2014-03-01, 04:20
Bannlyst
Kör på Bejruts linje lumpen kan skapa kamratsskap för livet mellan olika grupper med skilda åsikter från början.

Bra lumpar historier är så dumma och därför så roliga får jag komma med en?

Som alla vet kostade borttapade persedlar ganska mkt på den tiden "ler".
Jag hade en på min lucka som klev av tåget och tjejen kom med ombyte på Gävlestation Så i sin säck packade han ner hela uniformen plus den svindyra vapenrocken nästan knälång avsedd för vinterkalla nätter utomhus.
Dom fick den smarta iden att gömma den i en stor snödriva just utanför Stationshuset sen gick dom på Disco.

På söndakväll när han skulle rycka in igen var hela den stora snöhögen borta...

På måndag hade vi uppställning och fanjukaren frågade varför Bodstöm stod i (grötdräkten) en uniform man hade när man städade i och hade vapen vård?

Den hade inga som helts märken svårt att förklara för dom som inte gjort lumpen men tänk ER att gå ut och jobba som polis i joggingdress

Frågan igen Var har Bodström uniformen?

Jag är rädd att Gävle Kommun har tagit den Fanjunkarn (vi andra pissa ner oss av skratt)
Är Bodström en pålitlig soldat när han låter Gävle kommun sno det viktigaste han har Kronans UNIFORM?
- Jag kan inte svara på det Fanjunkarn!?

Vi tjänade 700 spänn i mån på den tiden bara den långa vapen rocken kostade 500 spänn

Kängorna 250 spänn. osv

Resten av lumpen kallade vi honom snöskottarn
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-03-01 kl. 04:24.
Citera
2014-03-01, 19:30
Bannlyst
Inför obligatorisk militärtjänst (lumpen) för alla 19 åringar då kan man sålla bort alla som inte gillar vårt land och aboslut inte vill delta i vårt lands försvar.

Nu tänker jag inte på alla Vänsterbarn som hatar våld och inte vill sälja JAS Gripen

Utan snarare på alla som är födda här i Sverige de sista 18 åren.
Citera
2014-03-01, 19:52
Bannlyst
Mina Svenska ungar hade gjort lumpen om den fanns när dom var 19 år.

Dom gillade i början när jag snackade lumpen nu mer försöker många finna kamratkänslan inom Fotboll och Hockey.

Men det finns en stor skillnad vi låg borta i 9 mån och fick inte åka hem när man ville sen var lumpen inget som SKULLE vara kul. Men man kom ut som män.
Citera
2014-03-01, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Lumpen kan bli ett bra sätt att få folk som är egenkära och värgrar ta orden av naturen att lyda med en klackspark?.

PÅ mitt regemete fanns bara Svenskar och någon Finne och Finnarna med dubbla pass ville helst göra lumpen I Sverige det var kortare och inte lika hårt?

Sen vet jag några från Jugoslavien från stan som var med ner på mönstringen de var som oss 17 år Hade dubbla medborgasskapoch slapp Svensk värnplikt. Lite skillnad mot dagens Arbaer som slänger alla pass vi gränsen

Så jag vet inte hur det är med uppkäftiga personer från andra kulturer och hur dom klarar av att styra siina humör? Vi var 120 pers på mitt kompani och jag är säker på att alla gick igenom lumpen full tid.

Det värsta någon som någon gjort förutom att tro att vapnet var tomt vid patron ur och sköt i taket är nog jag själv.

Vi hade 24 timmars permis men jag söp till så djälvigt med en brud och rökte holk så jag missade uppställningen på 48 tim.

Det var inte kul men fick varken lämna pisseprov eller blåsa men fick 2 mån kompaniförbud = inte lämna regementet förutom övning på 2 mån.

Det var tråkit men jag var ju van vid kåken vid det laget och jag var ju inte helt inlåst men det var surt de 3 helger när alla skulle hem och ligga och festa.

Jag låg ensam på logementet ett rum med 16 sängar när dom andra for hem.

Trots det fick jag Godkänt betyg från lumpen.

Man lär sig att knyta nävarna i lumpen och godta idotiska regler.

Dagen inan vi muckade hade man som vanligt fest och vi lyssnade på musik på logementet på en s.k bergsprängare i min generation var det Iron Maiden och Motörhead som gällde

https://www.youtube.com/watch?v=-J4-REbWLK4 Motörhead - Killed by death

Redan 10 dagar efter Muck fick jag ett fast jobb.
Citera
2014-03-01, 21:18
Medlem
retepm.s avatar
Kommer inte bli något inbördeskrig, däremot kan vi nog snart regeringsstödda blattemuslimtrupper som terroriserar vanliga svenskar om de inte röstar "rätt". Man utbildar redan blattar med vapen. Det kan dock bli en rejäl baksmälla för "våra" politiker när man leker med satanistreligionen islam.
Citera
2014-03-01, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Dagen inan vi muckade hade man som vanligt fest och vi lyssnade på musik på logementet på en s.k bergsprängare i min generation var det Iron Maiden och Motörhead som gällde

https://www.youtube.com/watch?v=-J4-REbWLK4 Motörhead - Killed by death

Redan 10 dagar efter Muck fick jag ett fast jobb.

När man ryckte in gick man på ett led och fick sina persedlar (precis som i Amerikanska filmer)

Det många inte vet att vid muck ska man lämna in det man LÅNAT. Vi hade en smal kille som supit lite för många BECKS ett öl som var väldigt 80 -TAL.

Hans ben bar honom inte så vi körde honom i en skottkärra när vi skulle lämna tillbaka kläderna. Såna bröder var VI.

Jag ångrar inte min tid i lumpen det är en sak som alla unga nän borde uppleva i denna samförståndets tid.
Varken Big brother Farmen eller Robinsson är ens i närheten .
Puss & Kram
Citera
2014-03-01, 22:57
Bannlyst
Jag tror det är kört det finns såna spänningar i samhället Svartskallar Nazzar och vänster bogar redan innan mönstring 17 år.

Jag snackade med min yngsta han var hemma och lånade lite tobak i e.m.
Han sa detta till mig

- Sätter du alla dessa i lumpen blir det massaker dagens unga Hatar verkligen varandra.

Kan dom inte bli vänner efter ett par månader sa jag?

Nej Farssan det bor folk i Sverige som jag inte ens vill sitta med på tricken då står jag hellre.

Jag som 54 årig pappa blir bara ledsen.

Ja ja men så är läget. Fan vissa luktar.
Citera
2014-03-01, 23:32
Bannlyst
Det första man känner är att jag inte uppfostrat rasister.

Men samtidigt tycker jag att 500 000 Muslimer på 9 år är fel på något sätt.
I år kanske vi får in 60 000 till enligt prognoser.

Allt jag skulle vilja se är en sorts normal balans mellan folk som bor här och folk som söker lyckan men INTE vill lära sig språket eller handla i vanliga affärer och kollar på Arabiska kanaler?

Jag har lärt mig Engelska främst på att kolla på textade Engelska filmer. Kan inte dom göra det samma.

En koloni gynnar väl ingen?
Citera
2014-03-02, 04:22
Bannlyst
Förhoppningsvis inte så långt kvar tills inbördeskrig bryter ut i Europa. Sverige är en av de första länderna som kommer brinna ner
Citera
2014-03-02, 09:31
Bannlyst
Men ge upp nu. Det gamla Sverige finns bara i våra minnen, vi som var med tidigare. Det finns på pilsnerfilm också.

Jag har en idé om motstånd mot vad som händer. Ekonomisk krigföring. Har inga andra några idéer?

Vilket folk "Svenskarna, de gjorde aldrig motstånd"
Citera
2014-03-02, 10:51
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men ge upp nu. Det gamla Sverige finns bara i våra minnen, vi som var med tidigare. Det finns på pilsnerfilm också.

Jag har en idé om motstånd mot vad som händer. Ekonomisk krigföring. Har inga andra några idéer?

Vilket folk "Svenskarna, de gjorde aldrig motstånd"

Svenskarna är ett typiskt lydfolk som gör som deras ledare vill. Det blir väldigt absurt och problematiskt när ledarna för landet är 24/1 negrer och psykopater som skulle sälja sin morsa för en lina koks. Det gick bra när vi styrdes av krigarkungar men nu har lydnaden mot överheten blivit ett skämt.
Citera
2014-03-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Svenskarna är ett typiskt lydfolk som gör som deras ledare vill. Det blir väldigt absurt och problematiskt när ledarna för landet är 24/1 negrer och psykopater som skulle sälja sin morsa för en lina koks. Det gick bra när vi styrdes av krigarkungar men nu har lydnaden mot överheten blivit ett skämt.
En hel sanning kommer fram.sveriges....ska vi kalla de språkrör har blivit tilltäppt av en brun massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in