2014-08-30, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Varför tror du invandrarna kommer att drabbas i ett framtida scenario? De är väl överlag överlevnadsdugliga. Svensken behöver väckas ur koman; frågan är om den väckelsen är möjlig. Vilket trauma behövs? Svält, atomvinter, ett postapokalytiskt scenario... En liten handelsblockad räcker. Ett krigsskepp som spanar av hela Skagerrak och kan skicka robotar över hela Södra Sverige är tillräckligt för en effektiv handelsblockad via Göteborg. För den psykologiska effekten kan det vara "bra" om fienden droppar några välplacerade bomber och landsätter soldater. Jag gissar att det räcker med ett par krigsskepp, ett par bombplan och en handfull jaktflyg och två bataljoner soldater för att knäcka Sverige i ett huj.

Historiskt sätt så drabbas alltid icke-vita av värre förluster än dem vita, så vi kan väl anta att det är dem som kommer lida mest.

Sen får vi inte glömma att dem är färre till antalet än Svenskar och i extrema scenarion så kommer dem grupper som anser sig vara Svenskar ansluta sig till just Svenskarnas sida och ett vi emot dem skapas naturligt. Om vi hamnar i en sådan situation så kommer begreppet ras inte spela någon roll, den som står emot försvinner helt enkelt.

Jag har föga svårt att tro en invandrare som vrålar rasist i ett kaotiskt tillstånd se sig som en överlevare, och när inga lagar eller regler finns så är det dem som är svagast och minst till antalet som kommer ryka och det är i detta fallet naiva invandrare som tror att Svensken kommer buga och bocka sig till dennes krav.

Om vi ponerar att något fientligt land vill störta Sverige så hade det varit teoretiskt lätt, men om vi bara snackar inbördeskrig utan att någon lägger sig i så kommer vi allt få se på spänning, och det skulle inte förvåna mig om några extremister tar över landet och avrättar precis alla som inte är vita.

Men något inbördeskrig lär vi inte se än på länge, om nu inte en särskilda invandrare våldför sig på fel Svensk som hämnas tusenfalt eller något som skapar en tryckvåg av hat, men det är en annan historia. <- Det lär hända förr eller senare. Annars så är det den ekonomiska kraschen som kommer väcka det vilande hatet.
Citera
2014-08-30, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Jag är ödmjuk när det gäller spekulationer om framtiden.

Sverige är förmodligen landet med minst rasism men störst upptagenhet av "rasism". Jag känner av stämningarna, med ett klart återupprättelsebehov bland många svenskar efter flera mandatperioder där politiker och medier samfällt skitit svenska medborgare och skattebetalare i ansiktet med sina lögner och vurmande för en massimmigration av analfabeter, bidragsparasiter, falska asylanter och kriminella. Folket som förnekades sin historia och etnicitet, sin nation. Nog h-e kan man bli förbannad över såna "folkvalda"!

Detta till trots tror jag inte svensken i gemen kan mobilisera ett hat riktat mot invandrare i någon omfattning. Jag tror inte det finns, eller kommer att uppstå, en sån polarisering att invandrare pekas ut som villebråd. För att det ska uppstå måste ett hat, i realiteten ett blint hämnbehov, bli mycket starkt, eller enorma oförrätter drabbat en själv och "tredje part" om inte "den skyldige" ta emot som hämnd. Islamistisk terror skulle kunna vara det hotet av hela samfundet, eller triggern i en mer långvarigt pyrande destruktion, som tänder en furiös reaktion.

Kanske man kan sammanfatta det hela med att svensken är för otränad i extraordinära scenarier för att kunna inbilla sig extraordinära scenarier; invaggade i tryggheten och välfärden som en naturgiven, grundläggande ordning.
Citera
2014-08-30, 10:09
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Historiskt sätt så drabbas alltid icke-vita av värre förluster än dem vita, så vi kan väl anta att det är dem som kommer lida mest.

Sen får vi inte glömma att dem är färre till antalet än Svenskar och i extrema scenarion så kommer dem grupper som anser sig vara Svenskar ansluta sig till just Svenskarnas sida och ett vi emot dem skapas naturligt. Om vi hamnar i en sådan situation så kommer begreppet ras inte spela någon roll, den som står emot försvinner helt enkelt.

Jag har föga svårt att tro en invandrare som vrålar rasist i ett kaotiskt tillstånd se sig som en överlevare, och när inga lagar eller regler finns så är det dem som är svagast och minst till antalet som kommer ryka och det är i detta fallet naiva invandrare som tror att Svensken kommer buga och bocka sig till dennes krav.

