2012-04-22, 13:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Ett så omvälvande fenomen som invandring bidrar sig till minskat barnafödande. Och naturligtvis ställer de anländande "till det", som ett minimum genom att dränera offentliga budgetar.

Vilka företag som är var? Volva i torslanda? Var konkret, det är min uppmaning. Inget illa menat.

jaha jo men vissa tycker ju de ska dränera offentlig skolbudget t ex

Ja du hade rätt om bl a Göteborg iaf, fast andra sidan älven handlar mer om

Volvo har väl inte ockuperat sin fabrik ?

och varför skulle vi kriga mot de som sköter sig?

Ja sen vill ju vissa av SD mm dränera offentliga budgetar genom polisen, kolla det där i brottsdelen här
och Malmö mm ställen

Varför inte bara skaffa attityden att ni inte bryr er och håna dem som dog ...
Citera
2012-04-22, 16:38
Medlem
0Thor0s avatar
Det blir nog så, jag ser ingen annan möjlighet.
När de första ekonomierna i EU kraschar börjar det nog så smått, sen är det bara en tidsfråga innan det drar igång på riktigt.
Citera
2012-04-22, 17:13
Medlem
TripleXLs avatar
Tyvärr kommer det inte att hända under vår livstid.

Svensken är så fruktansvärt dum och indoktrinerad i allmänhet att den lilla % som insett kan knappast föra kriget till seger på egen hand mot invällarna.

Det kommer inte finnas ammunition nog.
Citera
2012-04-22, 18:54
Medlem
Fornnordiskts avatar
Gissar om cirka 3 till 20 år.

Tills dess får vi Sverigevänner konsumera så lite som möjligt så att staten får in så lite skatt till rosengård som möjligt och bunkra upp med mat, vapen och guld/silver (guld/silver så att staten inte kan sno pengar genom inflation och sänka tron till fiat valutorna).

Forum för dig som vill veta mer om att investera i ädelmetaller
Is It Too Late To Buy Gold and Silver? - Mike Maloney When to Buy Gold and Silver
Citera
2012-04-22, 18:59
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
jaha jo men vissa tycker ju de ska dränera offentlig skolbudget t ex

Utveckla.

Citat:
Ja du hade rätt om bl a Göteborg iaf, fast andra sidan älven handlar mer om

Volvo har väl inte ockuperat sin fabrik ?

Så vad menade du då?

Citat:
och varför skulle vi kriga mot de som sköter sig?

"Vi" är? Beskriv scenariot.

Citat:
Ja sen vill ju vissa av SD mm dränera offentliga budgetar genom polisen, kolla det där i brottsdelen här
och Malmö mm ställen

Hänger inte med nu. Utveckla och förklara. Du menar att SD vill bli hårdare mot brottslingar?

Citat:
Varför inte bara skaffa attityden att ni inte bryr er och håna dem som dog ...

Vet inte om det här var till mig, men jag måste nu be dig förklara den här också. Utförligt.
Citera
2012-04-22, 22:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel

...och i ett relativistiskt ämne som historia...

Detta är snudd på fantastiskt. Det finns inget relativistiskt alls i historiska händelser, själva förloppet och dess händelser är alltid verkligt. Orsakerna däremot kan beskrivas olika av olika historiker, men ingen förklaring till orsak eller verkan kan radera själva händelsen.

Således kan vi historiskt och i samtiden konstatera att mångetniska områden är mer konfliktsfyllda och våldsamma än mer etniskt homogena områden.

Kloka människor kan förstås teoretisera och problematisera angående VARFÖR det är så, men faktum kvarstår, och alla fakta (händelser historiskt och i samtiden) talar för att OM vi vill minimera vårt lands konflikter och minimera risken för framtida otäcka händelser, som inbördeskrig med etniska förtecken, så BÖR vi undvika att omstöpa vårt samhälle till ett multietniskt samhälle.
Citera
2012-04-23, 08:13
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Detta är snudd på fantastiskt. Det finns inget relativistiskt alls i historiska händelser, själva förloppet och dess händelser är alltid verkligt. Orsakerna däremot kan beskrivas olika av olika historiker, men ingen förklaring till orsak eller verkan kan radera själva händelsen.

