2011-06-26, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Hello gott folk!
Efter en massa år med ångest och allmnänt funderande över vad som är fel, tog jag mig i kragen och gick till psyk. Efter en del samtal där jag först fick Mitrazapin sedan sertralin. Efter ett tag tänkte en ny dam om, och pratade lite mer ingående med mig. Hon tyckte att det var fel att sätta mig på dessa mediciner och gjorde en förändring som heter duga.
Sobril 10mg * 3 /dag
Voxra 1/dag
Imovane 7,5 mg/dag
Nu är det inte längesedan jag fick detta men när bör jag känna någons som helst effekt?
Voxra är antagligen som de andra och tar ett par veckor men Sobrilen och Imovanen?
Det händer absolut ingenting.
Jag känner mig likadan oavsett om jag får 10mg *1 eller 30mg*1.
Min bror har Stesolid 10mg (?) och jag märker ingenting där heller förutom att jag blir lite lite mjukare i kroppen. Obehagskänslorna i kroppen ger sig inte för fem öre.
Jag är inte ute efter att bli bäng på detta utan jag vill må bra.
D.v.s. kunna gå till jobb utan obehag, gå ut med damen och äta utan att känna att det är obehagligt.
Jag vill kunna vakna en morgon och se solskenet istället för första bästa jävla negativa tanke.
/ Mvh Dunder84
Efter en massa år med ångest och allmnänt funderande över vad som är fel, tog jag mig i kragen och gick till psyk. Efter en del samtal där jag först fick Mitrazapin sedan sertralin. Efter ett tag tänkte en ny dam om, och pratade lite mer ingående med mig. Hon tyckte att det var fel att sätta mig på dessa mediciner och gjorde en förändring som heter duga.
Sobril 10mg * 3 /dag
Voxra 1/dag
Imovane 7,5 mg/dag
Nu är det inte längesedan jag fick detta men när bör jag känna någons som helst effekt?
Voxra är antagligen som de andra och tar ett par veckor men Sobrilen och Imovanen?
Det händer absolut ingenting.
Jag känner mig likadan oavsett om jag får 10mg *1 eller 30mg*1.
Min bror har Stesolid 10mg (?) och jag märker ingenting där heller förutom att jag blir lite lite mjukare i kroppen. Obehagskänslorna i kroppen ger sig inte för fem öre.
Jag är inte ute efter att bli bäng på detta utan jag vill må bra.
D.v.s. kunna gå till jobb utan obehag, gå ut med damen och äta utan att känna att det är obehagligt.
Jag vill kunna vakna en morgon och se solskenet istället för första bästa jävla negativa tanke.
/ Mvh Dunder84
Det är ju ganska låga doser, och kör man låga doser tar det endast bort "udden" på ångesten. För att ta kol på den helt krävs rätt höga doser, och det är inte att rekommendera. Försök att göra naturliga saker för att få bukt med din ångest. Träning, t.ex. är mycket bra. Men det har du säkert hört.. Lider själv av ångestproblem och jag försöker stå ut, tar så lite oxazepam som möjligt. Går själv på Sertralin o det har inte hjälpt ett dugg tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Som jag förstått tar det ca 60min innan man känner av oxazepam, men hur länge känner man av själva ruset?
Halveringstiden är 3h om jag inte missminner mig, så efter det börjar det dala. Ca 6h efter oxazepam känner jag att det gått ur från mig.