Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 17:27
  #13
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Nu har jag förvisso INTE sett reklamfilmen, men jag reagerade på SD:s uttalande:
"SDU:s medieavdelning har inte haft kännedom om att ovannämnda kvinna är politiker för Moderaterna, men kommer efter att det blivit känt snarast att omarbeta filmen i enlighet med politikerns önskemål"

Felet som begåtts är att någon som inte är representant för SD har använts i deras reklamfilm, utan att personen tillfrågats. Det spelar ingen roll om personen inte är politiskt orienterad, eller vilket parti personen tillhör. De får det att låta som att "så länge hon inte var politiskt engagerad hade vi kunnat använda henne i vår reklamfilm, utan att vi skulle ha behövt tillfråga henne."

Att bli inklippt som en anhängare i reklamfilmen för att parti, utan att man ens känner till det är ju märkligt och väldigt amatörmässigt. Förvisso består knappast SD-klientelet av proffs heller.
Citera
2012-04-24, 17:48
  #14
Medlem
savoxovass avatar
Såna här intitativ är ganska smarta och en form av gillrad fälla för de politiskt korrekta som man hoppas ska slå igen. Man får de politiskt korrekta högdjuren till en reaktion och får på så sätt gratis massmedial uppmärksamhet av en media som annars försöker tiga ihjäl dem.

Ungefär som när SDU sökte pengar för att bedriva verksamhet för återinvandring, ville gå med i folk och försvar osv. Förmodligen sitter de och tänker ut mer såna här fällor som har syftet att få politiskt korrekta personer till att bli upprörda och komma ur fattning. Hos politiskt indoktrinerade personer är det ganska lätt att förutse deras förväntade reaktioner. De agerar enligt mönstret som de är präglade till.

Denna Kasselstrand och hans medarbetare vill alltså SD eliten avsätta till varje pris? Genom smutskastning och mygelkupper ?
Citera
2012-04-24, 18:16
  #15
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Såna här intitativ är ganska smarta och en form av gillrad fälla för de politiskt korrekta som man hoppas ska slå igen. Man får de politiskt korrekta högdjuren till en reaktion och får på så sätt gratis massmedial uppmärksamhet av en media som annars försöker tiga ihjäl dem.

Ungefär som när SDU sökte pengar för att bedriva verksamhet för återinvandring, ville gå med i folk och försvar osv. Förmodligen sitter de och tänker ut mer såna här fällor som har syftet att få politiskt korrekta personer till att bli upprörda och komma ur fattning. Hos politiskt indoktrinerade personer är det ganska lätt att förutse deras förväntade reaktioner. De agerar enligt mönstret som de är präglade till.

Denna Kasselstrand och hans medarbetare vill alltså SD eliten avsätta till varje pris? Genom smutskastning och mygelkupper ?


Förstår inte hur du menar att detta vore smart. Om detta vore en uttänkt PR-strategi skulle jag genast göra mig av med den som är ansvarig för den. Budskapet i filmen blir här sekundär då fokus endast läggs på att Sd inte verkar värdesätta personlig integritet.
Citera
2012-04-24, 18:26
  #16
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Såna här intitativ är ganska smarta och en form av gillrad fälla för de politiskt korrekta som man hoppas ska slå igen. Man får de politiskt korrekta högdjuren till en reaktion och får på så sätt gratis massmedial uppmärksamhet av en media som annars försöker tiga ihjäl dem.

Ungefär som när SDU sökte pengar för att bedriva verksamhet för återinvandring, ville gå med i folk och försvar osv. Förmodligen sitter de och tänker ut mer såna här fällor som har syftet att få politiskt korrekta personer till att bli upprörda och komma ur fattning. Hos politiskt indoktrinerade personer är det ganska lätt att förutse deras förväntade reaktioner. De agerar enligt mönstret som de är präglade till.

Denna Kasselstrand och hans medarbetare vill alltså SD eliten avsätta till varje pris? Genom smutskastning och mygelkupper ?
Det kan inte finnas någon medveten strategi bakom SD:s agerande.

Vilket parti som helst, som tar en slumpmässig person och klipper in i sina reklamfilmer, där personen tycks ge stöd åt partiet, är ett parti som inte är värt att ta på allvar.

