Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-02-19, 16:07
  #1
Medlem
Capones avatar
Idag när jag var ute och körde blinkade en mötande bil ett par gånger, jag saktade ner, och gled strax därefter förbi en poliskontroll.

Självklart blinkade jag på mötande bilar för att varna dem också. Lite så där mysigt småanarkistiskt

Brukar ni också göra så när ni kört förbi en kontroll?
Citera
2005-02-19, 16:10
  #2
Medlem
Schulls avatar
Javist varnar alltid mötande för en kontroll!
Citera
2005-02-19, 16:12
  #3
Medlem
jols avatar
Japp, har ibland funderat på att offra en varningstriangel för ändamålet också
Citera
2005-02-19, 16:30
  #4
Medlem
Fat bastards avatar
Aldrig!
Ty jag är en skadeglad jävel som tycker att det är riktigt roligt när folk som bryter mot lagen straffas.
Citera
2005-02-19, 16:32
  #5
Medlem
yeahgrrs avatar
Ja
Citera
2005-02-19, 16:33
  #6
Medlem
FetFulElaks avatar
Självklart. Poliser är ett otyg.
Citera
2005-02-19, 16:47
  #7
Medlem
M2ks avatar
Givetvis. Vevar ner vindrutan, ut med kardan och V-tecknet.

Funderat på att tillverka små skyltar, som man åker tillbaka och sätter vid vägrenen några hundratal meter före kontrollpunkten. Straffbar handling, men moraliskt motiverat, så länge potatisgrisen prioriterar simpla hastighetsöverträdelser framför våldsbrottsbekämpning.
Citera
2005-02-19, 17:07
  #8
Medlem
Azraels avatar
Ja.

Trafikpoliser är onda.
Citera
2005-02-19, 17:19
  #9
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Skulle aldrig göra det. Tänk om det är ett rattfyllo jag varnar som verkligen behöver bli stoppad?
Citera
2005-02-19, 17:35
  #10
Medlem
Wiseguys avatar
Självklart!!

Det häftigaste jag varit med om i varning var för många år sedan när polisen hade ställt upp en radarkontroll.
Några hundra meter innan kontrollen hade några vänliga medmänniskor ställt upp en stor skylt "Varning! Radar!"

En annan gång för mycket länge sedan hade jag polisradio samt radarvarnare i bilen. Jag hade brottom mitt i natten och han inte sakta ner för radarn trots att varnaren pep.
Det fanns bara två val:
Stanna, och få en massa böter eller bara dra på.
Jag valde det senare alternativet, vilket självklart innebar att polisen hakade på. Men tack vare polisradion hörde jag deras snack mellan två polisbilar så jag visste hela tiden vart dom var för att söka mig.
Jag valde då att lämna bilen nere på stan, och gick hem. Som tur var det inte så långt.
Citera
2005-02-19, 18:00
  #11
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Skulle aldrig göra det. Tänk om det är ett rattfyllo jag varnar som verkligen behöver bli stoppad?

Skulle jag någon gång köra på fyllan skulle jag se till att inte köra för fort, för att inte bli stoppad i onödan.
Citera
2005-02-19, 18:11
  #12
Medlem
Homo TempelRiddares avatar
ja självklart
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback