Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Jag håller med. Det var ju också historieämnet jag kallade relativistiskt. Själva händelserna är naturligtvis konkreta i sig, men beskrivningarna av dem ställer jag mig ofta frågande till.
Att sen sammanställda erfarenheter och dokument pekar åt ett visst håll är ju svårt att förneka. Frågan är ju hur pass drastiska preventiva åtgärder man bör ägna sig åt ur ett etiskt perspektiv.
Du menar att det är bättre att vara "safe than sorry". Självklart har du din poäng. Samtidigt kan ju frågan betraktas ur andras perspektiv där ordningen blir omvänd, där det är andra som blir offren.
Snart kommer du börja grarva åt mig igen...
Ja, "andra" blir alltid offer, har alltid blivit det och kommer alltid att bli det. Sådan är världens likgiltiga natur och de betingelser vi lever under. Vi kan inte bota världens lidande, men VARJE GRUPP "VI" kan kämpa för att den egna gruppen ska leva väl och må bra, och att den harmoniserar med omvärlden, både miljö och andra folkslag. Mångetniska samhällen är bevisligen sämre på att skapa harmoni än övervägande etniskt homogena. Mångetniska samhällen har varit föremål för folkmord och etniska rensningar - de mest elakartade konflikter världen har skådat... etniskt homogena områden kan per definition ALDRIG bli scener för dessa otäcka företeelser. Att öka riskerna för något så slutgiltigt som död och skada och elände kan endast ursäktas om NYTTAN överväger riskerna.
Som jag ser det så är det rena vansinnet att utsätta sitt "vi" för onödiga faror. All sann moral kan härledas till självbevarelsedriften - och du utsätter aldrig dina barn, till exempel, för onödig fara, där är det alltid "better safe than sorry" som gäller, och allt annat är förkastligt, inte sant?
Så en invandring som faktiskt - som vi alla kan se tydligt, mäta, iaktta - skadar och dödar vita svenskar (potentiellt dina barn, mina barn) måste alltså ses som förkastlig av alla normala tänkande och kännande människor. När allt kommer omkring så behöver vi inte svarta och mellanösternfolk och juggar i Sverige. Vi existerade och levde och frodades i 1000 år utan dem.
Att välja "de andra" före dina egna kan aldrig ursäktas. Det är en moral som INTE kan härledas till självbevarelsedriften, och alltså missriktad. Och missriktade moraliska antaganden som leder till handling leder ofta, för att inte säga alltid, till konflikter och elände.
Se bara på mångkulturalisten och det Väst han har skapat - istället för ökad tolerans och integration ser vi cementerad segregation och minskad tolerans, istället för ett fredligare samhälle ser vi ett våldsammare och kallare samhälle. Allt detta händer därför att mångkulturalisten agerar utifrån en missriktad moraluppfattning, och därför att han agerar utifrån vad han VILL att människan ska vara, och inte utifrån vad människan ÄR. Och vad människan ÄR är vad människan GÖR, och detta kan studeras i vår historia. Och vår historia visar oss att människan, när folkgrupper blandas, börjar konkurrera, segregera sig, och ibland - döda varandra.