Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-12, 15:29
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalloonFight
Ja nä det är sant att den biter ganska milt på rejäl ångest. Egentligen mer "avsedd" typ för att boosta upp energin, och i vissa fall, särskilt om man har sömbrist, göra en trött och smålugn. Vill du att den ska hjälpa mer mot ångest så ta 1 till 2 lergigan 25mg till.

Hur täntke du nu? Man blir ju allt annat än "boostad" av att ta Sobril.
Citera
2014-04-12, 16:19
Medlem
M_Wittmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund

Den uppiggande effekten kommer sig av att ångest och hämningar släpper. Man får en "fjortiseffekt" och ett uppsving i humöret. Lite som när tonåring dricker folköl för första gången.
Citera
2014-04-12, 18:07
Medlem
BalloonFights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund

Som M_Wittmann skrev:
"Den uppiggande effekten kommer sig av att ångest och hämningar släpper. Man får en "fjortiseffekt" och ett uppsving i humöret. Lite som när tonåring dricker folköl för första gången."

Men man kan ju bli dödstrött oxå och lugn och mysig.
Men en hyffsad dos sobril tillsammans med en drink, starkt kaffe och ett glas berocca boostar mig mkt fint.
Jag är nog en fjortis.
Citera
2014-04-12, 20:37
Medlem
Madcrowds avatar
Citat:
Ja nä det är sant att den biter ganska milt på rejäl ångest. Egentligen mer "avsedd" typ för att boosta upp energin, och i vissa fall, särskilt om man har sömbrist, göra en trött och smålugn. Vill du att den ska hjälpa mer mot ångest så ta 1 till 2 lergigan 25mg till.

Ditt miffo, jag fick en lergigan på psyk, trodde jag hade 25 myrstackar i benen, jävla FRAzionistsamhälles skit till folket när det finns xanor tex, hur jävla dum kan man som svensk vara egentligen
Citera
2014-04-12, 20:39
Medlem
Madcrowds avatar
Citat:
Som M_Wittmann skrev:
"Den uppiggande effekten kommer sig av att ångest och hämningar släpper. Man får en "fjortiseffekt" och ett uppsving i humöret. Lite som när tonåring dricker folköl för första gången."

Men man kan ju bli dödstrött oxå och lugn och mysig.
Men en hyffsad dos sobril tillsammans med en drink, starkt kaffe och ett glas berocca boostar mig mkt fint.
Jag är nog en fjortis.
Du är en blandning mellan ett ointelligent mobboffer och en totalt ovetandes fet grinande unge, inte ett ord du säger stämmer ju!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2014-04-12, 21:26
Medlem
Jag måste smaska i mig runt 200mg och flera grape för att få nån effekt överhuvudtaget.
Sobril spelar i samma liga som atarax
Citera
2014-04-12, 21:45
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag måste smaska i mig runt 200mg och flera grape för att få nån effekt överhuvudtaget.
Sobril spelar i samma liga som atarax

Nej det gör den inte. Som medicin funkar den bra.
Citera
2014-04-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej det gör den inte. Som medicin funkar den bra.
Ja, i höga doser
Citera
2014-04-12, 22:23
Medlem
BalloonFights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcrowd
Ditt miffo, jag fick en lergigan på psyk, trodde jag hade 25 myrstackar i benen, jävla FRAzionistsamhälles skit till folket när det finns xanor tex, hur jävla dum kan man som svensk vara egentligen

Citat:
Ursprungligen postat av Madcrowd
Du är en blandning mellan ett ointelligent mobboffer och en totalt ovetandes fet grinande unge, inte ett ord du säger stämmer ju!!!!!!!!!!!!!!

Vad exakt är det som inte stämmer ?

Ja man kan få sjukt jobbiga myrkrypningar av Lergigan, har själv fått det, inte kul. Men den kan vara förvånandsvärst ångestlindrande i många fall och bra att kombinera med benzo.
Och ja, självklart är Xanor överlägsen Sobril, Lergigan och det mesta annat.
Citera
2014-04-13, 04:37
Medlem
Fast att resonera sådär håller ju inte riktigt. Xanor är överlägsen Sobril... För det första känns de ju inte lika alls även fast bägge är bensodiazepiner, för det andra, precis som någon skrev, så kan det vara svårt att "hänga med" när man käkat X, dvs jobb och liknande funkar inte så bra. För det tredje är ju upplevelsen av mediciner subjektivt, jag får t.ex skitbra effekt av Sobril i doser runt 30mg. Blir heller inte sådär hjärndöd som man blir på X.

Sobril for te win.
Citera
2014-04-13, 06:22
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveVonSmisk
Fast att resonera sådär håller ju inte riktigt. Xanor är överlägsen Sobril... För det första känns de ju inte lika alls även fast bägge är bensodiazepiner, för det andra, precis som någon skrev, så kan det vara svårt att "hänga med" när man käkat X, dvs jobb och liknande funkar inte så bra. För det tredje är ju upplevelsen av mediciner subjektivt, jag får t.ex skitbra effekt av Sobril i doser runt 30mg. Blir heller inte sådär hjärndöd som man blir på X.

Sobril for te win.

Alltid gillat sobril sen jag först testa det.

Behöver dock 500-600mg i dagsläget för önskad effekt, det skrivs ju inte direkt ut...
Citera
2014-04-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Alltid gillat sobril sen jag först testa det.

Behöver dock 500-600mg i dagsläget för önskad effekt, det skrivs ju inte direkt ut...
Whoops, 5-600mg!?

För att bli harmonisk och ångestfri alltså, inte flöddra satan? Låter väldigt märkligt eller så är det jag som har lätt för att bli påverkad av oxazepam. Eller så har du ätit flubro tidigare som smågodis kanske, har hört att den ska skjuta toleransen på alla bensodiazepiner i taket.

En grej jag gillar med sobril är att man blir inte så bäng i huvudet, inte heller så trött som man blir på många av de andra.

Jag gissar att majoriteten som ratar sobril är personer som bara vill flöddra på sina piller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in