2012-12-02, 07:39
Medlem
Jag ser att tråden har fått en renässans. Ett hundratal nya klick.
Kommentera gärna också.

Citat:
Det andra alternativet är att muslimer praktiserar al-taqiyya, ett religiöst och ideologiskt bedrägeri, som profeten Muhammed själv vid många tillfällen rekommenderade muslimer att använda för att beskydda islam eller sin tro. Man kan inte lita på så kallade sekulära muslimer eftersom det finns en möjlighet att de praktiskerar al-taqiyya, dvs islamiskt bedrägeri. Etniska norrmänn och européer har utsatts för grymma handlingar eftersom våra portar öppnades för massinvandring på 60-70-talet. Alltsedan norska och europeiska multikulturalister öppnade för detta så har det strömmat in cirka 30 miljoner muslimer till Västeuropa och cirka 300 muslimer till Norge.

Fler än 90.000 av mina norska systrar har våldtagits av muslimer i Norge sedan 1960 och fram till i dag. Flera av dessa har blivit gängvåldtagna eller begått självmord som ett resultat av våldtäkten. Fler än 300.000 norska pojkar och flickor, män och kvinnor, har blivit fysiskt och psykiskt trakasserade och terroriserade, slagna och rånade av muslimer i Norge sedan 1960 och fram till i dag. Flera har begått självmord som ett resultat av dessa övergrepp. Flera hundra norrmän har dödats av muslimer sedan 1960 och fram till i dag, inklusive Martine Hermansen som våldtogs och mördades av en muslim i England, och statsrådet Thorkildsens bror som mördades på ett uteställe av en muslim i Köpenhamn. Alla dessa grymheter är förbrytelser mot det norska folket, och det är det norska Arbeiderpartiet inklusive AUF som är direkt ansvariga för detta eftersom det är dessa som har bjudit in dessa muslimer hit och som fortsätter att bjuda in dem hit mot folkets vilja. Och det är främst Arbeiderpartiet som kommer hållas ansvariga för dessa handlingar begångna mot mina norska bröder och systrar.

Larsen: Administratör, beklagar att vi avbryter härifrån, men det kommer ganska många invändningar nu från de målsägande som reagerar på att Breivik får möjlighet att sitta och prata på detta sätt, och det är invändningar som vi är skyldiga att rapportera om eftersom vi sitter och samordnar detta ärende och inte kan censurera. Så då vill jag bara be om att Breivik tar större hänsyn till de målsägande och att han nu avslutar och att vi får möjlighet att genomföra ärendet på det vanliga sättet, nämligen genom utfrågning.
Citera
2012-12-02, 07:40
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Breivik: Jag ska ta hänsyn.

Arntzen: Du har nu fått en tydlig uppmaning. Jag har också bett dig om att komma till avslutning.

Breivik: Ja.

Arntzen: ... jag kommer be dig nu att runda av, Breivik.

Breivik: Det är tre sidor kvar.

Arntzen: Du måste fatta dig kort nu.

Breivik: Ja. Jag har själv varit offer och vittne för mycket av detta, och det ska jag komma till senare. Som ett resultat av detta ser vi att etniska norrmän flyr ...

Arntzen: Breivik, jag föreslår att du går över till din konklusion eller din avslutning.

Breivik: Det är tre sidor kvar, av tretton.

Arntzen: Du, jag ber dig att gå till slutet.

Breivik: Eh, jag har minskat det från 20 sidor, orsaken, anledningen till det jag försöker att göra nu, är att förklara orsaken och motiven, jag kan inte ...

Arntzen: Du kommer också få tillfälle att gå närmare in på orsak och motiv under den kommande utfrågningen.

Breivik: Jag måste, jag måste få sätta ramarna för mitt försvar, jag måste få förklara mig.

Arntzen: Du kommer att få sätta ramarna för ditt försvar också när du svarar på frågorna som kommer i det följande.

Breivik: Det är tre sidor kvar och det är integrerad information, alltså det är väldigt viktig information för att belysa saken för att förklara varför och jag tror ju att det är ganska många människor som förtjänar att veta varför 22/7 utfördes.

Arntzen: Nu har du hört inspelet från ...

Breivik: Jag ska ta hänsyn.

Arntzen: Är det relevant för dig?

Breivik: Det är relevant att ta hänsyn.

Arntzen: Ja, och då ber jag dig göra det, och avsluta så snart du kan.

Breivik: Ja.

Holden: Ärade domare.

Arntzen: Ja.
Citera
2012-12-02, 07:41
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Holden: I och med att försvarets röst har hörts och målsägarbiträdets röst också har framförts, så tänkte jag bara tillkännage åklagarmyndighetens uppfattning om detta och vi tycker att det är viktigt och rätt att Breivik får möjlighet att slutföra sina tre sidor. Tack.

Arntzen: Då är det noterat. Då ber jag dig att avsluta, men gör det så kort som du kan.

Breivik: Jag ska göra det. Som ett resultat av detta, ser vi att etniska norrmän flyr i stora strömmar från de muslimska enklaverna i dag, som till exempel Groruddalen. Detta har blivit muslimska getton, no-go zones, som inte är säkra om du inte är muslim. Handlingarna som beskrivits är inte annat än lågintensiv jihad. Människor som har levt skyddade från dessa problem, dvs människor som inte har vuxit upp med muslimer, vet inte vad de talar om. Jag är född och uppvuxen i ett konfliktområde. Oslo är ett konfliktområde och är idag en förstörd stad. Även om jag växte upp på västra sidan, har jag inte sluppit undan.

Orsaken är att Arbeiderpartiet öppnar västra Oslo för muslimer genom att de köper upp lägenheter, offentliga lägenheter, och delar ut dem till dessa. Resultatet är att väldigt många norrmän blir utsatta för stor fara. Vanföreställningar som norska och europeiska politiker har, är att de tror att norska och europeiska muslimer önskar inkludering, integration och assimilering. Väldigt många muslimer vill inte inkluderas. De föraktar norsk och europeisk kultur, de föraktar feminism, de föraktar den sexuella revolutionen, de föraktar den dekadens och det moraliska förfall som präglar inte bara Norge, utan hela Europa. De vill inte ha detta.

Det väldigt många muslimer i Norge och Europa vill ha är autonomi, det vill säga självstyre med sharia. Detta gäller i Groruddalen, på Furuset, på Holmlia, i delar av Malmö, Köpenhamn, Luton, London, Utrecht, Berlin, Paris, Marseille för att nämna några få. Ex-presidenten i Algeriet, Houari Boumediennes, profetiska varning till Europa i ett tal vid FN 1974: "En dag kommer miljontals män lämna de sydligare breddgraderna för att slå sig ner på de nordligare breddgraderna, och de kommer inte komma dit som vänner, för de kommer dra sig dit för att övervinna och bekämpa det, och de kommer övervinna det genom sina söner. Våra kvinnors livmödrar kommer att ge oss segern."
Senast redigerad av NothingToLose 2012-12-02 kl. 08:00.
Citera
2012-12-02, 07:42
Medlem
Lite till.
Citat:
Väldigt många muslimer vill inte ha detta kulturella och moraliska förfall som marxisterna och liberalisterna representerar. De vill ha autonomi, självstyre med sharia. Om man ser på utvecklingen och andra städer i världen, så ser man exakt samma sak. Muslimer vill ha autonomi och kräver självständighet för de regioner som de efter hand dominerar i sina värdländer. Detta har redan hänt i Indien, Libanon, Israel, södra Filippinerna, södra Thailand och västra Kina, och vi kommer att se detta de kommande årtiondena i Europa också. Efterhand som den muslimska befolkningen ökar, det börjar alltid med krav om särordning och utvecklar sig till fler och fler krav. Historiska exempel dokumenterar att det alltid slutar med krav om autonomi och självstyre.

