2012-04-19, 22:21
Medlem
Tror att både Svenska tjejer och killar egentligen är rätt så osäkra på sig själva och blir väldigt obekväma inför allt spontant inom alla områden som ex där flirtandet ingår. Dessutom är svenskar oftast extremt kritiska och dåliga på att konversera så flirtandet blir lätt krystat där man känner sig bortgjord och som i sin tur spär på det självkritiska.
Citera
2012-04-19, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Tror att både Svenska tjejer och killar egentligen är rätt så osäkra på sig själva och blir väldigt obekväma inför allt spontant inom alla områden som ex där flirtandet ingår. Dessutom är svenskar oftast extremt kritiska och dåliga på att konversera så flirtandet blir lätt krystat där man känner sig bortgjord och som i sin tur spär på det självkritiska.

Ja håler med. i sverige ska man helst vara rationell och staka ut sitt förhållande i förväg, typ som en extra karriär.
Citera
2012-04-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudonym32145
Svenska tjejer e fett störda yahow

Nej men seriöst håller med i vad du skriver, jag är själv 23, ser bra ut och är vänlig/rolig att umgås med.
Ändå har jag i mitt liv bara fått köra ett ONS och haft en flickvän en gång.

Jämför med en ful, otrevlig, fet, jobbig jävla idiot till svensk tjej har hon fått ligga 10 gånger vid åldern 20. (Ja, jag har fått höra det från hon själv.)

Logik?

mm, har liknande erfarenheter, nu har i och för sig inte mina tidigare flickvänner varit "fula, otrevliga, feta, jobbiga jävla idioter", men att flickvännen ofta har haft fler sexuella erfarenheter än pojkvännen är nog ganska vanligt i Sverige. Jag tror att sexköps-förbudet har ett stort (lång) finger med i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Många av oss har en otroligt stor självgodhet av något slag. Det måste ligga i våran kultur på något vis, men svårt att sätta en diagnos på det här landet!

Vad sägs om epidemisk narcissism..

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Tror inte Svensken överlag mår så himla bra.

Nej, det tror inte jag heller tyvärr, det är något som inte fungerar med "världens modernaste land"..

Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Text

Intressant läsning

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har läst någonstans att eftersom utländska tjejer inte är lösaktiga och ingen förväntar sig att de skall vara det, så kan de vara mer tillmötesgående och ha en mer öppen fllirtkultur om man säger så.

hmm, ja, det sägs att svenska tjejer är väldigt lösaktiga, mina personliga erfarenheter säger dock inte det, men ja, jag har läst Montanas trådar..

Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Ja håler med. i sverige ska man helst vara rationell och staka ut sitt förhållande i förväg, typ som en extra karriär.

mm, bara att kolla Happy Pancake, där måste man ange i profilen om man söker en vän eller en flickvän - och det innan man ens har börjat skriva till varandra på siten..
Citera
2012-04-19, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Det känns också som att svenskar skiljer sig lite extra än övriga skandinaver/nordbor...Jag har rätt bra erfarenheter då jag bott i 3 länder här.

I Danmark vet tjejerna vad dom vill och tar för sig..Inget jävla spel här inte! Det är raka puckar! Berätta för en tjej om vad du känner..och du får ett ärligt svar...Sen om det positivt eller negativt är en annan femma. Men det är ärlighet. Och som sagt..Dom själva kan tänka sig stöta på killar dom gillar i mycket högre grad än i Sverige.

I Norge är tjejerna lite mer som dom svenska när det gäller att vara "på", MEN dom är mycket trevligare och jordnära..Dom är mer öppna för att prata med killar som stöter på dom..och därmed finns det större chans till få en annan bild av personen i fråga..som därmed kan leda till ett ONS eller mer..Dom ger killarna chansen på annat sätt.

I Sverige är tjejerna så bitchiga(väldigt många iaf)...sätter sig själva på en pedistal, och har en direkt förutfattad mening om hur en kille innan man knappt snackat med varann. Tror det har att göra med den hyperfeministiska mentalitet som råder här som skapats genom medierna.

Sen skiljer det sig inom Sverige med..Dom största städerna är värst..medan tjejerna i mindre städer är bättre.
Senast redigerad av Steff83 2012-04-19 kl. 23:53.
Citera
2012-04-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Text

Okej. Fast om jag förstått saken rätt så styrs Norge, precis som Sverige av den feministiska överheten.

Lyssnade på Paolo Roberto när han blev intervjuad av radikal-feministen Hanna Fahl i den statliga propaganda-radion kanal P3, Den mannen kan boxa tillbaka även verbalt, klockrent
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw
Citera
2012-04-20, 00:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Okej. Fast om jag förstått saken rätt så styrs Norge, precis som Sverige av den feministiska överheten.

Lyssnade på Paolo Roberto när han blev intervjuad av radikal-feministen Hanna Fahl i den statliga propaganda-radion kanal P3, Den mannen kan boxa tillbaka även verbalt, klockrent
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Jo..Fast inte på samma sätt..Folk kan prata med varann utan att det blir så krystat som i Sverige..Annars är väl Norge mer jämställt än Sverige egentligen? Tycker jag iaf. Feminismen där är mer välriktad..I Sverige har det slagit över till att kvinnan nästan känner sig lite "förmer", utan att det för den sakens skull blivit så himla jämställt som vi inbillar oss. Skevt med andra ord.
Citera
2012-04-20, 00:27
Medlem
Känns lite som det finns två vägar att gå för att få resultat utan att behöva slita för det i år och år...

