Citat:
Varför tror du invandrarna kommer att drabbas i ett framtida scenario? De är väl överlag överlevnadsdugliga. Svensken behöver väckas ur koman; frågan är om den väckelsen är möjlig. Vilket trauma behövs? Svält, atomvinter, ett postapokalytiskt scenario... En liten handelsblockad räcker. Ett krigsskepp som spanar av hela Skagerrak och kan skicka robotar över hela Södra Sverige är tillräckligt för en effektiv handelsblockad via Göteborg. För den psykologiska effekten kan det vara "bra" om fienden droppar några välplacerade bomber och landsätter soldater. Jag gissar att det räcker med ett par krigsskepp, ett par bombplan och en handfull jaktflyg och två bataljoner soldater för att knäcka Sverige i ett huj.
Historiskt sätt så drabbas alltid icke-vita av värre förluster än dem vita, så vi kan väl anta att det är dem som kommer lida mest.
Sen får vi inte glömma att dem är färre till antalet än Svenskar och i extrema scenarion så kommer dem grupper som anser sig vara Svenskar ansluta sig till just Svenskarnas sida och ett vi emot dem skapas naturligt. Om vi hamnar i en sådan situation så kommer begreppet ras inte spela någon roll, den som står emot försvinner helt enkelt.
Jag har föga svårt att tro en invandrare som vrålar rasist i ett kaotiskt tillstånd se sig som en överlevare, och när inga lagar eller regler finns så är det dem som är svagast och minst till antalet som kommer ryka och det är i detta fallet naiva invandrare som tror att Svensken kommer buga och bocka sig till dennes krav.
Om vi ponerar att något fientligt land vill störta Sverige så hade det varit teoretiskt lätt, men om vi bara snackar inbördeskrig utan att någon lägger sig i så kommer vi allt få se på spänning, och det skulle inte förvåna mig om några extremister tar över landet och avrättar precis alla som inte är vita.
Men något inbördeskrig lär vi inte se än på länge, om nu inte en särskilda invandrare våldför sig på fel Svensk som hämnas tusenfalt eller något som skapar en tryckvåg av hat, men det är en annan historia. <- Det lär hända förr eller senare. Annars så är det den ekonomiska kraschen som kommer väcka det vilande hatet.