2024-07-25, 16:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Självklart är det kapitalplacering. Det är vad jag vet, premiumhus de köper och varför skulle det vara mer hemkänsla att bo på hotell?!

De reser uppenbarligen ofta och att investera i bostäder gör att de kan ha kul för pengarna istället för att köpa aktier eller diamanter eller what ever, vilket de säkerligen även gjort/gör.

De har uppenbarligen råd med denna lyx. De kan hyra ut, de kan bjuda in vänner och släkt. De är fria att leva som de vill, pengar ger inte lycka nödvändigtvis, det ger frihet.

Det är så jävla mycket jante hos folk.

De köper in sig I sociala cirklar. De flesta tar in på bra hotell om de är en vecka per år på ett ställe. Även köpet av aktier i Robin Söderlings klädmärke är motiverat av detta.
Citera
2024-07-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det här är nog den pinsammaste artikel jag läst. Sitter här och skäms.

”Jag spelar padel och tennis, har studier och jobbar, men bortsett från det så pluggar jag spanska fem till åtta timmar i veckan.”

Man kan ju undra vilka studier hon har utöver spanskan 5-8 timmar i veckan… De timmarna hon lägger på spanskan är lägre antal timmar än SFI är på.
Lite mer än så kan man väl tänka sig att man bör lägga på att lära sig språket vars land man valt att bo i.

Är rätt säker på att det är studios (musikstudios) som avses, då blir mer förståeligt.
Citera
2024-07-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det här är nog den pinsammaste artikel jag läst. Sitter här och skäms.

”Jag spelar padel och tennis, har studier och jobbar, men bortsett från det så pluggar jag spanska fem till åtta timmar i veckan.”

Man kan ju undra vilka studier hon har utöver spanskan 5-8 timmar i veckan… De timmarna hon lägger på spanskan är lägre antal timmar än SFI är på.
Lite mer än så kan man väl tänka sig att man bör lägga på att lära sig språket vars land man valt att bo i.

Charlotte kanske har lite sommarlov med studierna? I intervju från maj i våras i samma tidning pluggade hon 5-7 timmar om dagen.
Hon beskriver målande hur det var att sitta på föräldramöte i barnens skola och inte hänga med alls i spanska språket.

Satsar nog på att förstå skillnaden mellan
Esta cerrado agui? (är det stängt här?)
Esta cerdos agui? (finns det grisar här?)

Det var ju delvis syftet med att bo där på heltid ett år, att gå all in för att lära sig språket 🥸
Citera
2024-07-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Charlotte kanske har lite sommarlov med studierna? I intervju från maj i våras i samma tidning pluggade hon 5-7 timmar om dagen.
Hon beskriver målande hur det var att sitta på föräldramöte i barnens skola och inte hänga med alls i spanska språket.

Satsar nog på att förstå skillnaden mellan
Esta cerrado agui? (är det stängt här?)
Esta cerdos agui? (finns det grisar här?)

Det var ju delvis syftet med att bo där på heltid ett år, att gå all in för att lära sig språket 🥸

Vad hade hon tänkt när hon gick på föräldramötet? Är väl givet att man inte hänger med i ett språk man inte behärskar…

Jag lutar mer åt att tro att tidningen skrev fel någon av gångerna. Vilken utav dem kan diskuteras.
Citera
2024-10-02, 17:20
Medlem
Saxat från Nicolas kommentarsfält:

“alla i hennes familj är rädda för henne inklusive hennes man som ville och kunde hjälpa mig med att få kontakt med barnen. Han hjälpte men inte hon. Han svarade på sms inte hon. Hon ha. Mig aldrig svar. Nu har hon dessutom bytt nr på barnen och på sig och blockat igen. Hennes man gav upp till slut för han det var inte värt för honom att bli osams med sin fru skrev han på sms i feb 2019 när vi skulle ha setts”

Verkar som Charlotte styr Anders med järnhand.
Senast redigerad av RoseTheHat 2024-10-02 kl. 17:22.
Citera
2024-10-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoseTheHat

“alla i hennes familj är rädda för henne inklusive hennes man som ville och kunde hjälpa mig med att få kontakt med barnen. Han hjälpte men inte hon. Han svarade på sms inte hon. Hon ha. Mig aldrig svar. Nu har hon dessutom bytt nr på barnen och på sig och blockat igen. Hennes man gav upp till slut för han det var inte värt för honom att bli osams med sin fru skrev han på sms i feb 2019 när vi skulle ha setts”

Det är vad Nicola säger, ja. Hur mycket hat och bitterhet som ligger bakom uttalandet vet vi inte. Tror inte att det är riktigt så svartvitt som Nicola vill ge sken av.
Citera
2024-10-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoseTheHat

Låter faktiskt bara som att Anders agerat manligt och försökt skydda sin familj genom att sköta kommunikationerna? Något som kanske är främmande för Nicola och som han inte kan tolka korrekt.
Citera
2024-10-03, 06:31
Avstängd
thaimans avatar
Inte lätt att vara tillsammans med någon som kostar 5 lax att få upp på morgonen. Jag har sett henne ospacklad, vedervärdigt
Citera
2024-10-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Låter faktiskt bara som att Anders agerat manligt och försökt skydda sin familj genom att sköta kommunikationerna? Något som kanske är främmande för Nicola och som han inte kan tolka korrekt.

Litar inte helt på Nicola här även om han har stöd av PW.
Citera
2024-10-25, 11:30
Medlem
Vad har Angelo för diagnos?
Citera
2024-10-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
Vad har Angelo för diagnos?
Har han någon diagnos? Han har ju tagit studenten nyligen med stort påkostat firande... Då borde han ju iaf ha minst godkänt i alla ämnen.

Men märkligt att han sitter med på nästan varenda bild från Spanien tillsammans med Charlotte. Och ibland med Anders också. Har han inte något eget liv? Egna vänner? Alessio verkar vara helt tvärtom med flera flickvänner och kompisar. Och jobb och eget boende direkt efter studenten.
Citera
2024-10-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Har han någon diagnos? Han har ju tagit studenten nyligen med stort påkostat firande... Då borde han ju iaf ha minst godkänt i alla ämnen.

Men märkligt att han sitter med på nästan varenda bild från Spanien tillsammans med Charlotte. Och ibland med Anders också. Har han inte något eget liv? Egna vänner? Alessio verkar vara helt tvärtom med flera flickvänner och kompisar. Och jobb och eget boende direkt efter studenten.

Ja studenten kan man ju ta oavsett diagnos sett till vad man har för stöd i skolan och precis som du skriver verkar ta civilkarriären med ro och Rolex klocka som 18 åring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in