Sticka från Sverige
eller
Bli yrkeskriminell massmördare

Hm.
Citera
2012-04-20, 00:54
Medlem
EveryFridays avatar
Jag tror att många faktiskt försöker ge "ett grönt ljus" som du kallar det men detta blir antigen inte uppfattat eller så kommer någon kille upp med en sjukt dålig replik eller sliskig komplimang att folk kanske blir avtända. Det är sällan i Sverige som någon kommer upp med ett vanligt "hej, jag heter.." inledning.

Nu har jag också rest en del och kanske jämför med hur det är där för mycket men det känns iaf från min synvinkel att de killar som faktiskt kommer upp och försöker prata är inte de man i första hand vill prata med. Vilket är synd! Därför kan ju många bli lite svårare att få ett grönt ljus av eftersom att de inte vet hur du kommer bete dig.

Å andra sidan är ju inte alla lika och vissa tror ju verkligen att de är guds gåva till världen men de kanske inte är värd din tid.
Citera
2012-04-20, 01:08
Medlem
för mycket materialism och politik som påverkat hur folk lever och tänker som gjort svenskarna till ihåliga robotar.

svenskar saknar fan själ, och eftersom de själva saknar själ kan de inte se andras själ. och går efter pengar och statuspoäng istället för att definiera andra människor.

då blir det lite svårt och prata med någon, eftersom man är känslomässigt handikappad och kan inte bygga sig en uppfattning om hur den man pratar är är som person.
Citera
2012-04-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryFriday
Jag tror att många faktiskt försöker ge "ett grönt ljus" som du kallar det men detta blir antigen inte uppfattat eller så kommer någon kille upp med en sjukt dålig replik eller sliskig komplimang att folk kanske blir avtända. Det är sällan i Sverige som någon kommer upp med ett vanligt "hej, jag heter.." inledning.

Nu har jag också rest en del och kanske jämför med hur det är där för mycket men det känns iaf från min synvinkel att de killar som faktiskt kommer upp och försöker prata är inte de man i första hand vill prata med. Vilket är synd! Därför kan ju många bli lite svårare att få ett grönt ljus av eftersom att de inte vet hur du kommer bete dig.

Å andra sidan är ju inte alla lika och vissa tror ju verkligen att de är guds gåva till världen men de kanske inte är värd din tid.

Okej. Ja, jag vet inte, jag får väldigt sällan grönt ljus i sverige, eller så signalerar inte svenska tjejer lika tydligt kanske, utomlands har de (förutom att kolla mig i ögonen och le) ofta till och med "nickat åt mig att komma fram" Kanske har vi killar rent generellt lite svårt att tolka subtila signaler.

Men de gånger jag får grönt ljus och går fram så blir det alltid "hej, jag heter.." inledning, inga spel och krusiduller här inte, jag är en rak person och orkar inte med några gamers.

Tilläggas i sammanhanget kan väl också vara att jag går Aldrig på krogen i Sverige utan ser vardagliga platser som fritt spelrum.
Utomlands besöker man väl någon bar ibland, men jag har aldrig sett krogen som någon zon dit man går för att ragga såvida inte situationen uppstår såklart. Svenska krogar och dess klientel är nog generellt ett av de mest twistade ställen jag besökt.
Citera
2012-04-20, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gor3
för mycket materialism och politik som påverkat hur folk lever och tänker som gjort svenskarna till ihåliga robotar.

svenskar saknar fan själ, och eftersom de själva saknar själ kan de inte se andras själ. och går efter pengar och statuspoäng istället för att definiera andra människor.

då blir det lite svårt och prata med någon, eftersom man är känslomässigt handikappad och kan inte bygga sig en uppfattning om hur den man pratar är är som person.

Ja, du kan ha en poäng där, det är då i varje fall inte som när mormor var ung i Småland i början på 1900-talet, ingen el, inget rinnande vatten, slitet torp på landet med 1 rum och kök där både föräldrarna och de 10 barnen sov i samma rum och där mjölken kom från gårdskon.

Det var icke-materialistiskt, fattigt, men den sammanhållningen de hade på den tiden kommer nog aldrig igen i detta land.
Citera
2012-04-20, 01:56
Medlem
EveryFridays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Okej. Ja, jag vet inte, jag får väldigt sällan grönt ljus i sverige, eller så signalerar inte svenska tjejer lika tydligt kanske, utomlands har de (förutom att kolla mig i ögonen och le) ofta till och med "nickat åt mig att komma fram" Kanske har vi killar rent generellt lite svårt att tolka subtila signaler.

Men de gånger jag får grönt ljus och går fram så blir det alltid "hej, jag heter.." inledning, inga spel och krusiduller här inte, jag är en rak person och orkar inte med några gamers.

Tilläggas i sammanhanget kan väl också vara att jag går Aldrig på krogen i Sverige utan ser vardagliga platser som fritt spelrum.
Utomlands besöker man väl någon bar ibland, men jag har aldrig sett krogen som någon zon dit man går för att ragga såvida inte situationen uppstår såklart. Svenska krogar och dess klientel är nog generellt ett av de mest twistade ställen jag besökt.

Eftersom att du vänder dig mest till vardagliga platser så kan det ju också bero på att folk är ganska upptagna med sina egna liv, inte så att jag står och kollar in folk på busshållplatsen en tidigt torsdag morgon direkt.

Folk som samlas på krogen har väl alla något liknande på agendan och därför det är lättare att få signaler där. Men i vanliga situationer är det väl lite annorlunda, tror du bara får försöka ta för dig lite. Ser du någon som ser intressant ut så försök få ögon kontant eller gå fram och säg hej, vad har du att förlora. Värsta som kan hända är väl ett jag är upptagen eller inte intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in