• 1
  • 2
2012-04-23, 18:43
Medlem
sqaures avatar
Hejsan,

Jag förstår faktiskt inte hur det allmänheten inte kan bry sig om de stora frågorna som;

Finns Gud?
Hur kom vi till?
Är universumet oändligt?
Finns det annat liv där ute?

Har jag bara haft otur eller bryr sig folket verkligen inte om dessa frågor?

OT:

Skrev topic lite för snabbt, ska naturligtvis vara diverse.
Citera
2012-04-23, 18:51
Medlem
Citat:
Finns Gud?
Varför skulle vi bry oss? vad finns det som säger att den/han/hon skulle finnas?
Brukar du tänka på om det finns levande stenar med vingar?

Citat:
Hur kom vi till?
vi har utvecklats ifrån att vara bakterier till fiskar till apor till det vi är idag.

Citat:
Är universumet oändligt?
Ja, någon mattematiker har kommit på att det är det, färdas man tillräckligt mycket i samma riktning kommer man upp "bakom sig själv". likt om du springer ett varv runt jorden ungefär...
Citat:
det tror jag folk funderar en hel del över faktiskt...
Citera
2012-04-23, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNemo
vi har utvecklats ifrån att vara bakterier till fiskar till apor till det vi är idag.

Evolutionsteorin.

Citat:
Ja, någon mattematiker har kommit på att det är det, färdas man tillräckligt mycket i samma riktning kommer man upp "bakom sig själv". likt om du springer ett varv runt jorden ungefär...

Vilken matematiker, källa? Gärna med förklaringar...
Citera
2012-04-23, 19:11
Medlem
sqaures avatar
Citat:
Varför skulle vi bry oss? vad finns det som säger att den/han/hon skulle finnas?

Jag ville absolut inte ha svar på de frågorna, bara om ni tror att de vanliga svensson tänkte på de.
Citera
2012-04-23, 19:12
Medlem
sqaures avatar
Citat:

Alltså, ditt svar på om Gud fanns. Är du helt dum i huvudet? Hur kan du dra en sådan koppling?
Citera
2012-04-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uqozi
Evolutionsteorin.

Vilken matematiker, källa? Gärna med förklaringar...

det har ja ingen aning om, min mattelärare sa det förut, kan fråga honom nästa gång!

edit:
Senast redigerad av KaptenNemo 2012-04-23 kl. 19:49.
Citera
2012-04-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqaure
Jag ville absolut inte ha svar på de frågorna, bara om ni tror att de vanliga svensson tänkte på de.
såg det sen, sorry men där har du iaf svar på varför vanliga svenssons inte lägger ner allt för mycket tid på dina frågor. det finns svar till flera av dem.
Citat:
Alltså, ditt svar på om Gud fanns. Är du helt dum i huvudet? Hur kan du dra en sådan koppling?
Varför inte, jag har aldrig sett några bevis på att varken gud eller levande stenar finns så varför skulle jag fundera på något av det?
Citera
2012-04-23, 20:08
Medlem
Citat:
Hejsan,

Jag förstår faktiskt inte hur det allmänheten inte kan bry sig om de stora frågorna som;

Finns Gud?
Hur kom vi till?
Är universumet oändligt?

Har jag bara haft otur eller bryr sig folket verkligen inte om dessa frågor?

OT:

Skrev topic lite för snabbt, ska naturligtvis vara diverse.

Det finns saker som jag är ämnad att inte förstå, Och jag lämnar det där. Tror du vi hade haft den här diskussionen om det var meningen att vi skulle förstå det för tillfället?
Citera
2012-04-23, 20:19
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Jag är som du TS, tänker mycket i dessa banor. Jag har även märkt att många inte gör det, och får ofta 0 respons när jag tar upp ämnet. Det finns dock de som gör det (no shit). Jag tycker i varje fall att det är mycket intressant.
Citera
2012-04-23, 20:50
Medlem
Strand.s avatar
Jag vet inte vad för folk ni har beblandat er med men jag kan iaf säga att ni är långt ifrån speciella. Alla tänker på såna här frågor. Tror ni att ni är dom enda eller? Självklart har väl alla minst en gång i livet funderat över dessa frågor. På min skola (NV) funderar alla, både elever och lärare, på just detta. Vi diskuterar mycket kring såna här frågor också.

Att säga att folk inte bryr sig är helt fel, däremot kan man väl säga att folk medvetet väljer att acceptera det faktum att vi aldrig kommer få svar på det vi söker. Finns Gud tex? Vi kommer aldrig att få reda på det, så varför ens försöka? Varför slösa tid på att förstå saker och ting som vi ändå aldrig kommer förstå? Varför slösa tid på att söka svar när vi ändå aldrig kommer få något svar på den frågan?
Citera
2012-04-23, 20:58
Medlem
Chaseds avatar
Citat:
Hejsan,

1.Finns Gud?
2.Hur kom vi till?
3.Är universumet oändligt?
4.Finns det annat liv där ute?

1. Allt pekar på att det inte finns en Gud.
2. Läs: Origin of Species.
3. Förmodligen så är universum endast ett av många och kan därigenom inte vara oändligt.
4. Det vet vi inte ännu, tills vi får mer information angående ämnet så är det totalt meningslöst att yttra sig.
Senast redigerad av Chased 2012-04-23 kl. 21:01.
Citera
2012-04-23, 23:21
Medlem
MeineMeinungs avatar
Folk får huvudvärk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto