2012-04-20, 19:59
Medlem
Ratads avatar
Ska jag försöka hitta ett nationellt fel i folkstammen (ja det gäller även killar) är det nog den där offerkoftan som trivs så bra i. Det är okej att vara bitter över sådant som påverkar en längre än en månad eller det man saknar kontroll över men fan inte vara bitter för att fel kille gick fram och raggade och att drömprinsen inte märkte att han blev ögonknullad, för att gå fram och säga "hej" blir man lesbisk av.
Citera
2012-04-20, 20:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.

Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.

Jag tror du har missuppfattat..Vi diskuterar inte att man inte får kontakt i sig. Självklart är inte tjejer tvugna att tacka ja till något..det är inte det....utan det är attityden hos tjejerna när man väl fått någon form av kontakt som avhandlas.
Citera
2012-04-20, 20:54
Medlem
Tsavos avatar
jag tror att svenska tjejer, i kampen för jämställdhet och "Vi är alla lika", någonstans glömt och missat att vara just kvinnor och det underbara i det. Genom den media propaganda som förs tror svenska tjejer att det är svagt att visa sin kvinnlighet och kör en hård maskulin stil.
De definierar en stark kvinna som någon som är "manlig".
Jag vet inte hur många gånger mina svenska väninnor höjt på ögonbrynen när jag säger att jag ska hem för att laga en god middag åt killen eller att jag föredrar att han inte städar hemma då jag anser det vara min grej, samtidigt som de höjer min kille till skyarna för att han bär påsarna när vi handlat och behandlar mig som en kvinna...de kan inte riktigt bestämma sig för hur de ska bete sig, deras instinkter säger åt dem att bete sig som en kvinna men samhället att de ska agera som män.

De är helt enkelt förvirrad. Kvinnans värsta fiender är feminister som inte tycker att det är tillräckligt att bara vara kvinna.........

(Kanske inte rör samma sak som TS drog upp men någonstans bottnar allt)
Citera
2012-04-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Detta är grunden till ett växande träd bro. Detta handlar ju om mellan könerna. Svenska tjejer är för ofta lesbiska, visar andra tjejer respekt och snackar dåligt bakom deras rygg etc men kommer ändå inte ifrån varandra för ens tjejkompis är en korthållare av 10 killar vars en har bil, vars en har något annat. Sålänge killarna i detta land är sådana rövslickare. Det är så tråkigt att killar i sverige i en enorm utsträckning nog att påverka hela landet bara sväljer sin stolthet för lite ligga. Detta är en otroligt stark grundpelare i problemet och jag har aktivt undersökt detta ämne. Kollat upp allt om kultur o folkmoral och mentalitet. Och kommer ändå fram till att det är killarna som är för rövslickande. Ingen feminism eller media påverkar tjejer lika mycket som killar påverkar tjejerna i sverige.

Det går inte o va medlem i en enda community sida där tjejer inte blir ner bombade av mail.

Det går inte gå till en enda nattklubb där det står massa killar som glor på tjejer och försöker.

Det går inte gå till en enda krog där det inte finns någon som har läst the game och försöker ragga/ragga utan läst the game.

Det går inte att undgå något sammanhang där tjejer får förtur i både tal och rätt. Alla lyssnar helre på en tjej om hon ser bra ut även om hon säger något riktigt dumt, o alla bekräftar henne o fortf gillar henne.

Etc. etc..

Detta har skapat en inflation. En enorm inflation. Att tjejer upp till 95% i detta land totalt förlorat förmågan att ens känna de behöver ta kontakt med någon kille o ragga. Det absoluta raggningstips tjejer har till alla är "låt det komma av sig själv" , för det fungerar ju så jäkla bra för dem, så hundiga killarna i sverige är!

Och tack vare detta blir killar tvingade att ÄNNU mera ragga på tjejer. Och sen sitter folk o mår dålig och vissa av människorna blir medlem på flashback och ställer frågor som varför tjejer är som de är. De är som de är för deras MILJÖ skapar dem så!!!

Har ni, någon någonsin undrat varför tjejer i andra länder är mycket mer öppna, frammåt, och själva kan ta initiativ? För att killarna i det landet går inte o raggar på 100st per vecka genom internet o krog! De raggar inte ens! Det finns ett behov hos tjejerna där att dras till killar. Här i sverige, nada. Här i sverige dras tjejer till killar som erbjuder massa. Och detta handlar om pengar etc, spiritualitet har försvinnit en hel del eftersom den mängd av uppmärksamhet, och bortskämdhet de får av alla killarna överväger all spiritualitet.

