2011-06-26, 22:53
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Hello gott folk!

Efter en massa år med ångest och allmnänt funderande över vad som är fel, tog jag mig i kragen och gick till psyk. Efter en del samtal där jag först fick Mitrazapin sedan sertralin. Efter ett tag tänkte en ny dam om, och pratade lite mer ingående med mig. Hon tyckte att det var fel att sätta mig på dessa mediciner och gjorde en förändring som heter duga.

Sobril 10mg * 3 /dag
Voxra 1/dag
Imovane 7,5 mg/dag

Nu är det inte längesedan jag fick detta men när bör jag känna någons som helst effekt?
Voxra är antagligen som de andra och tar ett par veckor men Sobrilen och Imovanen?
Det händer absolut ingenting.
Jag känner mig likadan oavsett om jag får 10mg *1 eller 30mg*1.

Min bror har Stesolid 10mg (?) och jag märker ingenting där heller förutom att jag blir lite lite mjukare i kroppen. Obehagskänslorna i kroppen ger sig inte för fem öre.

Jag är inte ute efter att bli bäng på detta utan jag vill må bra.
D.v.s. kunna gå till jobb utan obehag, gå ut med damen och äta utan att känna att det är obehagligt.
Jag vill kunna vakna en morgon och se solskenet istället för första bästa jävla negativa tanke.

/ Mvh Dunder84

Det är ju ganska låga doser, och kör man låga doser tar det endast bort "udden" på ångesten. För att ta kol på den helt krävs rätt höga doser, och det är inte att rekommendera. Försök att göra naturliga saker för att få bukt med din ångest. Träning, t.ex. är mycket bra. Men det har du säkert hört.. Lider själv av ångestproblem och jag försöker stå ut, tar så lite oxazepam som möjligt. Går själv på Sertralin o det har inte hjälpt ett dugg tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Som jag förstått tar det ca 60min innan man känner av oxazepam, men hur länge känner man av själva ruset?

Halveringstiden är 3h om jag inte missminner mig, så efter det börjar det dala. Ca 6h efter oxazepam känner jag att det gått ur från mig.
Citera
2011-06-27, 00:57
Medlem
Lobbahs avatar
Sobril är soft på sitt sätt, men xanor stavarna är helt klart mer min grej!
Citera
2011-06-30, 20:24
Medlem
Har 6-7 st sobril. Tänkte slänga dom i helgen. Slängt lika många innan och inte känt så mkt så undrar hur mkt skillnad det blir om man boostar med bira?
Citera
2011-06-30, 23:09
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Har 6-7 st sobril. Tänkte slänga dom i helgen. Slängt lika många innan och inte känt så mkt så undrar hur mkt skillnad det blir om man boostar med bira?

Sobril är som en gammal bekant. 30 till 90 mg ger dig vänskap.
Citera
2011-07-01, 18:07
Medlem
Har fått oxascand av doktorn nu, undrar bara vilka doser ni andra som har sobril får. Har 15mg vid behov, tänker inte överskrida läkarens dos eftersom jag faktiskt behöver dem men känner man av 15mg eller är det bara en svag lugnande effekt?
Citera
2011-07-06, 01:28
Medlem
lurre90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Har fått oxascand av doktorn nu, undrar bara vilka doser ni andra som har sobril får. Har 15mg vid behov, tänker inte överskrida läkarens dos eftersom jag faktiskt behöver dem men känner man av 15mg eller är det bara en svag lugnande effekt?

Första gången jag fick sobril utskrivet så fick jag vid behov 10 mg 1-3 ggr/dag.
Är inte ute efter att flumma men 10 mg hjälpte inte så nästa gång tog jag en till efter någon timme, och då först började ångesten försvinna.
Träffade läkaren idag och jag sa som det var att 10 mg hjälpte inte och då sa han att det var ok att ta 2 á 10mg om jag kände att det behövdes, så det är väldigt individuellt, beroende hur stark ångest man har.
Citera
2011-07-07, 01:20
Medlem
asså är ingen "benzoexpert" men tycker inte nå vidare om sobril dom hjälpte mej inte alls så provade mej fram på olika benzo på gatan och kom fram till att rivotril/iktorivil 2mg är den bästa. har tjatat till mej den från psyk nu med faktiskt men det kanske bara e jag som tycker den är bra..
Citera
2011-07-07, 04:29
Medlem
softicmans avatar
Sobril är i små mängder totalt värdelöst.
45-1 timme innan de verkar, då hinner man ju dö av ångest....
Fattar inte att den finns fortfarande.....
"Läkarna" är ju väldigt försiktiga vid utskrivning av ALL Benzo, rädda om sin
legitimation kan tänkas.....
Det var bättre förr, som det heter...
Citera
2011-07-07, 08:11
Medlem
.Angst.s avatar
För mig funkar en oxascand 15mg bättre än stess 10mg.
Citera
2011-07-07, 17:27
Medlem
users avatar
Kan jag trycka i mig 30mg med typ 3 öl utan tolerans utan risk för att flippa och börja tugga i mig mer? (tog 10mg nyss också, mot ångest.)
Citera
2011-07-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Angst.
För mig funkar en oxascand 15mg bättre än stess 10mg.

Hej,

mor min ska ut och flyga och är livrädd. Jag kan erbjuda henne svenska Oxascand 15mg, Sobril 10 och Stesolid 10mg.

Vilken tablett bör jag ge henne och i med dosering? Hon är en normalbyggd en kvinna i 60årsåldern, och inte ute efter att flumma utan att lugna nerverna. Hon har noll tolerans.

Nån som har några erfarenheter?

Mvh
Citera
2011-07-08, 12:24
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3verlast
Hej,

mor min ska ut och flyga och är livrädd. Jag kan erbjuda henne svenska Oxascand 15mg, Sobril 10 och Stesolid 10mg.

Vilken tablett bör jag ge henne och i med dosering? Hon är en normalbyggd en kvinna i 60årsåldern, och inte ute efter att flumma utan att lugna nerverna. Hon har noll tolerans.

Nån som har några erfarenheter?

Mvh

30-60mg oxascand borde funka bra.. En liten virre på det annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in