2012-04-21, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.

Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.
Måste citera detta igen och förklara. Det du påpressar här är att det är man själv som kille ska jobba på sig själv, bli bättre på att ta kontakt och fortsätta detta dravel att ragga på fler o fler o fler o fler. Det spelar ingen roll hur bra jag än är på att ta kontakt med tjejer eller ej, jag har mina egna krav. Och då är det okej att tjejer ska bete sig som de vill? Även om jag får kontakt med en tjej, jag bara dissar henne. Och vet du varför? Precis som du fått citat av någon annan. Det är inte vare sig om man får kontakt eller inte det handlar om, det handlar om tjejernas attityd. Och denna attityd de har är skapat av folk som har mentalitet som följer samma röda tråd som din. Det är "killens" fel, det är "killen" som ska ragga, om "killen" inte kan ragga - han ska bättra på sig själv, så nej nej.. det handlar aldrig om tjejernas bemötande överlag? Vad jag förstått änsålänge om tjejernas egen sida av detta är att de allra oftast inte hamnar med någon kille de egentligen vill ha eftersom de beter sig som skit och skrämmer antingen iväg eller ger ingen chans att snacka till deras drömkille/duglig kille. Jag gör inte mig själv till ett offer, jag förklarar varför tjejer har en sådan dålig attityd som de har. För de kan spy hur mycket galla de vill på vem som helst och ändå kommer en kåt snubbe som kanske du hålla med henne o ge henne luft. Förstår du? Hennes beteende bekräftas!! Hon får credit för det.

Den enda, och absolut enda anledningen till varför tjejer kan ha en sådan attityd är för att trollet matas, monstret får kakor. Det handlar INTE om att de är tjejer. Det handlar absolut inte om deras kön. Det handlar om killar överlag i sverige hur de skapar en miljö för tjejerna, och sedan såklart reflekterar detta sig tillbaka och skapar en miljö för killar. Vi lever i ett samhälle, ellerhur?

Förklarar det en gång till.
I en perfekt värld där både könen får exakt lika lön för exakt samma arbeten.
Där både könen har exakt samma möjligheter.
Där både könen lever under exakt samma förutsättningar och värde under både lag och stat.

Och nu lägger vi på kryddor.
En tjej blir raggad på 20ggr i veckan.(medel?) Finns de snygga som blir över 200, tro det eller ej. Vissa har även runt 500 förfrågningar per vecka!! Om de är medlem på community sidor ofc. ÄVEN om hon är SMÄLLLLLLLLL FET och outbildad.

Hur tror ni detta påverkar en tjej att tänka om killar, vad för sorts generalisering av killar och vilka villkor hon ställer själv på killar? Om en perfekt prins säger hej till henne, hennes drömkille. Accepterar hon honom direkt eller får han ingen respons överhuvudtaget för han är kille nummer 92212 på 5 år ? Ska HAN bli bättre på att "ta kontakt med tjejer överlag" när det JUST handlar om denna specifika tjej som beter sig som ett svin bara för hon kommer undan med det och har denna attityd för hon är allmänt trött? Är det inte HON som borde kämpa för honom egentligen?

En till krydda..
Den mängd av uppmärksamhet och rövslickeri tjejer får idag går endast jämföras om exakt alla killar var Messis(fotbollsspelaren).. Hur efterblivet är inte det? Det är helt patetiskt. Speciellt facebook vilket är öppen media, folket för folket, tjejer blir bombarderade med vänförfrågningar beroende på vad för bild de har etc..

En människas mentalitet klarar av påfrestning till en viss gräns utan att förlora känslan om självdistans. Och tjejernas detta fall är de klarar visst av få uppmärksamhet utan att förlora känslan om självdistans. Men idag 2012, de har en pryl i väskan eller fickan där hon kan ta upp närsomhelst och läsa "hej vad du är söt " - "Gud vad vacker!!" - "Het " - "sexxig!" - "Hej hur är läget?" etc..

Tänk om du, jag, vi, ni, gick runt om dagarna och fan kände oss som kungar (MED PÅTAGLIG BEVIS) att vi har de snyggaste utseenden (hur fula vi än är) vi har rätt om allt (hur dumma vi än är) etc.. ?
Senast redigerad av kanzaki 2012-04-21 kl. 03:02.
Citera
2012-04-21, 02:44
Medlem
Lostinasias avatar
Nu har jag inte varit i Sverige pa ett bra tag sa saker kanske har andrats sen jag var dar.
Men kvinnor ar val kvinnor overallt i varlden.