Det hade hos dig också. Skulle du vilja leva i respekt i en liten by eller ta emot 10 000kr? JAg tror nog byn.. Men om vi gör det till 90 000 miljarder dollar? Ja, ett helt annat val ellerhur? Och detta är vad som hänt med tjejerna i sverige. De har fått för mycket uppmärksamhet.

Det är sjukt hur efterblivet en tjej kan lägga upp en bild o skriva "Så jobbigt det var att ta sig förbi folket som samlade sig utanför banken!"
Och hon får 90% "Så söt du är" Kommentarer och 10% hate.. och kanske 1% nångång skriver något som är verkligen relevant till upplägget. Detta är något som aldrig hade hänt i t.ex turkiet. Det händer inte. Existerar inte. Och turkiska tjejer är mycket mer sociala och trevliga än svenska subbor. Undra varför?

Det ligger nog mycket i det du skriver tyvärr!
Citera
2012-04-20, 21:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsavo
jag tror att svenska tjejer, i kampen för jämställdhet och "Vi är alla lika", någonstans glömt och missat att vara just kvinnor och det underbara i det. Genom den media propaganda som förs tror svenska tjejer att det är svagt att visa sin kvinnlighet och kör en hård maskulin stil.
Jag vet inte hur många gånger mina svenska väninnor höjt på ögonbrynen när jag säger att jag ska hem för att laga en god middag åt killen eller att jag föredrar att han inte städar hemma då jag anser det vara min grej, samtidigt som de höjer min kille till skyarna för att han bär påsarna när vi handlat och behandlar mig som en kvinna...de kan inte riktigt bestämma sig för hur de ska bete sig, deras instinkter säger åt dem att bete sig som en kvinna men samhället att de ska agera som män.

De är helt enkelt förvirrad. Kvinnans värsta fiender är feminister som inte tycker att det är tillräckligt att bara vara kvinna.........

Precis..Feminismen i Sverige är snedvriden...Den vill att kvinnan ska bli som mannen..inte att kvinnan ska utveckla sig som kvinna.
Citera
2012-04-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.

Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.

Om jag känner att det är något som inte står rätt till i dagens Sverige så är det min förbannade rättighet att ta upp det på FB eller var fan jag vill! Det ska du ha klart för dig!

Citat:
Ursprungligen postat av crillelinho
Jag har varit mycket i Köpenhamn, fick väldigt postiv respons från tjejerna. De var riktigt vackra tjejer.Mest för man kanske är lite exotisk. Den stora skillnaden mot svenska tjejer är att dom visar intresse, att du kan gå fram till dom.

Intressant, särskilt med tanke på att Danmark är det mest motståndskraftiga skandinaviska landet med avséende på feminism, även om de också är hårt drabbade.

Citat:

Mycket intressant läsning. Jadu, det bekräftas gång på gång att här i Sverige ska kvinnor bli mera män, och män ska bli mera kvinnor.
Skönt att höra att det finns riktiga Kvinnor kvar här ute i "världens modernaste land".
Måste bara fråga, då det känns som att din sunda inställning är mkt sällsynt hos svenskor, är du svensk?
Citera
2012-04-20, 21:34
Medlem
Tsavos avatar
nej jag är inte svensk men jag kom till Sverige som mycket liten och har väl fått min beskärda del av den propaganda feministerna och dess förespråkare svensk media kör.

Mina föräldrar uppfostrade mig att bli den bästa, starkaste och vackraste kvinnan jag kunde bli och att bara vara kvinna är tillräckligt för att jag ska kunna hålla huvudet högt.
Jag är akademiker med ny startat företag och, om jag får säga det själv, väldigt duktig på det jag gör.

Detta innebär inte, och sätts inga likhetstecken mellan ovan anförda och, att jag ska överge min kvinnlighet och känslan av hur underbart det känns när min fysiskt starkare sambo enkelt lyfter upp mig, håller om mig i sina starka armar. Jag älskar och överväldigas av den underbara medvetna känslan om att jag är fysiskt svagare än honom och HAN som man får mig att känna mig trygg. För mig är det en del av min starka kvinnlighet, likaså att han får komma hem till ett nystädat hus, alltid ny hemlagad mat, förfrågningar lite då och då om han vill ha något att dricka eller smaska på under sitt arbete vid datorn. Att hans skjortor och byxor alltid är strukna på så sätt han vill. Alltid villig och aktiv när han önskar och han gör densamma och behandlar mig som en stark kvinna och individ men inte nödvändigtvis jämställd man.

