2012-04-22, 14:12
Medlem
Självförvållat enligt min åsikt. Det är klart att de ger grönt ljus men kanske inte lika tydligt. Utanför Sveriges gränser så är könsrollerna betydligt klarare i alla fall enligt min åsikt. Problemet är väl egentligen om du verkligen vill ha en svensk tjej med allt vad det innebär. Du ska vara mjuk och förstående samt att du ska vara villig att köpa drömhuset för 4 mille och skuldsätta dig för livet, känns det eftersträvansvärt? Vansinne helt enkelt men det är det som är trenden. Du värderas efter hur mycket du är villig att skuldsätta dig. Jag jobbar på bank och ser detta varje dag. Hellre white trash i hyresrätt än svindyr akademiker i villa varje dag! Något däremellan verkar vara omöjligt att hitta men om det är nån som känner till något sådant får de gärna meddela mig om det.
Citera
2012-04-22, 14:13
Medlem
Det ligger lite i det ni säger i att tjejerna har för stor valfrihet, men samtidigt så vill inte tjejerna ha vilka killar som helst.

Att de kan vända sig till valfri kille och få bekräftelse stämmer, men det är det ändå de vill ha av nyss nämnda individen. Alla dessa fyller inte upp kriterierna för att uppnå "pojkvänsmatrial". Det svenska killar inte förstår så är det olika saker, att söka bekräftelse, och leta efter en lämplig parter. Bekräftelse och attraktion hänger inte ihop på något plan. Det positiva känslorna som en kvinna upplever när hon blir bekräftad, har ingen likhet med känslorna hon känner när hon är attraherad.

Jag tror att ditt problem är att du väntar på "grönt ljus", tjejerna tappar attraktionen direkt, när de uppfattar att killen inte tar initiativs. Att han istället väntar på att tjejen ska handla är ett tecken på "svaghet", kanske inte just svaghet, men ett tecken på handling svaghet.

Citera
2012-04-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Problemet med svenska kvinnor är att de tror att de är supermänniskor och ser sig över männen och förtjänar endast den bäste av de bästa. Andra tjejer har ödmjuk inställning och har ofta mycket bättre självinsikt. Jag har aldrig varit attraherad av svenska tjejer så för mig är det whatever. A win-win situation

Fair enough, men hur löser du det rent praktiskt? För du bor väl i Sverige antar jag?
Citera
2012-04-22, 16:56
Medlem
Tsavos avatar
emerald90 nemän jag känner mig hedrad över att du faktiskt tagit dig tid att gå igenom samtliga av mina inlägg och därefter försökt dig på en amatör analys av min person tyvärr var den inte så lyckad....speciellt eftersom du saknar förmågan att förstå sarkasm, ironi och bakomliggande syftet med en text...

jag tycker inte svenska män är det värsta som finns, jag tror att de brister svenska män har är ett resultat av feministernas framfart,

och ja samtliga svenska män är pedofiler om man generaliserar på samma sätt som Fb rassarna generaliserar samtliga invandrar män utifrån några vildars handlingar...

men det var liksom inte det tråden handlade om, utan varför svenska tjejer är som de är.
Citera
2012-04-22, 16:56
Medlem
Xpander-s avatar
En typisk svensk tjej, är ju en som knullat runt med araber sen hon va 13, kunnat välja fritt tack vare överflödet på killar, underskott på tjejer. Sedan vill hon gifta sig med en svensk som tar huslån, gör henne med barn, skilja sig efter 2år, killen får ta den ekonomiska smällen..... nja, det kan iaf jag förstå inte lockar så mycket. det bästa för en svensk kille är att leva singel hela sitt liv, åka utomlands då och då och träffa riktiga kvinnliga tjejer. Sedan ägna sig åt jobb och annat som han tycker är kul, hobbies för män finns det gott om.
Citera
2012-04-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Fair enough, men hur löser du det rent praktiskt? För du bor väl i Sverige antar jag?

Du kanske har glömt att vi har 10% invandrare i landet ? problem solved
Citera
2012-04-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
En typisk svensk tjej, är ju en som knullat runt med araber sen hon va 13, kunnat välja fritt tack vare överflödet på killar, underskott på tjejer. Sedan vill hon gifta sig med en svensk som tar huslån, gör henne med barn, skilja sig efter 2år, killen får ta den ekonomiska smällen..... nja, det kan iaf jag förstå inte lockar så mycket. det bästa för en svensk kille är att leva singel hela sitt liv, åka utomlands då och då och träffa riktiga kvinnliga tjejer. Sedan ägna sig åt jobb och annat som han tycker är kul, hobbies för män finns det gott om.

De tjejerna är i en väldigt liten minoritet, du har dålig verklighetsuppfattning. Det säger jag som är "arab" (i svenskarnas ögon) fastän jag varken förstår eller talar arabiska
Citera
2012-04-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Du kanske har glömt att vi har 10% invandrare i landet ? problem solved

Ah, okej, tänkte det men visste inte. Jamen då förstår jag. Ni har det svårare på arbetsmarknaden, men när det kommer till tjejer så har ni ett ess i ärmen

I staden där jag bor är det ungefär 30% invandrare, i området jag bor ca 90%.

En av mina närmaste kompisar när jag växte upp är invandrare, hans pappa går snart i pension och ska köpa ett hus i Turkiet och flytta dit. Han har frågat mig ett par gånger om jag inte ska låta honom prata med några familjer därnere och att jag ska lära känna några olika tjejer därifrån och se om vi trivs ihop och sedan välja en att gifta mig med.

Detta erbjudande känns såklart lockande eftersom att de flesta svenska tjejer är riskabla att stadga sig med. Men jag har tackat nej än så länge eftersom att det känns så främmande för mig då jag själv är svensk, man är så ovan vid att det går till så på nåt sätt.
Citera
2012-04-25, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsavo
emerald90 nemän jag känner mig hedrad över att du faktiskt tagit dig tid att gå igenom samtliga av mina inlägg och därefter försökt dig på en amatör analys av min person tyvärr var den inte så lyckad....speciellt eftersom du saknar förmågan att förstå sarkasm, ironi och bakomliggande syftet med en text...

jag tycker inte svenska män är det värsta som finns, jag tror att de brister svenska män har är ett resultat av feministernas framfart,

och ja samtliga svenska män är pedofiler om man generaliserar på samma sätt som Fb rassarna generaliserar samtliga invandrar män utifrån några vildars handlingar...

men det var liksom inte det tråden handlade om, utan varför svenska tjejer är som de är.

Nu är det ju så att jag sett dig husera i flera andra trådar, och jag blev till slut nyfiken på vilket sketet land du kommer ifrån i och med din bitterhet... Och tacka fan för att du är bitter, det visar sig att du är Kurd, du har inte ens ett eget land

Och du lever upp till Kurd stereotypen väl, ni verkar generellt ha svårt för att uppskatta erat värdland, som tillåter er bo här, istället för att bli lynchade hemma i Mellanöstern, ja det är allmänt känt att Kurder är mobbade där nere..

Ingen vill liksom veta av er, och därför tenderar många av er att rikta in eran frustration på erat värdlands invånare, och i ditt fall även Iranier. Ett mycket patetiskt betéende måste jag säga, men förväntar mig egentligen inget annat från dig.
Citera
2012-05-01, 14:14
Medlem
Väldigt intressant tråd!

Av mina erfarenheter skulle jag alla dagar i veckan välja en tjej från utlandet!
Kommer snart till varför! Jag är väldigt berest och på senare år börja upptäcka gamla kommunist länderna i öst! Vilka underbara människor. Ett stort problem för många svenskar är att dem lever kvar i det gamla med förutfattade meningar med människor generellt från andra länder. Dessa människor är minst lika utbildade lika intelligenta och mer mottagliga och öppna för förnyelser. Där svenskar har stannat upp och tror att världen ser dem fortfarande som ledande (inklusive våra kära politiker)