Du skriver att du har lattare att fa kontakt utomlands jag tror att det beror pa att ditt sjalvfotroende stiger nar du befinner dig utomlands typ att "spelar ingen roll hur det gar jag ar utomlands och vill bara ha lite roligt" men hemma i Sverige kanner du dig blygare och kanske lite radd att gora bort dig och det paverkar helt din hallning och utstralning. Sadant kanner kvinnor pa sig utan att ord behover utbytas.
Citera
2012-04-21, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopardgroda
Det känns som att killar dras till tjejerna som sitter på piedestaler, och drar alla över en kam när man inte får dessa. Tro det eller ej, det finns faktiskt snälla söta tjejer också, men vi får inte alls samma uppmärksamhet som dessa tjejer. Jag har sett killar springa efter snygga bimbos i alldeles för många år nu, utan att ens se sig omkring på oss alla andra! Så se er omkring lite mer killar, så kan ni nog hitta en hel hög med snälla och fina tjejer.
Du kan skapa en förändring. Du kan börja dra uppmärksamheten mot er ist. Fattar du själv vilken enorm kraft du har egentligen? Jätte många killar letar efter snälla söta tjejer men de hittar inga. För antingen blir de dissade på första ögonkastet och får inte prata ordentlgit (blyghet, målllöshet etc????) , Det enda som "snälla söta" tjejer gör fel är att, ni väntar för mycket. Ni kan faktiskt ta de allra flesta killarna ifrån dessa bimbos. Men ni gör INGENTING åt saken, o oftast tror "snälla söta" tjejer att de behöver klä sig som dessa bimbos för att dra till sig killar.. Förstår du hur sjukt det låter? Varför är annars "himmeln är blå, isen är kall" tråkiga bloggar jätte kända o drar in massa pengar? Jo.. underkläder bilder av någon gymtränande brud med silikonpattar. Och hur kul är det egentligen, när tjejer idag i sverige inte kan överlag och allmänt visa killarna ett bättre värde än endast deras underliv? Jag menar inte ALLA men ALLA är påverkade. Mer eller mindre. Det ligger i medventandet oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av Tsavo
gällande att killar springer efter "bimbos", jag tror att dessa sk bimbos ändå har en viss femininitet som lockar killarna. Oftast är det tjejer som bryr sig mycket om sitt yttre och spelar på, en visserligen, falsk kvinnlighet det är inte att ni "söta" tjejer förbises för att bimbosen är snyggare etc många gånger har jag sett sådana som utseendemässigt är riktigt fula men ändå eftertraktade av killar och som den analytiker jag är tolkar jag det som att det är den, om än lite, kvinnligheten killarna uppfattar.

Medan ni "söta" tjejer konkurrerar med killarna om vem som är manligast.
En man måste få känna sig som en man och inte bli kronkurerad med på hemmaplan jag tror också att det är en av faktorerna bakom många skilsmässor......

jag tror inte att gifta män som får vara män utvecklar ett bekräftelsebehov som endast kan tillgodoses utanför hemmet...

okey luddigt svar men klockan är mycket, om ni inte förstår så fråga istället för att kritisera
Du har jätterätt bro! Vi människor attraheras ganska mycket på utstrålning. Killar o tjejer må följa efter olika utstrålning. Som killar, som jag klagat på väldigt länge nu.. kåthet. Såklart blir då den snyggaste??(90% HANDLAR OM KLÄDER-SMINK!!!!!!!!!!!!!!!!!!) den de flesta ändå vill "ligga" med. Djupt rotad i psykologin är sexualdrift.
Och tjejer är lite merå, varför ge mer tid till han dära när han hära kommer bjuda oss?(Hus? Bild? Sprit? Droger?)

Killar som ställer krav på kvinnor idag har börjat förlora. För tjejer liksom.. pallar inte bry sig, de kan ta en annan kåt jävel. Och detta är en undergång. Eftersom ingen kommer må bra eller trivas. För skit blir tsm med skit. Bra förhållanden mellan bra personer i sverige är allt för sällsynt idag. Och varför? Tänker efter.
Citera
2012-04-21, 04:31
Medlem
Tsavos avatar
kazanki l´m a sis
Citera
2012-04-21, 14:32
Medlem
Leopardgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Du kan skapa en förändring. Du kan börja dra uppmärksamheten mot er ist. Fattar du själv vilken enorm kraft du har egentligen? Jätte många killar letar efter snälla söta tjejer men de hittar inga. För antingen blir de dissade på första ögonkastet och får inte prata ordentlgit (blyghet, målllöshet etc????) , Det enda som "snälla söta" tjejer gör fel är att, ni väntar för mycket. Ni kan faktiskt ta de allra flesta killarna ifrån dessa bimbos. Men ni gör INGENTING åt saken, o oftast tror "snälla söta" tjejer att de behöver klä sig som dessa bimbos för att dra till sig killar.. Förstår du hur sjukt det låter? Varför är annars "himmeln är blå, isen är kall" tråkiga bloggar jätte kända o drar in massa pengar? Jo.. underkläder bilder av någon gymtränande brud med silikonpattar. Och hur kul är det egentligen, när tjejer idag i sverige inte kan överlag och allmänt visa killarna ett bättre värde än endast deras underliv? Jag menar inte ALLA men ALLA är påverkade. Mer eller mindre. Det ligger i medventandet oavsett.