Om vi ponerar att något fientligt land vill störta Sverige så hade det varit teoretiskt lätt, men om vi bara snackar inbördeskrig utan att någon lägger sig i så kommer vi allt få se på spänning, och det skulle inte förvåna mig om några extremister tar över landet och avrättar precis alla som inte är vita.

Men något inbördeskrig lär vi inte se än på länge, om nu inte en särskilda invandrare våldför sig på fel Svensk som hämnas tusenfalt eller något som skapar en tryckvåg av hat, men det är en annan historia. <- Det lär hända förr eller senare. Annars så är det den ekonomiska kraschen som kommer väcka det vilande hatet.

Det finns ingen hemlig källa som det rinner svenskar ur. Vi håller väldigt snabbt på att bli en minoritet i vårt eget land, och historiskt sett så har minoriteter alltid råkat illa ut. Särskilt om en av ingredienserna är islam.

Det enda totala folkmordet i ett land står väl f ö Haiti för, där alla vita mördades. Jag kan ha fel dock, och om någon känner till några fler exempel så är jag intresserad.
Citera
2014-08-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det finns ingen hemlig källa som det rinner svenskar ur. Vi håller väldigt snabbt på att bli en minoritet i vårt eget land, och historiskt sett så har minoriteter alltid råkat illa ut. Särskilt om en av ingredienserna är islam.

Det enda totala folkmordet i ett land står väl f ö Haiti för, där alla vita mördades. Jag kan ha fel dock, och om någon känner till några fler exempel så är jag intresserad.

Armenien var på gränsen. Alla muslimer i området (framför allt turkarna förstås) hade huggsexa på att döda så många kristna som möjligt i början av seklet.
Citera
2014-08-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Då kommer det enbart vara minoriteter då väldigt många invandrar grupper hatar varandra lika mycket som vita hatar dem.

Sen skall du inte överskatta invandrares kunskap, dem lever här och tror att det alltid kommer se ut som det gör, chocken kommer drabba dem lika hårt som det gör för Svenskar, om inte hårdare t.om.

Det enda som i dagsläget hindrar folk att ifrån att spåra ur är dessvärre lagarna som är så hårt printade i oss att det är som en religion, när det släpper sedan så kommer kaoset direkt.
Citera
2014-08-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag är ödmjuk när det gäller spekulationer om framtiden.

Sverige är förmodligen landet med minst rasism men störst upptagenhet av "rasism". Jag känner av stämningarna, med ett klart återupprättelsebehov bland många svenskar efter flera mandatperioder där politiker och medier samfällt skitit svenska medborgare och skattebetalare i ansiktet med sina lögner och vurmande för en massimmigration av analfabeter, bidragsparasiter, falska asylanter och kriminella. Folket som förnekades sin historia och etnicitet, sin nation. Nog h-e kan man bli förbannad över såna "folkvalda"!

Detta till trots tror jag inte svensken i gemen kan mobilisera ett hat riktat mot invandrare i någon omfattning. Jag tror inte det finns, eller kommer att uppstå, en sån polarisering att invandrare pekas ut som villebråd. För att det ska uppstå måste ett hat, i realiteten ett blint hämnbehov, bli mycket starkt, eller enorma oförrätter drabbat en själv och "tredje part" om inte "den skyldige" ta emot som hämnd. Islamistisk terror skulle kunna vara det hotet av hela samfundet, eller triggern i en mer långvarigt pyrande destruktion, som tänder en furiös reaktion.

Kanske man kan sammanfatta det hela med att svensken är för otränad i extraordinära scenarier för att kunna inbilla sig extraordinära scenarier; invaggade i tryggheten och välfärden som en naturgiven, grundläggande ordning.

Jag håller med att det inte existerar någon märkvärdig rasism bland Svenskar, men vi kan väl hålla med om att hårt drabbade situationer så kommer nog Svenskar dras till Svenskar.
Att staten aktivt förnedrar och förstör är ingen direkt nyhet, och det är chockerade hur många som finner sig i och accepterar denna förnedring. Någon kommer få skulden det är en sak som är riktigt säker. Avundsjuka, hat och allt möjligt kommer spridas om det kollapsar, och jag finner det inte allt för orimligt att det är just invandrarna som råkar ut för den största smällen.

Det räcker med bara ett par få för att få igång kedjeeffekten. Om landet kollapsar så chansar jag på att det kommer extremister och avrättar invandrare som i detta fallet hämnas på "oskyldiga" och dem andra oskyldiga hämnas tillbaka och sen sprids det bara.