Ta Polen som ett gott exempel på ett starkt växande land! Har aldrig hört att någon svensk sett en polack som en lat jävel som sitter hellre än jobba för sina pengar! Landet blommar av skönheter av slaviska ursprunget. Vackra sexiga långa smala KVINNOR! Att gämföra den skönheten med en svensk är som natt och dag! Om en likvärdig svenska skulle så mot förmodan vara vacker skulle deras personligheter skilja sig åt extremt. Svenskan skulle se sig om och sätta sig högst upp på hierarkin och bli rövslickad och tungkyst på fötterna av svenska "män". Väl medveten om det. En lathet i hennes natur exakt samma lathet som speglar svenska tjejer i sängen! kåta men handlingsförlamande. En KVINNA från öst, vacker som hon är och väl medveten letar självklart också efter karaktiska drag hos en partner men där skiljer det sig enormt från svenskans. Utlänska KVINNOR är inga små tjejer. Dem är utvecklade för att förstå skillnaden mellan män och kvinnor och är villiga att acceptera det.
Utlänska KVINNOR letar efter styrkan hos en MAN som kan skydda dem både fysiskt och psykiskt. Manliga drag som är vanligt i utlandet som ett exempel öst som mellanöstern är den typen av män som har svårt att gå hem hos svenska TJEJER. Tjejer här önskar sig pojkaktiga karaktärsdrag, mesiga, förutsägliga, släta i hyn lika välrakade som dem själva kalufs på huvudet som påminade som beatles glansdagar. POJKAR som är anpassningsbara för att styrka deras dåliga självförtroende och rena lathet. KVINNOR i öst är precis som dem polska männen väldigt på "ON" försöker alltid bemöta folk med respekt oavsett karaktärsdrag. Där kanske en del svenska män få känslan av att jag duger. Jag vet inte. Det En sak är uppenbart det ligger varmt i deras natur att bjuda på sig själv i mäns sällskap. Dem är nyfikna och fruktansvärt energiska och bjuder på sig 100% både med och utan kläder! Ulänska KVINNOR älskar MÄN inte vuxna pojkar.
Senast redigerad av swe1985y 2012-05-01 kl. 14:51.
Citera
2013-08-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Okej. Ja, jag vet inte, jag får väldigt sällan grönt ljus i sverige, eller så signalerar inte svenska tjejer lika tydligt kanske, utomlands har de (förutom att kolla mig i ögonen och le) ofta till och med "nickat åt mig att komma fram" Kanske har vi killar rent generellt lite svårt att tolka subtila signaler.

Men de gånger jag får grönt ljus och går fram så blir det alltid "hej, jag heter.." inledning, inga spel och krusiduller här inte, jag är en rak person och orkar inte med några gamers.

Tilläggas i sammanhanget kan väl också vara att jag går Aldrig på krogen i Sverige utan ser vardagliga platser som fritt spelrum.
Utomlands besöker man väl någon bar ibland, men jag har aldrig sett krogen som någon zon dit man går för att ragga såvida inte situationen uppstår såklart. Svenska krogar och dess klientel är nog generellt ett av de mest twistade ställen jag besökt.

grabben,,it is a complex sake,,,det du beskriver här e bara en sida av saken,,utomlands(inte tyskland eller i bern) överlag människor e sig själva,med de enkla smahällsregler som råder där,,take me or leave me,,,här e allt en rävspel och schizofreni som bara tar ens tid och en nedtinad ansikte i form av bortkastad stolthet,,,jag vill inte måla en utopia av utlandet för att all de här länderna har sina tillkortakommande vad det gäller relation mellan människor men generellt i utlandet råder en total avslappnad attityd och sympati och snällhet människor emellan,,,jag raggar aldrig på en tjej här och jag ser bra ut men jag ignorerar de även de försöker,,varför? för att det e bortkastade tid och en rävspel som får mig att må illa,,,krogen e katastrof här och även utlandet nästan det samma,,,men gå på universitet där eller helt enkelt ute på en marknad eller i nåt enklare sammanhang och då man ser att hur mycket enklare e att ta kontakt med folk/tjejer,,,här e en massa grejer som man måste följa och sen för vad?? en möjlig blick skiter jag i fullständig för att jag klara mig utmärkt ändå,,,jag råder dig att satsa inget här,,spar dig din energi o ork o ansikte o sen satsa de rätt...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in