Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-19, 23:32
  #1
Medlem
Förlåt för rage i titeln, men börjar fucka ur.. Så vill ha tips på bra gratis redigeringsprogram (spelar in hiphop) och gärna något bättre än Audacity och det måste fungera på IMac också! Peace!
Citera
2012-04-19, 23:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FireflyRap
Förlåt för rage i titeln, men börjar fucka ur.. Så vill ha tips på bra gratis redigeringsprogram (spelar in hiphop) och gärna något bättre än Audacity och det måste fungera på IMac också! Peace!

Varför laddar du inte ner någon crackad version av ett bra program istället? De flesta musikprogram som är gratis har en tendens att vara totalt värdelösa.
Citera
2012-04-19, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce
Varför laddar du inte ner någon crackad version av ett bra program istället? De flesta musikprogram som är gratis har en tendens att vara totalt värdelösa.
Förvisso gärna det, men jag är inte världens kunnigaste hellre så men blinkning i ögat så är "för bra" program totalt obegripliga för mig! Men om du har något bra förslag på ett enkelt så go on!
Citera
2012-04-19, 23:57
  #4
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Magix Music Maker tycker jag du borde testa
Citera
2012-04-20, 00:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FireflyRap
Förvisso gärna det, men jag är inte världens kunnigaste hellre så men blinkning i ögat så är "för bra" program totalt obegripliga för mig! Men om du har något bra förslag på ett enkelt så go on!

Fl-Studio är ett av de vanligaste musikproduktionsprogrammen. Och det skall inte ta så lång tid att lära sig heller.
Citera
2012-04-20, 00:17
  #6
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce
Fl-Studio är ett av de vanligaste musikproduktionsprogrammen. Och det skall inte ta så lång tid att lära sig heller.

FL Studio är inte ett redigeringsprogram och finns inte till mac.

Nu är de visserligen inte gratis men har man moral som tillåter piratkopiering kanske det kan vara värt att snegla på Adobe Audition eller Adobe Soundbooth.
Som jag har förstått det ska Soundbooth vara lite enklare än än Audition.
Citera
2012-04-20, 00:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
FL Studio är inte ett redigeringsprogram och finns inte till mac.

Nu är de visserligen inte gratis men har man moral som tillåter piratkopiering kanske det kan vara värt att snegla på Adobe Audition eller Adobe Soundbooth.
Som jag har förstått det ska Soundbooth vara lite enklare än än Audition.

NVM. Fick för mig att TS ville skapa egen HIP HOP. Missuppfattade. Finns inte till mac i grunden nej. Men finns massvis med sätt att sätta plugins och drivers för windowsprogram från ett annat OS. Färdiga motorer som kan köra windows program med rätt pgs och drvs. Såsom t.ex. linux har motorer för att köra DirectX osv.
Citera
2012-04-20, 02:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce
NVM. Fick för mig att TS ville skapa egen HIP HOP. Missuppfattade. Finns inte till mac i grunden nej. Men finns massvis med sätt att sätta plugins och drivers för windowsprogram från ett annat OS. Färdiga motorer som kan köra windows program med rätt pgs och drvs. Såsom t.ex. linux har motorer för att köra DirectX osv.
Det gör jag och jag proddar redan beats i FL men här snackar vi om röstredigering, i förhållande till beatsen osv.
Citera
2012-04-21, 16:00
  #9
Medlem
wearcapeflys avatar
www.reaper.fm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback