Citat:
Ursprungligen postat av
Timmerstuga83
Okej. Ja, jag vet inte, jag får väldigt sällan grönt ljus i sverige, eller så signalerar inte svenska tjejer lika tydligt kanske, utomlands har de (förutom att kolla mig i ögonen och le) ofta till och med "nickat åt mig att komma fram"

Kanske har vi killar rent generellt lite svårt att tolka subtila signaler.
Men de gånger jag får grönt ljus och går fram så blir det alltid "hej, jag heter.." inledning, inga spel och krusiduller här inte, jag är en rak person och orkar inte med några gamers.
Tilläggas i sammanhanget kan väl också vara att jag går
Aldrig på krogen i Sverige utan ser vardagliga platser som fritt spelrum.
Utomlands besöker man väl någon bar ibland, men jag har aldrig sett krogen som någon zon dit man går för att ragga såvida inte situationen uppstår såklart. Svenska krogar och dess klientel är nog generellt ett av de mest twistade ställen jag besökt.
grabben,,it is a complex sake,,,det du beskriver här e bara en sida av saken,,utomlands(inte tyskland eller i bern) överlag människor e sig själva,med de enkla smahällsregler som råder där,,take me or leave me,,,här e allt en rävspel och schizofreni som bara tar ens tid och en nedtinad ansikte i form av bortkastad stolthet,,,jag vill inte måla en utopia av utlandet för att all de här länderna har sina tillkortakommande vad det gäller relation mellan människor men generellt i utlandet råder en total avslappnad attityd och sympati och snällhet människor emellan,,,jag raggar aldrig på en tjej här och jag ser bra ut men jag ignorerar de även de försöker,,varför? för att det e bortkastade tid och en rävspel som får mig att må illa,,,krogen e katastrof här och även utlandet nästan det samma,,,men gå på universitet där eller helt enkelt ute på en marknad eller i nåt enklare sammanhang och då man ser att hur mycket enklare e att ta kontakt med folk/tjejer,,,här e en massa grejer som man måste följa och sen för vad?? en möjlig blick skiter jag i fullständig för att jag klara mig utmärkt ändå,,,jag råder dig att satsa inget här,,spar dig din energi o ork o ansikte o sen satsa de rätt...