2012-04-16, 20:38
Medlem
SprutNiklass avatar
Jag är en man som till och från har läst i det här delforumet, långt innan jag blev medlem själv till och med. Jag ser ibland våldsamma debatter där man svär och är otrevliga mot varandra. Folk verkar ta detta på dödligt allvar.. Jag är opartisk i den här frågan men undrar bara vad jag (som är man) kan vinna på ett feministiskt samhälle.

Det vore jättetrevligt om ni kunde hålla en seriös nivå.
Citera
2012-04-16, 20:41
Medlem
Det var ta mig fan en väldigt bra fråga.

Vad anser ni, feminister, att vi som har penis, har att vinna på feminism?

Det jag tror är möjligtvis en rätt att bli diskriminerad. Ja, jag är seriös.
Citera
2012-04-16, 20:42
Medlem
PSILYs avatar
Googla på Sneaky Fucker!
Citera
2012-04-16, 20:51
Medlem
Du tjänar absolut ingenting...tvärtom.

Men staten...staten tjänar massor av pengar på att kvinnor jobbar 8 timmar/dag. Arbetsplikt i Sverige för kvinnor numera.

Det kan du tacka Karl Marx för..(sneaky bastard), feminism är ett sätt att störta staten som den var.
Karl Marx pratar även om just fakking mijön och globalism...så nu vet du var fruntimren får sina ideer ifrån (fast väldigt få kvinnor vet om detta med Marxism, och vägrar lyssna när man berättar.....försök vet jag)...Sammantaget kan man säga att människan helhetsmässigt har fått det sämre psykiskt iom kärnfamiljens uppbrott - men staten tjänar som sagt så in i helvete med skattepengar----(som politikerna kan sno)

Hur det kan vara bättre att 100% av folket är löneslavar än att 50% är slavar är ju obegripligt om man tänker efter riktigt hårt.
Senast redigerad av A-C-L 2012-04-16 kl. 20:56.
Citera
2012-04-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprutNiklas
Jag är en man som till och från har läst i det här delforumet, långt innan jag blev medlem själv till och med. Jag ser ibland våldsamma debatter där man svär och är otrevliga mot varandra. Folk verkar ta detta på dödligt allvar.. Jag är opartisk i den här frågan men undrar bara vad jag (som är man) kan vinna på ett feministiskt samhälle.

Man kan tänka sig att vi skulle slippa tjat om löner och skit men så är inte fallet.
Femnism som den var tidigare var en bra sak, lika värde, självklara saker.
Dock har uttrycket femenism fått en ny innebörd där kvinnorna inte längre vill ha lika rätt som män utan mer. De tycker nu ska ni lyssna på mig, ge mig högre lön och inte säga emot för då är ni riktiga svin. Feminister tycker idag att nu är det kvinnornas tur att få högre löner bete sig som de vill och ha ett högre värde en män då män alltid har bestämmt. It's payback time.
Man kan inte ens yttra sig och säga att män generelt sätt är bättre på sport utan att få en avhyvling om att man är en mansgris.//MCM
Citera
2012-04-16, 21:34
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprutNiklas

Studier i feminism och genusteori kan göra dig som man medveten om patriarkatet och de könsförtryckande patriarkala strukturerna i samhället. Det kan leda till att du ändrar ditt kulturellt inlärda kvinnonedtryckande beteende, och det mår du nog bra av i längden. Lycka till!
Citera
2012-04-16, 21:55
Medlem
Du vinner inget.
Citera
2012-04-16, 21:59
Medlem
Vädurs avatar
Om vi utgår från att ett "feministiskt samhälle" är likställt med ett jämlikt och ej diskriminerande samhälle, så har de flesta män mycket att vinna. Delat ansvar, delade skyldigheter, och delade fördelar. Kort sagt, inga gräddfiler åt endera hållet i olika sammanhang.

Problemet med den här typen av diskusion är att det finns tretton förslag på dussinet om vad feminismen "egentligen" är/vill. Varken kvinnor eller män har något på att vinna med en nu-är-det-vår-tur-feminism som endast kräver rättigheter för kvinnor men inga skyldigheter. Ingen vinst på lång sikt, då pendeln enbart kommer att slå över igen förr eller senare.

Det är nog få förunnat att kunna känna sig privilegierade och med fördelar inom alla områden. Möjligen sitter en och annan och känner sig lite lyckligt lottad med något i sitt liv. Tänk om samtliga punkter där du känner dig förfördelad i ett svep kunde tas bort. Nog hade det övervägt dina få eventuella privilegier? Visst hade det varit något att sträva efter?

Så, med en feminism som strävar mot jämlikhet har du mycket att vinna. Övriga arter och avarter av feminismen har säkert sina för- eller nackdelar, men kommer med ett betydligt osäkrare utslag.
Citera
2012-04-17, 09:41
Bannlyst
Inte ett jävla något.
Ju mer feminism vi har i samhället ju mer manshat kommer vi att ha.
Citera
2012-04-17, 09:49
Medlem
blowns avatar
Det du har att vinna är:

Depression
Sämre sexliv
Negativ särbehandling i arbete
Negativ särbehandling vid vårdnadstvist
Negativ särbehandling vid vård
Negativ särbehandling i rätten
Minskad frihet att i samförstånd med din partner komma över ens om föräldraledighet
etc etc etc etc.

Minskat människovärde, är nog vad som summerar bäst kanske.
Citera
2012-04-17, 14:11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Som man blir du i större utsträckning tagen på allvar i arbetslivet då alla vet att du inte är kvoterad.
Citera
2012-04-17, 14:29
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Som man blir du i större utsträckning tagen på allvar i arbetslivet då alla vet att du inte är kvoterad.

Där har du förstås rätt. Feminister underminerar aktivt kvinnans integritet genom att ständigt framställa henne som offer, och i behov av hjälp, så i längden kanske män kan uppleva en "positiv" effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in