Geir Lippestad skriver bok
Citat:
- Det är en del reflektioner runt 22-juli-målet men det är inte en juridikbok eller en utvärdering av rättegången. Den handlar om mycket mer. Det blir väl mycket om värderingar, toleransens yttergränser och mångfald, säger Lippestad.
Han har tidigare delat sina tankar om jobbet och hur han har försökt att förstå den terrordömde, förutom att han har berättat om sin familjesituation. 48-åringen blev far till sitt åttonde barn, Mille Madicken, några veckor innan rättegången inleddes i Oslo tingshus medan hans dotter Rebekka kämpade för livet på sjukhuset. Hon är multihandikappad och har bland annat nedsatt immunförsvar.
- Jag skriver om några personliga saker, som har format mig som människa. Jag nämner några konkreta händelser från uppväxten som har format mig som människa och de vägar jag valde.
Boken kommer enligt planen ut i april.
http://www.dagbladet.no/a/25181951/
Denna vill jag köpa om jag får möjlighet. Tror boken kan vara intressant med tanke på de stora kontrasterna i Lippestads liv. Och extra kul vore det om den innehåller lite nya uppgifter om rättegången som man inte har fått höra innan och om saker som hans klient har sagt och gjort.