Vem sa att jag är passiv och väntar på killarna? Jag raggar på ändå! Dock ser jag killar överallt som springer efter bimbos, och att försöka ragga på dessa killar är hopplöst. Men eftersom TS nu hade problem med tjejer på piedestaler så är ju ett bra tips att se sig omkring efter oss andra, som faktiskt har fötterna på jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av Pseudonym32145
Okej, jag har gjort motsatsen att jaga bimbos och försökt med tjejer som dig länge nu, det har inte funkat heller. Eftersom du är kvinna kommer du aldrig förstå så i princip betyder det du säger ingenting för oss.

I sådana fall så kanske det inte är just kvinnorna som det är fel på. Det gäller att ha lite bra attityd också!
Citera
2012-04-21, 23:46
Medlem
Fan TS, den där Tsavo verkar ju vara en riktig drömbrud för dig!

Synd bara att hon..

aldrig attraheras av Svenska män, tycker dom är mesiga, och att vara blond är det fulaste som finns

tycker att dom flesta Svenska män är incestuösa våldtäktsmän eller pedofiler

försvarar profeten Mohammed att han minsann inte alls var pedofil, trots att han äktade en 9 år gammal flicka (men Svenska män däremot är äckliga pedofiler)

hatar på Iranier för att dom generellt är framgångsrika och vill passa in i det Svenska samhället

är även föraktfull mot Svenskar

men grinar själv om rasism och nazism från Svenskars håll

osv.

Ja som sagt TS, otroligt synd att gå miste om denna pangbrud, Kurder är ju trots allt kända för sin skönhet och härliga kultur
Citera
2012-04-22, 00:03
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Något annat jag noterat hos svenskor generellt är dels att de mkt sällan "ger mig grönt ljus" att ta kontakt, något många av oss killar behöver för att våga ta kontakt då vi är som sårbarast vid första kontakten eftersom det kan slå rätt hårt på självkänslan med bryska avvisanden.

Det går inte att göra sig helt osårbar. Däremot kan du skära ned några hektopounds på angelägenheten. Inbilla dig inte att den inte syns eller registreras. Snackar vi bar-och krogmiljö så är det inte rocket science att hålla avståndet, men att behålla blicken.(modest räknat i antal huvudvridningar. ) Sök ett leende eller en konfunderande men positiv reaktion. Lämna bardiskplatsen och rör dig avslappnat genom lokalen. Återvänd efter ett antal vänkonversationer. Sen, ögonsignal eller inte. Trial-and-error.
Citera
2012-04-22, 01:29
Medlem
RickyXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Hej.

Först och främst vill jag klargöra att det här är ingen "kvinno-hatar"-tråd, såna finns det redan ett par stycken av och det är mer än tillräckligt.

Jag är en kille som fyller 29 i sommar, jag blir alltså gubbe nästa sommar

Under mitt liv har jag haft 3 flickvänner, något ONS har jag aldrig lyckats få till och försöker inte ens med sånt längre då det bara sliter på självkänslan att försöka, får bli till att pröjsa i så fall.
Jag ser bra ut, (manliga drag), är normalviktig och trevlig, något tillbakadragen kanske, men med betoning på något, i den "inledande fasen".

Då jag varit på resande fot utomlands så har det ofta hänt att tjejer gett mig klartecken att ta kontakt med dom genom t. ex. att de kollar mig i ögonen och ler.
I kanske hälften av fallen så har jag då gått fram till dom och börjat prata, vilket de uppskattat då de gett mig "grönt ljus".
I de flesta fall har vi bara hunnit med trevlig samvaro allt från någon timme till någon vecka innan antingen jag eller hon skulle vidare.
Dock så verkar de i samtliga fall ha sett mig typ som ingen man ligger med första natten, men de har verkat betydligt mer intresserade av en mer långsiktig relation, detta ser jag på både gott och ont som ni säkert förstår.

I ett par fall har det varit direkt svårt att skiljas åt efter tiden ihop, vi har växlat mail-adresser och tänkt att vi självklart håller kontakten, men ni vet hur det blir med sånt när man kanske t.o.m. bor i olika världsdelar.

