Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-24, 14:14
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...cle3462765.ece


"Sverigedemokraternas Ungdomsförbund klippte in en moderat politiker i sin reklamfilm. Efter att händelsen polisanmälts gör man nu om filmen.

Det är i en reklamfilm med titeln "SDU-ordförande Gustav Kasselstrand visar vägen" som den moderata regionpolitikern Mimmi von Troil dyker upp.

I klippet ser det ut som om hon nickar instämmande när Gustav Kasselstrand säger att "det finns något viktigare än det ensidiga fokuset på plånboksfrågor".

När Mimmi von Troil upptäckte sig själv i filmen blev hon så upprörd att hon polisanmälde SDU."

Överreagerar Mimmi eller gör hon rätt?
Citera
2012-04-24, 14:20
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Händer då och då att Åkesson klipps in i olika filmer/låttexter/bilder med syfte att provocera.
Stödjer Mimmi's beslut, man kan inte bara klippa in folk i olika sammanhang utan tillåtelse.

EDIT; såg nu att media festar på denna nyhet
__________________
Senast redigerad av svampdamp 2012-04-24 kl. 14:31.
Citera
2012-04-24, 14:22
  #3
Medlem
Damortes avatar
jag känner ju att detta är en mer juridisk fråga än en politisk fråga. Men ja, hon gör rätt. En organisation har utan Mimmis tillåtelse använts hennes bild för att marknadsföra sig vilket givetvis är ett lagbrott och värd en anmälan.
__________________
Senast redigerad av Damorte 2012-04-24 kl. 14:25.
Citera
2012-04-24, 14:41
  #4
Medlem
meganegerdases avatar
Tycker hon gör rätt. Jag hade inte gillat om Åkesson, Reinfeldt eller annan högernisse haft med en mig som accepterar deras reformer
Citera
2012-04-24, 14:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
jag känner ju att detta är en mer juridisk fråga än en politisk fråga. Men ja, hon gör rätt. En organisation har utan Mimmis tillåtelse använts hennes bild för att marknadsföra sig vilket givetvis är ett lagbrott och värd en anmälan.

Det är ju fel med nu bidrar hon till gratis reklam för SD. Folk gillar ändå inte etablissemangspolitiker.
Citera
2012-04-24, 14:46
  #6
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Varför tror du att just du dök upp i filmen?

– Det vet jag inte. Jag kan bara spekulera, jag är blond, ser nordisk ut och har de attributen som de gärna vill ha. Men jag kan tala om att jag själv är invandrare, så de missade researchen.

Det är alltid kul att höra hur pass oinsatta andra politiker är om SD.
Ja, hon gjorde rätt att anmäla.
Citera
2012-04-24, 15:45
  #7
Medlem
kepspojkens avatar
Skulle vara kul om det gick igenom för då skulle ju SD kunna dra in miljoner från alla klipp som folk olovligt använd dem i för ren och skär smutskastning.

Men sen att denna "Mimmi" säger: "jag är blond, ser nordisk ut och har de attributen som de gärna vill ha. Men jag kan tala om att jag själv är invandrare" visar ju hur jävla dum hon är.
Citera
2012-04-24, 16:57
  #8
Moderator
Siegfrids avatar
De har ofta otur när de tänker, speciell när de ska göra reklamfilm.
Är det Chang Frick igen som pratat med "juridisk expertis"?
Sist han gjorde det så fick de byta musik till filmen.

Edit: Ser nu att släkten von Troil ursprungligen är svensk och att fru von Troil invandrat från Finland 1982.
Det gör att hon definitivt är nordisk och att hennes invandrarstatus är högst relativ.

Citat:
Släkten von Troil (uttalas tro-íl]) är en adelsätt, friherrlig i Finland.
Släkten härstammar från bonden Lars som levde i Hyltinge socken i Södermanland på 1500-talet.
...
I Sverige dog ätten von Troil ut i på svärdssidan 1880 med Samuel von Troil, och på spinnsidan 1917, men återintroducerades på Sveriges riddarhus 1982 när medlemmar av de finländska von Troil återinvandrade.
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Von_Troil
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2012-04-24 kl. 17:03.
Citera
2012-04-24, 16:57
  #9
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepspojken
Skulle vara kul om det gick igenom för då skulle ju SD kunna dra in miljoner från alla klipp som folk olovligt använd dem i för ren och skär smutskastning.

Men sen att denna "Mimmi" säger: "jag är blond, ser nordisk ut och har de attributen som de gärna vill ha. Men jag kan tala om att jag själv är invandrare" visar ju hur jävla dum hon är.

Jo men visst var hon moderat?
Säger väl allt..
man kan tycka det är klumpigt att klippa in en utomstående,men med tanke på hur SD behandlas så är det ju en lätt storm i ett väldigt litet glas vatten.

Men bra reklam blir det i varje fall!!.
Citera
2012-04-24, 17:00
  #10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
De har ofta otur när de tänker, speciell när de ska göra reklamfilm.
Är det Chang Frick igen som pratat med "juridisk expertis"?
Sist han gjorde det så fick de byta musik till filmen.

Samtidigt blir det mer reklam ,när vänsterpacket driver upphovsmän och deras anhöriga att "ta avstånd" från SD...
Citera
2012-04-24, 17:16
  #11
Medlem
eradnups avatar
Usel film förresten. Vill de ha lite Rocky-uppför-trappan-feeling med den musiken? Nej, iväg på kurs i filmredigering med skaparna.
Citera
2012-04-24, 17:25
  #12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Usel film förresten. Vill de ha lite Rocky-uppför-trappan-feeling med den musiken? Nej, iväg på kurs i filmredigering med skaparna.

Ja, det var nog den sämsta politiska reklamfilm jag sett. Alla kategorier. Någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback