Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-23, 13:35
  #1
Medlem
NirvanAs avatar
Tycker det finns väldigt lite info om detta på internet.. lyckades hitta nåt om att den påminner om Tramadol och ligger nånstans mellan Tramadol och Morfin i smärtstillandenivå så att säga..

Nån som testat och/eller kan uttala sig? Vad är det för skillnader och likheter med te.x Tramadol, Morfin, Oxy osv? Bra "testdos" i russyfte? Biotillgänglighet, krossa och bomba, nasalt eller rövpump?

Mvh
Citera
2012-04-23, 14:20
  #2
Medlem
Xalterads avatar
Jag har bara prövat det vid ett tillfälle och då tog jag dem oralt med bra effekt.
Ruset var väldigt likt tramadol men med morfinstyrka på det så om man är ett fan av tramadol kommer man avguda detta.
Jag tyckte det var bra eufori på det men saknades den typiska opiatkännslan av att vara inrullad i bommul som man får på morfin, heroin, kodein etc.
Något som är bra är att det inte påverkar magen lika mycket som övriga opioider, dvs. inte lika förstoppad samt god oral biotillgänglighet.
Citera
2012-04-23, 14:31
  #3
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Jag har bara prövat det vid ett tillfälle och då tog jag dem oralt med bra effekt.
Ruset var väldigt likt tramadol men med morfinstyrka på det så om man är ett fan av tramadol kommer man avguda detta.
Jag tyckte det var bra eufori på det men saknades den typiska opiatkännslan av att vara inrullad i bommul som man får på morfin, heroin, kodein etc.
Något som är bra är att det inte påverkar magen lika mycket som övriga opioider, dvs. inte lika förstoppad samt god oral biotillgänglighet.
Låter underbart, ska testa detta en gång, har 10st 100mg depot. Brukar köra runt 500mg Tram, hur många krossade mg palexia motsvarar det ungefär?
Citera
2012-04-23, 15:27
  #4
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Låter underbart, ska testa detta en gång, har 10st 100mg depot. Brukar köra runt 500mg Tram, hur många krossade mg palexia motsvarar det ungefär?

TROR att tapentadol och morfin är likvärdiga i styrka och 600mg tramadol motsvarar 50mg morfin, tar ur huvudet nu inte 100% säker så börja med 50mg som du krossat, om du inte är nöjd efter 1timme ta lika mycket till.
Citera
2012-04-26, 17:11
  #5
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
TROR att tapentadol och morfin är likvärdiga i styrka och 600mg tramadol motsvarar 50mg morfin, tar ur huvudet nu inte 100% säker så börja med 50mg som du krossat, om du inte är nöjd efter 1timme ta lika mycket till.
Krossade 50mg (ej finmalt i sån där skål med järnklump vad det nu heter) utan med en tång så den blev krossad i små delar, lindade in i en liten bit papper och svalde, 2 timmar senare märker jag knappt av den, lite varmare kroppstemperatur, lite torrare i munnen, lite långsammare puls... men ingen eufori/driftighet/kittlande/feel good känsla... antar att 200mg skulle sitta fint och ca 400 för att bli helt skev.

Återkommer, lär testa mer i helgen
Citera
2012-04-27, 13:06
  #6
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Jag har bara prövat det vid ett tillfälle och då tog jag dem oralt med bra effekt.
Ruset var väldigt likt tramadol men med morfinstyrka på det så om man är ett fan av tramadol kommer man avguda detta.
Jag tyckte det var bra eufori på det men saknades den typiska opiatkännslan av att vara inrullad i bommul som man får på morfin, heroin, kodein etc.
Något som är bra är att det inte påverkar magen lika mycket som övriga opioider, dvs. inte lika förstoppad samt god oral biotillgänglighet.
Du blev inte ovanligt trött av dessa då? Jag blev väldigt trött igår efter endast 50mg..men det kanske berodde på annat vad vet jag...Blir annars aldrig trött på tramadol, morfin, oxy utan mer noddig om något.
Citera
2012-04-28, 02:37
  #7
Medlem
Tips på vart detta läkemedel finns? Är det ett lagligt oklassat alternativ?
Citera
2012-04-28, 03:29
  #8
Medlem
NirvanAs avatar
Nej det är narkotika klass II

Blev betydligt bättre idag, tog 150mg totalt, ska ta 200 i ett svep imorgon, påminner om Tramadol som sagt.
Citera
2012-08-26, 13:11
  #9
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej det är narkotika klass II

Blev betydligt bättre idag, tog 150mg totalt, ska ta 200 i ett svep imorgon, påminner om Tramadol som sagt.

Vet att det var några månader sen det skrevs i den här tråden men men. Hur gick det med doseringen? Är sugen på att pröva denna substans men vill ju veta hur det ligger till med doser så hade gärna velat höra om du tog 200mg eller mer och hur det kändes!
Citera
2012-08-26, 15:30
  #10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Vet att det var några månader sen det skrevs i den här tråden men men. Hur gick det med doseringen? Är sugen på att pröva denna substans men vill ju veta hur det ligger till med doser så hade gärna velat höra om du tog 200mg eller mer och hur det kändes!
Ärligt så kommer jag inte ihåg riktigt, tyvärr, men jag vet att det inte blev för mycket iaf, så jag tror 200 är en bra testdos.
Citera
2012-08-26, 18:02
  #11
Medlem
Tråkigt att ni utnyttjar en ny smärtmedicin som en drog. Vi som behöver den i syftet
att ha den som smärtstillande får samma problem att få ut preparatet då "det är så
många missbrukare som använder det, så därför så kan du inte få det".

Jag var så glad och hoppades på denna nya medicin men det blev inget p g a
missbruk.
Citera
2012-08-26, 18:21
  #12
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ärligt så kommer jag inte ihåg riktigt, tyvärr, men jag vet att det inte blev för mycket iaf, så jag tror 200 är en bra testdos.

Okej, vad skulle du säga är en bra dos om man vill bli riktigt skön och är van vid opioider? Är väldigt van vid opioider och brukar ta 500mg när jag tar tram, är väl kanske svårt att säga men är ju värt att fråga ialf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback