Citat:
Måste citera detta igen och förklara. Det du påpressar här är att det är man själv som kille ska jobba på sig själv, bli bättre på att ta kontakt och fortsätta detta dravel att ragga på fler o fler o fler o fler. Det spelar ingen roll hur bra jag än är på att ta kontakt med tjejer eller ej, jag har mina egna krav. Och då är det okej att tjejer ska bete sig som de vill? Även om jag får kontakt med en tjej, jag bara dissar henne. Och vet du varför? Precis som du fått citat av någon annan. Det är inte vare sig om man får kontakt eller inte det handlar om, det handlar om tjejernas attityd. Och denna attityd de har är skapat av folk som har mentalitet som följer samma röda tråd som din. Det är "killens" fel, det är "killen" som ska ragga, om "killen" inte kan ragga - han ska bättra på sig själv, så nej nej.. det handlar aldrig om tjejernas bemötande överlag? Vad jag förstått änsålänge om tjejernas egen sida av detta är att de allra oftast inte hamnar med någon kille de egentligen vill ha eftersom de beter sig som skit och skrämmer antingen iväg eller ger ingen chans att snacka till deras drömkille/duglig kille. Jag gör inte mig själv till ett offer, jag förklarar varför tjejer har en sådan dålig attityd som de har. För de kan spy hur mycket galla de vill på vem som helst och ändå kommer en kåt snubbe som kanske du hålla med henne o ge henne luft. Förstår du? Hennes beteende bekräftas!! Hon får credit för det.
Ursprungligen postat av Another.Brick
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.
Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.
Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.
Den enda, och absolut enda anledningen till varför tjejer kan ha en sådan attityd är för att trollet matas, monstret får kakor. Det handlar INTE om att de är tjejer. Det handlar absolut inte om deras kön. Det handlar om killar överlag i sverige hur de skapar en miljö för tjejerna, och sedan såklart reflekterar detta sig tillbaka och skapar en miljö för killar. Vi lever i ett samhälle, ellerhur?
Förklarar det en gång till.
I en perfekt värld där både könen får exakt lika lön för exakt samma arbeten.
Där både könen har exakt samma möjligheter.
Där både könen lever under exakt samma förutsättningar och värde under både lag och stat.
Och nu lägger vi på kryddor.
En tjej blir raggad på 20ggr i veckan.(medel?) Finns de snygga som blir över 200, tro det eller ej. Vissa har även runt 500 förfrågningar per vecka!! Om de är medlem på community sidor ofc. ÄVEN om hon är SMÄLLLLLLLLL FET och outbildad.
Hur tror ni detta påverkar en tjej att tänka om killar, vad för sorts generalisering av killar och vilka villkor hon ställer själv på killar? Om en perfekt prins säger hej till henne, hennes drömkille. Accepterar hon honom direkt eller får han ingen respons överhuvudtaget för han är kille nummer 92212 på 5 år ? Ska HAN bli bättre på att "ta kontakt med tjejer överlag" när det JUST handlar om denna specifika tjej som beter sig som ett svin bara för hon kommer undan med det och har denna attityd för hon är allmänt trött? Är det inte HON som borde kämpa för honom egentligen?
En till krydda..
Den mängd av uppmärksamhet och rövslickeri tjejer får idag går endast jämföras om exakt alla killar var Messis(fotbollsspelaren).. Hur efterblivet är inte det? Det är helt patetiskt. Speciellt facebook vilket är öppen media, folket för folket, tjejer blir bombarderade med vänförfrågningar beroende på vad för bild de har etc..
En människas mentalitet klarar av påfrestning till en viss gräns utan att förlora känslan om självdistans. Och tjejernas detta fall är de klarar visst av få uppmärksamhet utan att förlora känslan om självdistans. Men idag 2012, de har en pryl i väskan eller fickan där hon kan ta upp närsomhelst och läsa "hej vad du är söt
" - "Gud vad vacker!!" - "Het
" - "sexxig!" - "Hej hur är läget?" etc.. Tänk om du, jag, vi, ni, gick runt om dagarna och fan kände oss som kungar (MED PÅTAGLIG BEVIS) att vi har de snyggaste utseenden (hur fula vi än är) vi har rätt om allt (hur dumma vi än är) etc.. ?
Senast redigerad av kanzaki 2012-04-21 kl. 03:02.
Senast redigerad av kanzaki 2012-04-21 kl. 03:02.