2012-04-28, 12:30
Medlem
Motleys avatar
Väldigt långt. Även om vi har problem är de till exempel långt ifrån hur de amerikanska ghettona ser ut, som trots allt ändå inte beskrivs som ett inbördeskrig.

Men visst kommer både fanatiska invandrare och fanatiska svenskar bråka med varandra undertiden. Med fanatiska svenskar syftar jag på de som mer eller mindre "hoppas" på ett inbördeskrig eller som förespråkar våld som lösning, vilket ÄVEN inkluderar "AFA-folk" och dylikt, trött på allihop. Men sålänge alla dårar bara ger sig på varandra är det nästan skitsamma, så länge de är i minoritet i alla fall.
Senast redigerad av Motley 2012-04-28 kl. 12:34.
Citera
2012-04-28, 12:33
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motley
Väldigt långt. Även om vi har problem är de till exempel långt ifrån hur de amerikanska ghettona ser ut, som trots allt ändå inte beskrivs som ett inbördeskrig.

Men visst kommer både fanatiska invandrare och fanatiska svenskar bråka med varandra undertiden. Med fanatiska svenskar syftar jag på de som mer eller mindre "hoppas" på ett inbördeskrig eller som förespråkar våld, vilket ÄVEN inkluderar "AFA-folk" och dylikt, trött på allihop. Men sålänge alla dårar bara ger sig på varandra är det nästan skitsamma, så länge de är i minoritet i alla fall.

Fast skattebetalarna får ju betala sjukhusen så det drabbar alla likt förbannat!
Citera
2012-04-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
Inbördeskrig kommer troligtvis aldrig ske här i Sverige. Och ifall det ska ske så skulle det bero på att politikerna fortsätter med dagens vansinniga invandringspolitik i typ 40 år till utan att bry sig om vad folket vill, eller att en viss procentuell del av Sveriges befolkning aldrig vaknar upp under den här tiden och helt enkelt fortsätter rösta på de partier som drar ner Sverige i gyttjan just nu.

Vad jag tror är iallafall att SD kommer bli större och större. SD blir tillslut något som folk kan prata om att de vill rösta på utan att bli påhoppade, och fler sverigevänliga partier kommer fram som t.ex. nationaldemokraterna. Socialdemokraterna, moderaterna m.m. kommer tvingas att använda sig av en liknande invandringspolitik som SD och ND för att inte tappa röster.Vid det här laget så kommer invandringen tillslut minimeras och vi kommer knappt ta in några invandrare över huvud taget. Utvisningar av kriminella kommer ske oftare och efter en tid kommer det väl se ut som i dagsläget ungefär eller bättre. dvs. inte ens nära ett inbördeskrig.

Det som skulle vara ett problem är ifall invandrarna hinner bli en majoritet innan min teori uppfylls. Att de skulle rösta på SD är absolut inte troligt och då kommer ett inbördeskrig antagligen inte vara långt ifrån att starta. Men som sagt, det kommer antagligen inte bli så innan den svenska befolkningen vaknar upp.

Även om vi drar ner på invandringen så är det stora problemet, för etniska svenskar som inte känner sig bekväma bland folk med invandrarbakgrund, att det föds enorma mängder barn av utländska föräldrar här i Sverige.

Jag ser när jag ibland kör omkring med bil, i mitt yrke, att minst 80% av de som kommer med barnvagnar har invandrarbakgrund och väldigt många är gömda bakom slöjor.

Med denna befolkningsökning är inte Sverige rustat att kunna behålla sin levnadsstandard för folket och kommer att gå samma väg som Spanien, Grekland, Italien.
Dessa länder har fått ta emot mest flyktingar i Europa på kort tid och när det blir så kraftigt tryck av flyktingar så kollapsar uppbyggda välfärdssystem och arbetslöshet, kriminalitet och nyfattigdom skapar ett samhälle utan trygghet.

Sverige står inför extremt stora förändringar inom en kort tid och det börjar redan synas i stora delar av vårt land.

Jag är säker på att vi i framtiden kommer få se valresultat liknande Frankrike, Norge, Finland mm. mm.
Senast redigerad av anteW 2012-04-28 kl. 12:40.
Citera
2012-04-28, 12:36
Medlem
Motleys avatar
Ja därför jag fick lägga till ett nästan, givetvis kostar våld.
Citera
2012-05-19, 23:10
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Det blir nog så, jag ser ingen annan möjlighet.
När de första ekonomierna i EU kraschar börjar det nog så smått, sen är det bara en tidsfråga innan det drar igång på riktigt.
Håller med, det där är nog det som blir starten om det någonsin skulle bli något 'inbördeskrig'.

USA invaderar Iran -> Ökade priser på olja -> Ökade kostnader för transporter -> Ökade matpriser osv och då går det hus i helvette..
Allt detta blandat med hög arbetslöshet och stor import av somaliska raketforskare(RPG-skyttar)
Citera
2012-05-20, 00:02
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Håller med, det där är nog det som blir starten om det någonsin skulle bli något 'inbördeskrig'.

USA invaderar Iran -> Ökade priser på olja -> Ökade kostnader för transporter -> Ökade matpriser osv och då går det hus i helvette..
Allt detta blandat med hög arbetslöshet och stor import av somaliska raketforskare(RPG-skyttar)

Sen jävlar kommer svensken släppa sin konflikträdsla ta upp näven ur byxan och skicka insändare.
Citera
2012-05-20, 00:17
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sen jävlar kommer svensken släppa sin konflikträdsla ta upp näven ur byxan och skicka insändare.
Haha, från tystnad till keyboardkrigande
Om det mot all förmodan skulle bryta ut ett inbördeskrig i detta land så blir det nog väldigt lågintensivt..

OT
Vi på FB är iallafall inte de enda oroliga!
http://www.aftonbladet.se/debatt/article11450153.ab
Citera
2012-05-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Det börjar då tillräckligt många svenskar inte har något att förlora längre.

Som det är i dagsläget så sitter många på jobb och/eller familj. Har du inte jobb så får du a-kassa eller socialbidrag. Du kan bo i din lägenhet, du kan äta mat och titta på Let's dance på fredagar. Sorgligt nog så är detta en tillvaro som är god nog för att många inte vill riskera det bara för att din sort är hotad i stort.

Dagen då arbetslösheten är hög nog. Då A-kassan eller socialbidraget inte betalas ut. Dagen då MENA-gäng går dörr till dörr och plundrar vita svenskars hem efter mat och kvinnor. Det är då svensken vaknar på riktigt skulle jag tro.

Vi får hoppas att vi fortfarande är i majoritet då dagen kommer.

Citat:
Sverige har mellan 1990 och 2006 gått från tre till 156 utanförskapsområden, där i praktiken bara hälften av alla i arbetsför ålder har sysselsättning.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/tystad-debatt-skapar-sds-framgang_5455875.svd

Tiden går..
Citera
2012-05-20, 12:59
Bannlyst
Då araber och albaner anser att hela skåne tillhör dom, kommer det bli problem. Så långt är det nog inte kvar kanske om 10 år.
Citera
2012-05-20, 13:16
Bannlyst
som sagt så är det ekonomin som styr detta främst. Först när vårat lånesamhälle kraschar så uppstår riktigt kaos. När mena människorna inte längre kan födas med bidrag och det inte finns jobb till etniska svenskar, då kan krig bryta ut. Tror dock inte att svensson som knutit näven i fickan blir de som startar ett sådant krig snarare troligt att mena som ej får bidrag tränger in i svenska områden och våldtar kastar sten osv. I princip har ju detta redan börjat trotts att mena kan födas i dagsläget
Citera
2012-05-20, 13:24
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
som sagt så är det ekonomin som styr detta främst. Först när vårat lånesamhälle kraschar så uppstår riktigt kaos. När mena människorna inte längre kan födas med bidrag och det inte finns jobb till etniska svenskar, då kan krig bryta ut. Tror dock inte att svensson som knutit näven i fickan blir de som startar ett sådant krig snarare troligt att mena som ej får bidrag tränger in i svenska områden och våldtar kastar sten osv. I princip har ju detta redan börjat trotts att mena kan födas i dagsläget

Ganska många svenskar har tagit på sig dyra lån för bostäder. Vad händer om de måste flytta från huset/lägenhete, och bosätta sig... lite mer... "olika".

Det är betydligt lättare att ha "liberala", "öppensinnade" åsikter så länge man själv inte är påverkad.
Citera
2012-05-20, 20:56
Medlem
Det annalkande fosterlandskriget.

Okej, vill veta vad ni foliehattar (hehe) men även "rasmedvetna" individer tror kommer att hända inom låt oss säga ett spann av 25 - 50 år.

Raskrig?

- Vilka strider mot vilka?

- Svensk /nordeuropé mot övriga invandrare?

- Kristna européer mot muslimer?

- Europeiska muslimer strider för vem och vad?

Ja, jag vill ha seriösa svar från er som tror att det kommer att hända. Är väldigt intresserad vad som far runt i era huvuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in