Du tycks försvara det SD gjort. Hade du varit lika förlåtande och försvarande om ett parti som har diametralt motsatta åsikter till SD, hade klippt en SD-anhängare i sin reklamfilm, där det framstår som att SD-anhängaren sympatiserar med partiet ifråga?
Citera
2012-04-24, 18:55
  #17
Medlem
Citat:
– Jag blev alldeles kall

Citat:
Men jag kan tala om att jag själv är invandrare, så de missade researchen.

Efterblivna kossa.
Citera
2012-04-24, 19:05
  #18
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Det kan inte finnas någon medveten strategi bakom SD:s agerande.

Vilket parti som helst, som tar en slumpmässig person och klipper in i sina reklamfilmer, där personen tycks ge stöd åt partiet, är ett parti som inte är värt att ta på allvar.

Du tycks försvara det SD gjort. Hade du varit lika förlåtande och försvarande om ett parti som har diametralt motsatta åsikter till SD, hade klippt en SD-anhängare i sin reklamfilm, där det framstår som att SD-anhängaren sympatiserar med partiet ifråga?

Poängen som h*n syftade på var väl att dessa personer gör en så stor grej över det hela, inte att SD's nödvändigtvis gjorde rätt. Istället för att blåsa upp det hela genom att polisanmäla, ha ett utspel i media att hon tillhör en vis människoras och det är därför hon blivit handplockad självaste SD-Goebbels. Så kunde hon istället bara skickat ett mail med: "Hej, mitt ansikte råkade synas i 1-2 sekunder på eran reklamfilm, skulle ni ta bort mig? Tack på förhand "
Citera
2012-04-24, 19:14
  #19
Medlem
Viracochas avatar
Vilken lag har de brutit mot?
Citera
2012-04-24, 19:18
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Så kunde hon istället bara skickat ett mail med: "Hej, mitt ansikte råkade synas i 1-2 sekunder på eran reklamfilm, skulle ni ta bort mig? Tack på förhand "

Hade varit klockrent om SDU efter ett sådant mail gått ut med ett pressmeddelande;

Moderat toppolitiker tackar SDU!

Citat:
-Jag känner en olust inför att vara med i ett sammanhang där jag inte hör hemma och också eftersom jag vet att det finns de som inte gillar SD och som skulle kunna rikta den ilskan mot mig. Jag har familj och barn och blir såklart orolig för dem.

Mimmi von Troil har upptäckt ett samhällsproblem och agerar med mod och demokratisk pondus....
Citera
2012-04-24, 19:19
  #21
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Poängen som h*n syftade på var väl att dessa personer gör en så stor grej över det hela, inte att SD's nödvändigtvis gjorde rätt. Istället för att blåsa upp det hela genom att polisanmäla, ha ett utspel i media att hon tillhör en vis människoras och det är därför hon blivit handplockad självaste SD-Goebbels. Så kunde hon istället bara skickat ett mail med: "Hej, mitt ansikte råkade synas i 1-2 sekunder på eran reklamfilm, skulle ni ta bort mig? Tack på förhand "
Jag kan bara konstatera att om VPK hade klippt in en ovetande Sverigedemokrat i en av sina reklamfilmer, där sverigedemokraten står och applåderar åt VPK:s politik så hade det blivit ramaskri på FB.
Reaktionerna i denna tråd säger mer om de politiska tendenserna på FB än vad den gör om det inträffade i sig.
Citera
2012-04-24, 19:25
  #22
Medlem
Germanias avatar
svårt att se att personen som gjort klippet kan ha haft något annat syfte än att skada sdu, kan de ha fått klippet skickat till sig och sen lagt ut "hyllningen" på sin kanal?
Citera
2012-04-24, 19:49
  #23
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Jag kan bara konstatera att om VPK hade klippt in en ovetande Sverigedemokrat i en av sina reklamfilmer, där sverigedemokraten står och applåderar åt VPK:s politik så hade det blivit ramaskri på FB.
Reaktionerna i denna tråd säger mer om de politiska tendenserna på FB än vad den gör om det inträffade i sig.

Det hade blivit ramaskri på FB, medan media hade varit tysta, och vice versa.
Citera
2012-04-24, 19:59
  #24
Medlem
Slammertaskans avatar
Langa fram den jävla filmsnutten innan jag får ryck!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback