Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tänker lite likadant. Tror Ingrosso är knepiga att ha att göra med, men i Charlotte så mötte de någon som inte ger vika så lätt. Misstänker också att något slags våld förekommit.

Ja, det känns som att det är något som har hänt i alla fall.
Sen kan det ju mycket väl vara så att Charlotte har liksom spätt på det lite för mycket och blandat in sina egna känslor för Nicola. Att hon mer har accepterat läget snarare än att försöka förbättra situationen.
Summa summarum så tror jag åtminstone inte att C är ensam skyldig till situationen oavsett vad som har inträffat.
Citera
2024-07-23, 12:31
Medlem
Larasofts avatar
De äger nio fastigheter (och en lägenhet i Mörby) och ska köpa en tionde. Tre i Djursholm, en i Älvsjö, en i Småland, två i Spanien, en i Falsterbo och en i Åre. Den tionde ska ligga i Båstadstrakten.

https://www.expressen.se/noje/parets...er-dem-ibland/
Citera
2024-07-23, 17:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
De äger nio fastigheter (och en lägenhet i Mörby) och ska köpa en tionde. Tre i Djursholm, en i Älvsjö, en i Småland, två i Spanien, en i Falsterbo och en i Åre. Den tionde ska ligga i Båstadstrakten.

Hon är nog Sveriges största golddigger i särklass, skäms inte för det heller. Hoppas för gubbens skulle att det finns äktenskapsförord.
Citera
2024-07-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon är nog Sveriges största golddigger i särklass, skäms inte för det heller. Hoppas för gubbens skulle att det finns äktenskapsförord.

Hon är ju hans lilla "trofe-hustru". Tack vare henne får ju han också vara med i intervju program i tv och annat - helt omotiverat. Han var ju gift mellan åren 2009-2011 med Susanne Sjögren på TV4-sporten men hon var väl inte intresserad av att vara "trofe-hustru", annars hade dessa 10 hus kunnat vara hennes.
Men de visar ju definitivt ingen klass när de är så dessperata att visa upp- och prata om hur mycket de lägger på fastigheter, resor och lyxkonsumtion.
Charlotte - absolut Sveriges största golddigger, artist - not so much any longer.
Citera
2024-07-23, 22:40
Medlem
Citat:

Det här är nog den pinsammaste artikel jag läst. Sitter här och skäms.

”Jag spelar padel och tennis, har studier och jobbar, men bortsett från det så pluggar jag spanska fem till åtta timmar i veckan.”

Man kan ju undra vilka studier hon har utöver spanskan 5-8 timmar i veckan… De timmarna hon lägger på spanskan är lägre antal timmar än SFI är på.
Lite mer än så kan man väl tänka sig att man bör lägga på att lära sig språket vars land man valt att bo i.
Citera
2024-07-24, 19:46
Medlem
Tror något är fel.för det ska handlas hus hela tiden. Visst det är fina hus.men..det borde räcka med det i Djursholm .Åre och Marbella..och ev nån sommarstuga...husen kanske är ett substitut för något som fattas
Är absolut inte avensjuk.har själv 2boenden.men det räcker
Citera
2024-07-24, 19:56
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Tror något är fel.för det ska handlas hus hela tiden. Visst det är fina hus.men..det borde räcka med det i Djursholm .Åre och Marbella..och ev nån sommarstuga...husen kanske är ett substitut för något som fattas
Är absolut inte avensjuk.har själv 2boenden.men det räcker

Ja, det är ju helt omöjligt att skapa hemkänsla på så många ställen. Kapitalplacering? Men det görs oftast inga snabba klipp på privatbostäder (möjligt undantag på den dopade marknaden under pandemin).
Citera
2024-07-24, 23:35
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Det är ju något sjukt i huvudet på båda två. Storhetsvansinne och narcissism på hög nivå.

Mindervärdeskomplex?
Citera
2024-07-24, 23:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ja, det är ju helt omöjligt att skapa hemkänsla på så många ställen. Kapitalplacering? Men det görs oftast inga snabba klipp på privatbostäder (möjligt undantag på den dopade marknaden under pandemin).

Absolut kapitalplacering, men tycker ändå det verkar överdrivet. Absolut om de ändå vill försöka sig på privatbostadsmarknaden, och vill diversifiera sig och därför har både Djursholm, Åre och Marbella, den strategin kan jag ändå någonstans förstå (därmed inte sagt, hålla med!). Det här känns dock bara märkligt alltihop, speciellt med ett hus i Älvsjö och två i Djursholm. Same same but different liksom. Varför då?
Citera
2024-07-25, 03:44
Medlem
B´stards avatar
De tjänar knappast något på det här, ska man tjäna på privatbostäder så bygger det på att man sköter om de själv - vilket detta par knappast gör. Med tanke på vad hantverkare o annat kostar så drar det iväg. Charlotte vill väl vara som amerikanska kändisar som alltid har ett gäng hus.
Citera
2024-07-25, 12:11
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Absolut kapitalplacering, men tycker ändå det verkar överdrivet. Absolut om de ändå vill försöka sig på privatbostadsmarknaden, och vill diversifiera sig och därför har både Djursholm, Åre och Marbella, den strategin kan jag ändå någonstans förstå (därmed inte sagt, hålla med!). Det här känns dock bara märkligt alltihop, speciellt med ett hus i Älvsjö och två i Djursholm. Same same but different liksom. Varför då?

Jag har för mig att deras respektive föräldrar bor i Älvsjö och Djursholm.

Nja, aktier är en bättre kapitalplacering än privatbostäder. Jag tror att de köper in sig i en nyrik klass. De vill helt enkelt frottera sig med andra nyrika.
Citera
2024-07-25, 14:59
Medlem
Citat:
Självklart är det kapitalplacering. Det är vad jag vet, premiumhus de köper och varför skulle det vara mer hemkänsla att bo på hotell?!

De reser uppenbarligen ofta och att investera i bostäder gör att de kan ha kul för pengarna istället för att köpa aktier eller diamanter eller what ever, vilket de säkerligen även gjort/gör.

De har uppenbarligen råd med denna lyx. De kan hyra ut, de kan bjuda in vänner och släkt. De är fria att leva som de vill, pengar ger inte lycka nödvändigtvis, det ger frihet.

Det är så jävla mycket jante hos folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in