Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-17, 18:31
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameovereem1
Finns det något nätapotek som säljer dessa?
Finns väl på FS tror jag. Frågan är varför du ska köpa oxazepam om du ändå ska köpa "olaglig" benso? Satsa på klonazepam eller diazepam i stället.
Citera
2014-08-23, 14:16
Medlem
Hur många oxascand borde jag ta för att bli flummig? En annan fråga, verkar Oxascand likadant som Xanor om man tar tillräkligt mycket? För övrigt har jag ingen tolerans.
Senast redigerad av WoWMeister 2014-08-23 kl. 14:20.
Citera
2014-08-23, 15:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Hur många oxascand borde jag ta för att bli flummig? En annan fråga, verkar Oxascand likadant som Xanor om man tar tillräkligt mycket? För övrigt har jag ingen tolerans.

30mg Oxascand är en bra dos. I teorin så kan man nog säga att rusen är rätt lika.
Men jag tycker nog att Xanor biter lite snabbare och hårdare än Oxascanden.
Citera
2014-08-23, 17:32
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
50mg minst om du vill bli "flummig". Utan tolerans då.

Skulle inte säga att de två är speciellt lika. Xanaxen slår mycket hårdare.
Citera
2014-08-25, 12:33
Medlem
Måste bara fråga som totalt oinsatt på detta: -Allt snack om olika märkens olika effekt trots samma preparat och dos, vad är det om?? Är det på fullt allvar så att t.ex benzo från Roche slår bättre än samma från Teva?

Om detta stämmer är det ju minst sagt intressant med tanke på alla olika fabrikat som florerar på apoteken. Man kunde ju tro att effekten av identiska preparat med olika tillverkare ska vara lika bra!?
Citera
2014-08-25, 12:37
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nclr11111
Måste bara fråga som totalt oinsatt på detta: -Allt snack om olika märkens olika effekt trots samma preparat och dos, vad är det om?? Är det på fullt allvar så att t.ex benzo från Roche slår bättre än samma från Teva?

Om detta stämmer är det ju minst sagt intressant med tanke på alla olika fabrikat som florerar på apoteken. Man kunde ju tro att effekten av identiska preparat med olika tillverkare ska vara lika bra!?

Jag tycker det är skillnad på vissa preparat men det är helt säkert bara placebo. Eller i vissa fall så är jag helt säker på att det är skillnad. Tex så tycker jag xanor ger bättre effekt än "kopiorna".
Citera
2014-08-25, 21:54
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Jag tycker det är skillnad på vissa preparat men det är helt säkert bara placebo. Eller i vissa fall så är jag helt säker på att det är skillnad. Tex så tycker jag xanor ger bättre effekt än "kopiorna".
Fast det behöver ju inte vara placebo om man tänker att en "kopia" kanske innehåller hälften av det verksamma ämnet. Att det även har förekommit/förekommer är ju ganska allmänt känt och vedertaget.
Citera
2014-08-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sliter-av-ballen
Fast det behöver ju inte vara placebo om man tänker att en "kopia" kanske innehåller hälften av det verksamma ämnet. Att det även har förekommit/förekommer är ju ganska allmänt känt och vedertaget.

En kopia, absolut! Men det jag undrar över är generika dvs preparat som upphandlas av apoteken, ibland med andra namn, som ska innehålla samma mängd verksam substans. Att man kan få allsköns skit i en webshop eller på gatan har jag inga problem att förstå men att man har favorittillverkare av samma preparat man köper på apoteket har jag svårare att se.
Därav min nyfikenhet när jag läser t.ex att Roche är en favorit medan Teva är mindre av en favorit!? Samma preparat, båda på apoteket....
Citera
2014-08-26, 18:18
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nclr11111
En kopia, absolut! Men det jag undrar över är generika dvs preparat som upphandlas av apoteken, ibland med andra namn, som ska innehålla samma mängd verksam substans. Att man kan få allsköns skit i en webshop eller på gatan har jag inga problem att förstå men att man har favorittillverkare av samma preparat man köper på apoteket har jag svårare att se.
Därav min nyfikenhet när jag läser t.ex att Roche är en favorit medan Teva är mindre av en favorit!? Samma preparat, båda på apoteket....
Jaså du menar så. I så fall ska det ju inte vara någon skillnad alls. Dock kan de ju innehålla olika tillsatser som bindemedel och dylikt, men det ska ju inte påverka effekten. Min röst läggs på placebo.
Citera
2014-08-27, 22:32
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Tja,
1. Hur många Sobril ska jag ta för att få lugnande effekt, om man tex. ska göra något jobbigt som tär psykiskt på en?

2. Hur många för att bli fest-"bäng" och ha kul? Går det att dricka alkohol?

Varje tablett är 10mg.
Hade Oxascand förut visseligen bara 5or fick eta en hel karta för att få en effekt
Citera
2014-08-27, 23:48
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Hur blev du? Kan man gå normalt och föra sig bland folk?

Jag ogillar folkmassor. Kommer det hjälpa mot det?
Hög såklart, precis så hög som jag ville bli dock räckte en ask bara en-två ggr, orkade inte gå dit och böla för att månad efter månad få dosen högre så sket i att knarka ist. Allt knark hjälper mot folkmassor det är som ett stort maskingevär man ba pepprar dom full me Såklart dom funkar på folkmassor är du dum eller det är ju därför dom skrivs ut
Citera
2014-08-28, 20:53
Medlem
Tror ni jag kan bli borta på 90 mg Oxascand om jag tar dom sen ev drar några bärs/shots, väger 90 kg och är ca 188 lång. Har inga tolerans mot benso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in