Således kan vi historiskt och i samtiden konstatera att mångetniska områden är mer konfliktsfyllda och våldsamma än mer etniskt homogena områden.

Kloka människor kan förstås teoretisera och problematisera angående VARFÖR det är så, men faktum kvarstår, och alla fakta (händelser historiskt och i samtiden) talar för att OM vi vill minimera vårt lands konflikter och minimera risken för framtida otäcka händelser, som inbördeskrig med etniska förtecken, så BÖR vi undvika att omstöpa vårt samhälle till ett multietniskt samhälle.

Jag håller med. Det var ju också historieämnet jag kallade relativistiskt. Själva händelserna är naturligtvis konkreta i sig, men beskrivningarna av dem ställer jag mig ofta frågande till.

Att sen sammanställda erfarenheter och dokument pekar åt ett visst håll är ju svårt att förneka. Frågan är ju hur pass drastiska preventiva åtgärder man bör ägna sig åt ur ett etiskt perspektiv. Du menar att det är bättre att vara "safe than sorry". Självklart har du din poäng. Samtidigt kan ju frågan betraktas ur andras perspektiv där ordningen blir omvänd, där det är andra som blir offren.

Snart kommer du börja grarva åt mig igen...
Citera
2012-04-23, 10:01
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Jag håller med. Det var ju också historieämnet jag kallade relativistiskt. Själva händelserna är naturligtvis konkreta i sig, men beskrivningarna av dem ställer jag mig ofta frågande till.

Att sen sammanställda erfarenheter och dokument pekar åt ett visst håll är ju svårt att förneka. Frågan är ju hur pass drastiska preventiva åtgärder man bör ägna sig åt ur ett etiskt perspektiv.

Du menar att det är bättre att vara "safe than sorry". Självklart har du din poäng. Samtidigt kan ju frågan betraktas ur andras perspektiv där ordningen blir omvänd, där det är andra som blir offren.

Snart kommer du börja grarva åt mig igen...

Ja, "andra" blir alltid offer, har alltid blivit det och kommer alltid att bli det. Sådan är världens likgiltiga natur och de betingelser vi lever under. Vi kan inte bota världens lidande, men VARJE GRUPP "VI" kan kämpa för att den egna gruppen ska leva väl och må bra, och att den harmoniserar med omvärlden, både miljö och andra folkslag. Mångetniska samhällen är bevisligen sämre på att skapa harmoni än övervägande etniskt homogena. Mångetniska samhällen har varit föremål för folkmord och etniska rensningar - de mest elakartade konflikter världen har skådat... etniskt homogena områden kan per definition ALDRIG bli scener för dessa otäcka företeelser. Att öka riskerna för något så slutgiltigt som död och skada och elände kan endast ursäktas om NYTTAN överväger riskerna.

Som jag ser det så är det rena vansinnet att utsätta sitt "vi" för onödiga faror. All sann moral kan härledas till självbevarelsedriften - och du utsätter aldrig dina barn, till exempel, för onödig fara, där är det alltid "better safe than sorry" som gäller, och allt annat är förkastligt, inte sant?

Så en invandring som faktiskt - som vi alla kan se tydligt, mäta, iaktta - skadar och dödar vita svenskar (potentiellt dina barn, mina barn) måste alltså ses som förkastlig av alla normala tänkande och kännande människor. När allt kommer omkring så behöver vi inte svarta och mellanösternfolk och juggar i Sverige. Vi existerade och levde och frodades i 1000 år utan dem.

Att välja "de andra" före dina egna kan aldrig ursäktas. Det är en moral som INTE kan härledas till självbevarelsedriften, och alltså missriktad. Och missriktade moraliska antaganden som leder till handling leder ofta, för att inte säga alltid, till konflikter och elände.

Se bara på mångkulturalisten och det Väst han har skapat - istället för ökad tolerans och integration ser vi cementerad segregation och minskad tolerans, istället för ett fredligare samhälle ser vi ett våldsammare och kallare samhälle. Allt detta händer därför att mångkulturalisten agerar utifrån en missriktad moraluppfattning, och därför att han agerar utifrån vad han VILL att människan ska vara, och inte utifrån vad människan ÄR. Och vad människan ÄR är vad människan GÖR, och detta kan studeras i vår historia. Och vår historia visar oss att människan, när folkgrupper blandas, börjar konkurrera, segregera sig, och ibland - döda varandra.
Senast redigerad av Cimmerian 2012-04-23 kl. 10:26.
Citera
2012-04-24, 23:24
Medlem
Nitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Bra att fler här på I&I börjar se den röda tråden.
Inga kan sia om hur framtiden exakt kommer bli och exakt när saker och ting kommer att inträffa, men vägen framåt är ändå i stort sett redan utstakade och att det kommer bli oroligheter framöver är oundvikligt.

Den demografiska utvecklingen, degenerationen av den kulturella gemensamma identiteten, den ekonomiska situationen...som sagt vägen är redan utstakad för oroligheter i framtiden.
Det kan nog vara svårt, speciellt för svenskar att se detta, då vi mer än något annat land levt i Matrix de senaste 30 åren.

Du verkar vara insatt och förstå sambandet mellan peak oil(oljetoppen), som vi passerade vid år 2007 och och därmed slutet på ekonomisk tillväxt...vilket i sin tur betyder slutet på massinvandring och början på oroligheterna.
Men det tåls att förklaras för andra här, som inte är lika insatta och inte ser den röda tråden.

Då förutsättningar för vårt ekonomiska system, så som det är uppbyggt idag kring ändlig tillväxt, bygger på att vi hela tiden tar ut mer och energi (olja) ur jorden och då vi som sagt inte längre har möjlighet att extrahera den lätt tillgängliga energin (oljan), inte menat att oljan är slut, utan den lätt tillgängliga oljan är slut, betyder detta att vårt ekonomiska luftslott börjar pysa.

2013-2014 ser jag som ett möjligt år då våra banker får problem, för att situationen nere på kontinenten och i USA förvärras för varje dag som går. Men jag kan ha fel på de årtalen (med reservation på + - 1-2 år)dock ser jag inte hur det här skall kunna fortsätta länge till, det är en matematisk omöjlighet.

Vad Sverige mer än något annat land i Europa är utsatt för (då vi inte längre har ett militärt försvar som skyddar vårt land) och som tråden inte tar upp, är risken för någon form av invasion eller intervention av t.ex. Ryssland för att öka konflikter mellan olika etniska grupper i Sverige.

Jag har tappat räkningen på hur mycket Ryssland ökat sina försvarsanslag, men det handlar om över 100% på några år. 2010 var beskedet 60% ökning och man ökar det offensiva vapenslaget marininfanteriet i Östersjön med 60%, samt dubblar de marina invasionsstyrkorna. Och senast för någon vecka sedan höjde vårt mesta grannland, Norge, sin försvarsbudget med 7%. Även Polen höjer sin försvarsbudget med 7%.

Varför skulle Ryssland anfalla Sverige? därför att Sverige sitter på de största naturresurser inom hela EU så som:
zink
järnmalm
bly
koppar
silver
timmer
uran
vattenkraft
guld

Dessa naturresurser kommer bli ännu mer eftertraktade inom några år, då länder börjar få verkliga problem med att hålla sin ekonomi flytande, efterfrågan på de sista stora energitillgångarna på jorden kommer bli enorm.

Jag tror dock snarare att Ryssland stödjer ett inbördeskrig/småskaligt terrorverksamhet mellan olika etniska och religiösa grupper som lever i Sverige idag, för att på så sätt kunna få tillgång till våra naturtillgångar.
Så som västvärlden gjort i Kongo och andra afrikanska länder för att få tillgång till diamanthandeln (Blood Diamonds) eller olja (Sudan, Somalia)

Varför blir det inbördeskrig i ett land?

