2025-06-25, 21:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serializedobject64
Har ganska hårt jobb från förrut men på gym kommer både blåsor och hårdnader, har så jävla sjukt i händerna ja knappt kan köra hem så antagligen därför.

Fila ned dem med en nagelfil. När jag höll på med tyngdlyftning fick alla alltid valkar, så en fin nagelfil i väskan var nödvändigt. Inte kul med en valk som spricker och den nya huden under är känslig för minsta lilla.
Citera
2025-06-26, 13:51
Medlem
serializedobject64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Fila ned dem med en nagelfil. När jag höll på med tyngdlyftning fick alla alltid valkar, så en fin nagelfil i väskan var nödvändigt. Inte kul med en valk som spricker och den nya huden under är känslig för minsta lilla.
Hur är det om man filar blir oavsett huden under inte känslig?
Citera
2025-06-26, 14:00
Medlem
Jag använder handskar. Har "känsliga" händer och får lätt valkar som spricker. Inget kul när man kletar ner bilratt, kläder, datormus och allt annat man tar i efter det. Började med handskar för ca. 20 år sedan och har kört med det sedan dess.
Citera
2025-06-26, 18:29
Medlem
Lättringen på stänger är en grogrund för all världens bakterier därför har man handskar.
Citera
2025-06-27, 08:51
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serializedobject64
Hur är det om man filar blir oavsett huden under inte känslig?

Jag filar bort topparna av valkarna, det är i regel där de blir hårda och lossar lätt.
Citera
2025-06-27, 09:37
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Lättringen på stänger är en grogrund för all världens bakterier därför har man handskar.

Fungerar inte handsprit?

Jag har ganska små förhårdnader själv. Men med gamla stänger och magnesium så är lättringen inget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in