Men jag håller med dig att det är det inte riktigt är rimligt att spekulera om då vi inte direkt är vana med sådant här. Men ack så spännande, det är fruktansvärt spännande tider vi lever i.
Citera
2014-08-31, 02:21
Medlem
chilly_c_canes avatar
Problemet - eller vad man ska kalla det - är att vi svenskar fortfarande har något att förlora.
Vi har en förhållandevis ordnad tillvaro (så länge inte muhammed eller arash kommer ivägen och förstör) och kan ha ett ganska ordnat liv. Vi har familjer som vi är rädda om och som vi vill hålla undan problemen.

Men säg den dagen turen kommer till mig, eller Anders, eller Benny, eller Kurt och det är vi som får våra döttrar våldtagna, våra söner misshandlade eller bröder dödade. Då försvinner helt plötsligt spärren för när man helt plötsligt inte har något att förlora längre. Ens grundtrygghet är borta. Fråntagen.
Eller när man blir bestulen på sina saker. När vi blir av med våra jobb. När barnen inte vågar gå till skolan längre. Då är det nog många som får nog på riktigt och börjar bilda grupperingar.

Jag kan personligen känna att om det händer mina barn något... Ja, då tappar jag min spärr.
Dessvärre är jag ensam. Inga i min bekantskapskrets är något att lita på när det barkar åt helvete. Vem vänder jag mig då till tror ni? Jo - dom extrema grupperna.

Jag tror inte jag är ensam. Jag kan mycket väl tänka mig att det planeras på sina håll.
Inte för hur man ska göra idag. Kanske inte heller imorgon, men jag tror mycket väl att det finns planer för hur man ska gå till väga för att ta kontroll i ett skarpt läge - när det nu kommer.

Och när sen PK-Svensson ser att det börjar hetta till så kommer h*n komma krypande och vilja ha beskydd.
Kan vi enas om att vi då stänger dörren för dom och säger: Det är ju ROLIGT med mångkultur.

Jag är som många andra här ganska övertygad om att inom 10 år så kommer vi sitta och tänka - Vad var det jag sa...?!?! Vi som finns kvar vill säga...
Citera
2014-09-24, 23:02
Medlem
geir44s avatar
We all know that Breivik talked about 2083 in his manifesto, but could he have been wrong? In 2030 there will most likely be 50% non-westerners under 30 years of age in Sweden with today's policies. That spells trouble. Who knows what will happen when these people gang up and demand to be heard. No jobs, no flats and no money? The scientific fact of Peak-Oil will continue to weigh down the world economy and increase unemployment and/or lower real wages.

There will be blood.
2014-10-08, 15:35
Bannlyst
I Hamburg anföll ISIS-anhängare kurder med knivar och machetes igår.
http://rt.com/news/194060-germany-kurds-muslims-brawls/
(FB) Tyskland:40 IS anhängare attackerar folkmassa med machetes och knivar

I Danmark ska ISIS-anhängare och kurder rykt ihop för två månader sedan.
http://snaphanen.dk/2014/08/10/fransk-islamofob-far-22-000-dkk-i-bode/

Det har rapporterats om lite incidenter från Sverige tidigare även om vissa av dessa verkar vara iscensatta.

Frågan är när det syriska inbördeskriget brakar loss på allvar i Sverige.
Citera
2014-10-08, 18:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Förmodligen aldrig. Då den tiden kommer när svenskarna säger nej kommer de vara minoritet och inte kunna göra något åt saken.

Exakt, detta (folkombytet med fler invällare än födda svenska barn år efter år gör att de demografiska konsekvenserna är så dramatiska att vi är i minoritet inom en generation, med hänsyn tagen till olika nativitet mm) sker med sådan expontiell kraft att vi en dag bara vaknar upp i en tillvaro med slöjtvång för kvinnor, nedstängda systembolag, nedstängda icke-muslimska friskolor, fläskköttet på Ica är lika bortplockat som valsöndagen vart fjärde år. Och för den södermalmare som vill tjacka "gilla-olika" pins att nåla sin Peak Performance-jacka alt Afghanrock med blir det svårt, hen kommer att leta förgäves. Långt innan dess kommer en fatwa ha utdelats mot och tystat t ex Flashback.

Därför tror jag något radikalt måste ske - se min hypotetiska tråd kring diskussioner om detta, i detta delfora. ETT scenario som ännu kan rädda Sverige.
Citera
2014-10-08, 18:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
- - -

There will be blood.

...rivers of bloodquoting the prophetic Enoch Powell.
Citera
2014-10-20, 15:53
Medlem
Om den här artikeln stämmer kommer amrisarna att slå ner ett uppror i Sverige.

Men kommer dom att slå ner invandringskritiker som gör uppror mot centralregeringen eller islamisterna som vill byta centralregering?
Citat:
Här övar Nato på att kriga – mot svenskar

http://www.friatider.se/h-r-var-nato-p-att-kriga-mot-svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in