Likväl att under mina lediga dagar göra något speciellt för honom när han arbetat hårt eller mår dåligt, så som oljemassage,fotbad etc etc

Fel eller inte så får detta mig att känna mig som en riktig kvinna med allt vad det innebär och jag genom att vara stark och säker i min kvinnlighet så är jag säkrare som individ också.

Jag kan också informera att vi varit tillsammans i tio år och sexlivet är fortfarande som när vi nyss träffades (aktivt nästan varje natt) väldigt passionerat. Folk som lär känna oss tror alltid att vi nyligen blivit tillsammans. Jag personligen tror att passionen lever kvar och är så stark för att vi båda är så säkra och trygga i våra könsroller och inte konkurrerar mot varandra.

Nu blev det väldigt långt men för mig personligen så räcker det att vara kvinna, jag har inget behov av att spela man, den biten sköter min man om
Citera
2012-04-20, 22:23
Medlem
Citat:
Text

Du är så välkommen i tråden så

Ja precis, särskilt det där med att svenskar ofta inte känner sig säkra i sina könsroller då feminism hjärntvättat dom/oss från lågstadiet tror jag kan vara en av anledningarna till att svenska sambo-relationer med barn ofta slutar i separation, mkt tragiskt, och det är barnen som får ta den allra största smällen..
De blir i och med det också otrygga och det hänger nog ofta kvar även i vuxen ålder, och sen upprepas hela fenomenet.

Paolo Roberto hade tydligen kallats upp till den feministiska överhetens statliga propaganda-radio, kanal P3 för att få sig en läxa i feminism, - han sopade golvet med den statliga radikal-feministen Hanna Fahl, en av de bästa verbala "boxnings-matcher" jag har hört i svensk radio, de ångrade nog att de hade direkt-sändning då han slog hål på de vanligaste feminist-punkterna

http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw
Citera
2012-04-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Haha så jävla bra, feminist-sliddjur i ett nötskal som lyckats träffa på någon utanför hennes lilla bubbla.
Citera
2012-04-21, 00:18
Medlem
Leopardgrodas avatar
Det känns som att killar dras till tjejerna som sitter på piedestaler, och drar alla över en kam när man inte får dessa. Tro det eller ej, det finns faktiskt snälla söta tjejer också, men vi får inte alls samma uppmärksamhet som dessa tjejer. Jag har sett killar springa efter snygga bimbos i alldeles för många år nu, utan att ens se sig omkring på oss alla andra! Så se er omkring lite mer killar, så kan ni nog hitta en hel hög med snälla och fina tjejer.
Citera
2012-04-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopardgroda
Det känns som att killar dras till tjejerna som sitter på piedestaler, och drar alla över en kam när man inte får dessa. Tro det eller ej, det finns faktiskt snälla söta tjejer också, men vi får inte alls samma uppmärksamhet som dessa tjejer. Jag har sett killar springa efter snygga bimbos i alldeles för många år nu, utan att ens se sig omkring på oss alla andra! Så se er omkring lite mer killar, så kan ni nog hitta en hel hög med snälla och fina tjejer.

Okej, jag har gjort motsatsen att jaga bimbos och försökt med tjejer som dig länge nu, det har inte funkat heller. Eftersom du är kvinna kommer du aldrig förstå så i princip betyder det du säger ingenting för oss.
Citera
2012-04-21, 02:04
Medlem
Tsavos avatar
gällande att killar springer efter "bimbos", jag tror att dessa sk bimbos ändå har en viss femininitet som lockar killarna. Oftast är det tjejer som bryr sig mycket om sitt yttre och spelar på, en visserligen, falsk kvinnlighet det är inte att ni "söta" tjejer förbises för att bimbosen är snyggare etc många gånger har jag sett sådana som utseendemässigt är riktigt fula men ändå eftertraktade av killar och som den analytiker jag är tolkar jag det som att det är den, om än lite, kvinnligheten killarna uppfattar.

Medan ni "söta" tjejer konkurrerar med killarna om vem som är manligast.
En man måste få känna sig som en man och inte bli kronkurerad med på hemmaplan jag tror också att det är en av faktorerna bakom många skilsmässor......

jag tror inte att gifta män som får vara män utvecklar ett bekräftelsebehov som endast kan tillgodoses utanför hemmet...

okey luddigt svar men klockan är mycket, om ni inte förstår så fråga istället för att kritisera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in