1, Religiösa konflikter, Libanon, Afrika, Mellanöstern, f.d. Jugoslavien
2, Etniska konflikter, f.d. Jugoslavien, Afrika m m
3, Konflikter om naturtillgångar, Afrika (olja, diamanter) osv
4, Demografiska konflikter, hör tätt samman etniska konflikter, en minoritet i ett land växer snabbare en annan och spänningarna växer som i t.ex. Kosovo och Libanon.

Alla ovanstående kategorier har vi idag i Sverige.
Det enda som förhindrar att det blir konflikt är att vår ekonomin inte rasat ännu.

Om vi pacerar Breivik i det hela. Att han fick hjälp av tex ryssarna, ovetandes. Aktionen är ju väl planerad, utförd och Breivik själv är väl förberedd. Och som han säger, fler kommer att komma just för att skapa oro osv. Den typen av uppdrag var vanliga under det kalla kriget.
Senast redigerad av Nites 2012-04-24 kl. 23:48.
Citera
2012-04-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
I huvudsak handlar det om socioekonomiska faktorer och i de fall som det finns brottslingar så ska de behandlas som brottslingar men inte på grund av sitt ursprung utan på grund av de brott de begår. Att detta kan hända är ett misslyckande för vårt samhälle att inkludera dem och det blir bara värre när utanförskapen befästs av intolerans.

Att statistiken ser ut som den gör är enkelt förklarad därför att dessa personer kommer från de absolut sämsta förhållandena. Då är det vårt samhälle som måste se till så att människorna som kommer hit har förståelse för vårt rättssamhälle och våra lagar.

Varför måste vårt samhälle se till så att människorna som kommer hit har förståelse för våra lagar? Varför måste det göras till vårt problem att främlingar ska förstå att våldtäkt är fel et.c.?

Hur förklarar du The Latino Paradox? Fenomenet att tredje generationens mexikanska invandrare i USA är mer kriminella än första generationen? Finns det kanske även en omvänd socioekonomisk (ad hoc-) förklaring? Ju mer pengar och utbildning, destu mer kriminell? Din dumma floskelgris!
Citera
2012-04-28, 10:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Utveckla.

Så vad menade du då?

"Vi" är? Beskriv scenariot.

Hänger inte med nu. Utveckla och förklara. Du menar att SD vill bli hårdare mot brottslingar?

Vet inte om det här var till mig, men jag måste nu be dig förklara den här också. Utförligt.

butiker

vi= vanliga svensken

SD, ja och kosta vad det kosta vill enligt dem
Citera
2012-04-28, 11:27
Medlem
Me4Victorys avatar
Inbördeskrig kommer troligtvis aldrig ske här i Sverige. Och ifall det ska ske så skulle det bero på att politikerna fortsätter med dagens vansinniga invandringspolitik i typ 40 år till utan att bry sig om vad folket vill, eller att en viss procentuell del av Sveriges befolkning aldrig vaknar upp under den här tiden och helt enkelt fortsätter rösta på de partier som drar ner Sverige i gyttjan just nu.

Vad jag tror är iallafall att SD kommer bli större och större. SD blir tillslut något som folk kan prata om att de vill rösta på utan att bli påhoppade, och fler sverigevänliga partier kommer fram som t.ex. nationaldemokraterna. Socialdemokraterna, moderaterna m.m. kommer tvingas att använda sig av en liknande invandringspolitik som SD och ND för att inte tappa röster.Vid det här laget så kommer invandringen tillslut minimeras och vi kommer knappt ta in några invandrare över huvud taget. Utvisningar av kriminella kommer ske oftare och efter en tid kommer det väl se ut som i dagsläget ungefär eller bättre. dvs. inte ens nära ett inbördeskrig.

Det som skulle vara ett problem är ifall invandrarna hinner bli en majoritet innan min teori uppfylls. Att de skulle rösta på SD är absolut inte troligt och då kommer ett inbördeskrig antagligen inte vara långt ifrån att starta. Men som sagt, det kommer antagligen inte bli så innan den svenska befolkningen vaknar upp.
Senast redigerad av Me4Victory 2012-04-28 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in