Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag tror att folk sa detsamma om flygmaskiner för ett par hundra år sedan. Samma sak sades definitivt om järnvägen när den var på planeringsstadiet. Man skulle få hjärnskador av att åka så fort, materialet skulle utmattas och rälsen skulle stjälas av skrothandlare.
Folk som du försöker framstå som nyktra och seriösa men egentligen är det ni som är de bakåtsträvande torrbollar som senare generationer kommer att skratta åt likt vi idag skrattar åt de som trodde att jorden var platt eller att gud skapade människorna i Edens lustgård för sextusen år sedan. Idag framstår ni som sansade, imorgon som förvirrade tokstollar fast i era fördomar.
En avgörande skillnad är att en evighetsmaskin totalt skulle vända upp och ner på allt vi vet om fysik idag.
Om du skulle fråga om vi någonsin kommer att kunna resa till andra stjärnor (och komma fram levande) så skulle jag svara att det verkar osannolikt, men jag skulle inte avfärda det, då de fysikaliska lagar vi har idag trots allt tillåter det.
Sen undrar jag vilka du menar att det var som sa att vi aldrig skulle kunna flyga. Tänker du på vanligt folk, eller tänker du på folk som faktiskt kunde något om fysik?