, just på grund av att man tränar greppet bättre utan.

Tjejen ojar sig lite över valkarna ibland. Jag anser att det hör till träningen.

Generellt, angående tråden, anser jag att de som inte gillar handskar kan sluta klanka ner på de som använder det, och vice versa. Alla gör som de vill, och varför ska man bry sig om hur andra tränar. Man tränar väl för sin egen skull eller?

Mvh
Citera
2012-05-14, 13:39
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Använder inte handskar. Skulle hellre använda magnesium/talk om jag hade tillgång till det.
Någon nämnde att magnesium/talk inte är tillåtet på vissa gym. Någon aning om varför det är så?

Valkar i händerna bekommer mig inte så mycket. Nu är jag dock inte uppe på så höga vikter att styrkan i greppet börjar bli ett problem ännu. Har dragremmar dock men ger fan i att använda dom i största möjliga mån, just på grund av att man tränar greppet bättre utan.

Tjejen ojar sig lite över valkarna ibland. Jag anser att det hör till träningen.

Generellt, angående tråden, anser jag att de som inte gillar handskar kan sluta klanka ner på de som använder det, och vice versa. Alla gör som de vill, och varför ska man bry sig om hur andra tränar. Man tränar väl för sin egen skull eller?

Mvh

Det är riktigt jävligt att städa undan magnesium, vilket användarna självklart lämnar åt de anställda.
Citera
2012-05-14, 13:45
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det är riktigt jävligt att städa undan magnesium, vilket användarna självklart lämnar åt de anställda.

Aha, då förstår jag.

Angående det så stör jag mig sjukt mycket på egoistiska spännisar som lämnar hantlar och stänger huller om buller utan att plocka undan efter sig. Noll respekt för andra. Ganska vanligt dessvärre.

Dock var det inte det tråden handlade om, så sorry för OT.

Citera
2012-05-14, 17:16
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Du kommer att slippa de värsta förhårdnaderna med ett par bra handskar, men helt undan kommer du inte.

Min sambo ogillar förhårdnaderna. (vilket jag också kan förstå). Funkar det alltså?
då kanske man får tvinga på sig ett par handskar, även då jag tycker det ser ganska töntigt ut.
Citera
2012-05-14, 17:34
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Min sambo ogillar förhårdnaderna. (vilket jag också kan förstå). Funkar det alltså?
då kanske man får tvinga på sig ett par handskar, även då jag tycker det ser ganska töntigt ut.

Ja, det funkar. De försvinner inte men de betydligt mindre och mjukare. Jag blev själv påtvingad ett par av flickvännen förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in