2012-04-20, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryFriday
Folk som samlas på krogen har väl alla något liknande på agendan.

Japp, av den uppfattningen är jag också, dock så finns det fortfarande många brudar som drar "men vi ska bara ut o dansa" varannan lördag för pojkvännen
Citera
2012-04-20, 12:08
Medlem
Salames avatar
Jag har varit på krogen ett par gånger och jag ser bara klumpar av människor som bara bryr sig om varandra och kollar aldrig utåt mot omvärlden. Det här med att okända människor kommer fram och gratisdrinkar är för mig helt främmande, och jag är en tjej som skulle säga att jag ser bra ut men ingenting som jag lägger mig själv på en piedestal. Men att svenska tjejer avsaknar ödmjukhet mot män har väll med dåliga erfarenheter att göra, men vissa tror faktiskt att de är "da bomb".. Mer ödmjuka tjejer tack!

Det jag har märkt är att det är mest utländska män om låter en gå framför i kön och dylikt medan "svenska" killar tar det lugnt och behöver pushas för att göra någonting. Om jag låter min blick gå runt så är det ingen som söker tillbaka, utan dessa killar sitter och tar det lugnt med sina grabbar och bryr sig inte ett smack om omvärlden. Det är kanske lite äldre killar som vågar sig lite mer då en 40 åring man vågade komma fram och skrika på mig på dansgolvet, men det var högst opassande då jag är ändå så ung.. Men det ända jag har märkt är att killar kommer fram och gnider sig mot en, men en konversation vid baren är nånting ytterst sällsynt om man inte redan känner varandra
Citera
2012-04-20, 17:57
Medlem
Förstår inte hur ni inte kan ta mitt inlägg på allvar.. Eller vill ni vara blinda? Jag lovar er.. Jag VET den RIKTIGA anledningen till varför det är fel på svenska tjejer. Det är NI killar. Tölpar, rövslickande idioter. Seriöst. Och det är 100000% sant.. En tjej har friheten att bete sig som en idiot för det finns ÄNDÅ andra killar på andra håll som försöker vad som helst för att doppa den i henne.
Citera
2012-04-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Förstår inte hur ni inte kan ta mitt inlägg på allvar.. Eller vill ni vara blinda? Jag lovar er.. Jag VET den RIKTIGA anledningen till varför det är fel på svenska tjejer. Det är NI killar. Tölpar, rövslickande idioter. Seriöst. Och det är 100000% sant.. En tjej har friheten att bete sig som en idiot för det finns ÄNDÅ andra killar på andra håll som försöker vad som helst för att doppa den i henne.

Det är inte det att jag/vi inte tar ditt inlägg på allvar kanzaki, jag tror bara inte att det är så svart eller vitt, mera grått, men visst ligger det något i vad du skriver, det har nog blivit lite åt det hållet här i Sverige även om man inte kan dra alla över en kam.
Citera
2012-04-20, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har läst någonstans att eftersom utländska tjejer inte är lösaktiga och ingen förväntar sig att de skall vara det, så kan de vara mer tillmötesgående och ha en mer öppen fllirtkultur om man säger så.

De förväntas inte "följa upp" ett första approach, därför kan de tryggt bjuda in.

Förstår inte riktigt logiken i det faktiskt, Svenska tjejer har inget val kan inte säga nej till sex?

Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Håller med Rufsitufsi.

Tur för dig

Citat:

Ja jag måste vara blind iaf. för jag ser det inte.
Citera
2012-04-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Det är inte det att jag/vi inte tar ditt inlägg på allvar kanzaki, jag tror bara inte att det är så svart eller vitt, mera grått, men visst ligger det något i vad du skriver, det har nog blivit lite åt det hållet här i Sverige även om man inte kan dra alla över en kam.
Detta är grunden till ett växande träd bro. Detta handlar ju om mellan könerna. Svenska tjejer är för ofta lesbiska, visar andra tjejer respekt och snackar dåligt bakom deras rygg etc men kommer ändå inte ifrån varandra för ens tjejkompis är en korthållare av 10 killar vars en har bil, vars en har något annat. Sålänge killarna i detta land är sådana rövslickare. Det är så tråkigt att killar i sverige i en enorm utsträckning nog att påverka hela landet bara sväljer sin stolthet för lite ligga. Detta är en otroligt stark grundpelare i problemet och jag har aktivt undersökt detta ämne. Kollat upp allt om kultur o folkmoral och mentalitet. Och kommer ändå fram till att det är killarna som är för rövslickande. Ingen feminism eller media påverkar tjejer lika mycket som killar påverkar tjejerna i sverige.

Det går inte o va medlem i en enda community sida där tjejer inte blir ner bombade av mail.

Det går inte gå till en enda nattklubb där det står massa killar som glor på tjejer och försöker.

Det går inte gå till en enda krog där det inte finns någon som har läst the game och försöker ragga/ragga utan läst the game.

Det går inte att undgå något sammanhang där tjejer får förtur i både tal och rätt. Alla lyssnar helre på en tjej om hon ser bra ut även om hon säger något riktigt dumt, o alla bekräftar henne o fortf gillar henne.

Etc. etc..

Detta har skapat en inflation. En enorm inflation. Att tjejer upp till 95% i detta land totalt förlorat förmågan att ens känna de behöver ta kontakt med någon kille o ragga. Det absoluta raggningstips tjejer har till alla är "låt det komma av sig själv" , för det fungerar ju så jäkla bra för dem, så hundiga killarna i sverige är!

Och tack vare detta blir killar tvingade att ÄNNU mera ragga på tjejer. Och sen sitter folk o mår dålig och vissa av människorna blir medlem på flashback och ställer frågor som varför tjejer är som de är. De är som de är för deras MILJÖ skapar dem så!!!

Har ni, någon någonsin undrat varför tjejer i andra länder är mycket mer öppna, frammåt, och själva kan ta initiativ? För att killarna i det landet går inte o raggar på 100st per vecka genom internet o krog! De raggar inte ens! Det finns ett behov hos tjejerna där att dras till killar. Här i sverige, nada. Här i sverige dras tjejer till killar som erbjuder massa. Och detta handlar om pengar etc, spiritualitet har försvinnit en hel del eftersom den mängd av uppmärksamhet, och bortskämdhet de får av alla killarna överväger all spiritualitet.

Det hade hos dig också. Skulle du vilja leva i respekt i en liten by eller ta emot 10 000kr? JAg tror nog byn.. Men om vi gör det till 90 000 miljarder dollar? Ja, ett helt annat val ellerhur? Och detta är vad som hänt med tjejerna i sverige. De har fått för mycket uppmärksamhet.

Det är sjukt hur efterblivet en tjej kan lägga upp en bild o skriva "Så jobbigt det var att ta sig förbi folket som samlade sig utanför banken!"
Och hon får 90% "Så söt du är" Kommentarer och 10% hate.. och kanske 1% nångång skriver något som är verkligen relevant till upplägget. Detta är något som aldrig hade hänt i t.ex turkiet. Det händer inte. Existerar inte. Och turkiska tjejer är mycket mer sociala och trevliga än svenska subbor. Undra varför?
Citera
2012-04-20, 19:02
Medlem
Citat:
Text

Oj, fick en (obehaglig) känsla av att det ligger en hel del i det inlägget. Ett inlägg som kanske t.o.m. skulle kunna besvara hela trådstarten.

Jag är helsvensk själv, och hyser en stor kärlek till Sveriges natur och vår historia, men det Sverige som finns idag känner jag mig ofta helt främmande för, det står inte rätt till i det här landet längre på långa vägar. Ibland känns det nästan som att Sverige har blivit feminismens Saudi-arabien - det enda som fattas snart är väl att vi får pisk om vi inte sköter disken ordentligt, röstar på sossarna och är lydiga hemmafruar..

Nu tog jag såklart i lite men jag tror ni förstår poängen.

Vad kan vi då göra åt detta vansinne..? Finns det överhuvudtaget något vi kan göra åt detta, eller har det gått så långt att det är kört för det här landet..?

Dom vi har att "tacka" mest måste ju ändå vara våra ro(S)en-röda fäder och farfäder.
Citera
2012-04-20, 19:12
Medlem
Minxys avatar
Det här med att träffa folk i Sverige kontra när man är utomlands gäller lika för killar som för tjejer.
Ok, att träffa killar här i Sverige är inte svårt, men utomlands är det löjligt enkelt. Man får fan slå bort dom äckliga typerna. När jag åker utomlands så gör jag det för att njuta av solen, havet, värmen, de historiska platserna jag besöker osv.

Det jag vill ha sagt är att den här lite stela mentaliteten som ni säger att tjejerna har, ja vet ni - ni killar har den också!
Svenska tjejer är mer reserverade/svårraggade än tjejer man möter utomlands.
Svenska killar är mer reserverad i sina raggningsförsök än vad killar man möter utomlands är.

Tror vi alla är lika goda kålsupare faktiskt
Citera
2012-04-20, 19:16
Medlem
Another.Bricks avatar
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.

Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.
Citera
2012-04-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Om du inte får kontakt med tjejer så är det inte tjejernas fel - det är bara ditt eget.

Du får jobba mer på dig själv för att få de tjejer du vill ha. Sluta skyll ifrån dig och sluta göra dig själv till ett offer.
Detta är EXAKT en del av varför tjejer är som de är.
Citera
2012-04-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Oj, fick en (obehaglig) känsla av att det ligger en hel del i det inlägget. Ett inlägg som kanske t.o.m. skulle kunna besvara hela trådstarten.

Jag är helsvensk själv, och hyser en stor kärlek till Sveriges natur och vår historia, men det Sverige som finns idag känner jag mig ofta helt främmande för, det står inte rätt till i det här landet längre på långa vägar. Ibland känns det nästan som att Sverige har blivit feminismens Saudi-arabien - det enda som fattas snart är väl att vi får pisk om vi inte sköter disken ordentligt, röstar på sossarna och är lydiga hemmafruar..

Nu tog jag såklart i lite men jag tror ni förstår poängen.

Vad kan vi då göra åt detta vansinne..? Finns det överhuvudtaget något vi kan göra åt detta, eller har det gått så långt att det är kört för det här landet..?

Dom vi har att "tacka" mest måste ju ändå vara våra ro(S)en-röda fäder och farfäder.
Aa verkligen är sverige inte som förr! Det är något helt nytt, nått annat..

Vad man kan göra åt? Jadu.. finns inte något man kan göra annat än att massan av killar förändrar sig och tar ställning. Det hära med att "man ska hålla med och inte säga emot" är så grundat numera att killar överlag inte står för sina åsikter när det är tjejer inblandade. De är för rädda för att förlora sina chanser för ligg. Det är det de hela handlar om.
Citera
2012-04-20, 19:39
Medlem
Jag har varit mycket i Köpenhamn, fick väldigt postiv respons från tjejerna. De var riktigt vackra tjejer.Mest för man kanske är lite exotisk. Den stora skillnaden mot svenska tjejer är att dom visar intresse, att du kan gå fram till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in