Jag har också noterat att utländska tjejer i betydligt högre utsträckning än svenskor faktiskt är lättare att få kontakt med, jag får lätt känslan att många tjejer här i sverige sitter på någon slags piedestal och verkar på något märkligt sätt anse att "bara det bästa är gott nog", en attityd som är väldigt sällsynt hos tjejer utomlands.

Något annat jag noterat hos svenskor generellt är dels att de mkt sällan "ger mig grönt ljus" att ta kontakt, något många av oss killar behöver för att våga ta kontakt då vi är som sårbarast vid första kontakten eftersom det kan slå rätt hårt på självkänslan med bryska avvisanden.

Detta är mina erfarenheter oavsett vad "badboy-trådarna" i ena ringhörnan och "högljudda-feminister" i andra ringhalvan säger.

Kom gärna med feedback, tankar eller personangrepp.
Jag håller med dig.

När jag var i USA i Februari i år så märkte jag en stor skillnad mellan kvinnorna där och kvinnorna här.
I USA så var det många som kollade på mig och leenden osv, men har i Sverige sker det i princip aldrig. Samt när jag var inne i några butiker, resturanger mm så var kvinnorna mer pratgladare och på bättre humör än svenskorna. Här i Sverige hälsar dom knappt och är inte alls pratglada.

Jag själv undviker att ta kontakt med svenskor då jag har fått en väldigt dålig bild utav dem.
Citera
2012-04-22, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Killar som ställer krav på kvinnor idag har börjat förlora. För tjejer liksom.. pallar inte bry sig, de kan ta en annan kåt jävel. Och detta är en undergång. Eftersom ingen kommer må bra eller trivas. För skit blir tsm med skit. Bra förhållanden mellan bra personer i sverige är allt för sällsynt idag. Och varför? Tänker efter.

Detta är väldigt sant.
Citera
2012-04-22, 09:44
Medlem
Problemet i Sverige är att männen har förlorat alla vapen ur sin arsenal (mer pengar än kvinnorna, rätt att fysiskt tillrätavisa kvinnor osv), medan kvinnorna fortfarande har sina (sin kropp, kontrollen över vem som får ligga). Det blir en skev maktbalans där männen i många fall förvandlas till tofflande mesar som lyder kvinnan blint för att ha någon chans att få ligga. Detta leder till en kvinnlig befolkning med ett gigantiskt ego och oerhört uppblåst självbild. En halvknubbig blondin går runt med en attityd som om hon vore en supermodell och guds gåva till alla män, och männen accepterar det istället för att sätta henne på plats.

Det finns anledning till att i vår moderna värld så är det kvinnor som ber om skillsmässa, kvinnor som är mest otrogna, kvinnor som ligger runt mest.

Det är förstås en ohållbar situation i längden. Allt eftersom äktenskap bryts upp, allt färre gifter sig och färre barn föds så påbörjar det kulturella självmordet. Det finns en anledning till att människan har levt i ojämlika samhällen i hela sin existens. Svaret ligger i att alternativet skapar en kultur som förgör sig själv. Sverige 2012.
Citera
2012-04-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
Problemet i Sverige är att männen har förlorat alla vapen ur sin arsenal (mer pengar än kvinnorna, rätt att fysiskt tillrätavisa kvinnor osv), medan kvinnorna fortfarande har sina (sin kropp, kontrollen över vem som får ligga). Det blir en skev maktbalans där männen i många fall förvandlas till tofflande mesar som lyder kvinnan blint för att ha någon chans att få ligga. Detta leder till en kvinnlig befolkning med ett gigantiskt ego och oerhört uppblåst självbild. En halvknubbig blondin går runt med en attityd som om hon vore en supermodell och guds gåva till alla män, och männen accepterar det istället för att sätta henne på plats.

Det finns anledning till att i vår moderna värld så är det kvinnor som ber om skillsmässa, kvinnor som är mest otrogna, kvinnor som ligger runt mest.

Det är förstås en ohållbar situation i längden. Allt eftersom äktenskap bryts upp, allt färre gifter sig och färre barn föds så påbörjar det kulturella självmordet. Det finns en anledning till att människan har levt i ojämlika samhällen i hela sin existens. Svaret ligger i att alternativet skapar en kultur som förgör sig själv. Sverige 2012.

Är det ett vapen att man har sin kropp och bestämmer själv vem som får ligga? I såna fall, har inte män precis samma vapen?
Citera
2012-04-22, 13:55
Bannlyst
Problemet med svenska kvinnor är att de tror att de är supermänniskor och ser sig över männen och förtjänar endast den bäste av de bästa. Andra tjejer har ödmjuk inställning och har ofta mycket bättre självinsikt. Jag har aldrig varit attraherad av svenska tjejer så för mig är det whatever. A win-win situation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in