Det finns inte ett land i världen där muslimer har assimilerats eller levt i harmoni med värdlandet. Det finns inte ett enda exempel. Men dessvärre så finns det mer än 40 exempel på motsatsen, att islam har blivit mer och mer dominerande tills de tar kontrollen över nationen. Sitting Bull är och var en hjälte som firas av USA:s urfolk, indianerna. Han var en indianhövding som kämpade på sitt folks vägnar mot general Armstrong Custer och amerikanska styrkor. Crazy Horse och Chief Gaulle var andra militanta ledare för det amerikanska urfolket. Var Sitting Bull, Crazy Horse och Chief Gaulle terrorister för att de kämpade för sin etniska grupp, för sina urfolks rättigheter och sin kultur? Eller var de hjältar? Var de ondskefulla terrorister, eller var de hjältar? Amerikanska och europeiska historieböcker beskriver dem som hjältar och inte som terrorister, samtidigt så blir militanta nationalister i Europa, stämplade som terrorister och mördare för att de kämpar för precis samma ideal. Är inte det hyckleri och oerhört rasistiskt?

En individ eller en grupp som kämpar mot utländsk kolonisation och för sina urfolks rättigheter, är inte terrorister som historien tydligt illustrerar. Vi är inte mer terrorister än de infödda britterna som kämpade mot sin egna förrädiska elit, som faciliterade den romerska invationen, kolonisering och ockupation. Och sedan kommer frågan som många måste ställa sig. Har Norge en urbefolkning? Är etniska norrmän Norges urbefolkning? Har denna urbefolkning levt här de senaste 12.000 åren? Svaret är ja. Norge har ett urfolk och etniska norrmän är Norges urfolk. Det är ingen skillnad från den strid som utkämpas av urfolk i Tibet mot koloniseringen av Hankineser, till Bolivias urfolk som kämpar för självstyre och till oss, de europeiska, nordiska och skandinaviska urfolken som kämpar för självstyre och kulturell protektionism.
Citera
2012-12-02, 07:43
Medlem
Fortsättning.
Citat:
2009 bestämde parlamentet i Bolivia att urfolket i landet skulle tillåtas autonomi om de själva ville ha detta. Det är inte någon skillnad från etniska norrmän och det bolivianska urfolket. Varför behandlas den nordiska och europeiska urbefolkningen sämre än andra urbefolkningar? Varför är det så att europeiska urfolkskämpar blir stämplade som rasister eller nazister, medan urfolksförkämpar som de i Tibet, Bolivia och Amerika blir respekterade och får stöd från det internationella samfundet? Det är extremt orättfärdigt och det är oacceptabelt. Våra förfäder har bott i detta land i 12.000 år. Och vi som Norges urbefolkning accepterar inte att vårt land blir koloniserat mot vår vilja, vi som alla andra urbefolkningar har särskilda rättigheter i detta land. Och detta är något vi kommer att kämpa för.

Jag vet att informationen som jag presenterar är svår att begripa och förstå när man har blivit indoktrinerad att tro något helt annat. Det är svårt att kämpa mot strömmen, när hundra procent av mediebolagen pumpar ut mångkulturell propaganda varje minut, varje timme, varje dag. Men merparten av norrmännen och européer kommer i framtiden förstå att det jag säger här i dag är sanningen. Snart kommer det gå upp för alla att multikulturalismen har misslyckats.

Mark Twain skrev en gång att i förändringarnas tid är patrioten en marginaliserad person. Han är föraktad och hatad, när hans kamp däremot äntligen bär frukt och lyckas så kommer stora delar av opinionen stödja honom för då kostar det inte längre något att vara en patriot. Denna (otydlig) om att finna sanningen, den dokumentation och de påståenden jag har kommit med är de sanningsenliga för om de är sanna, hur kan det jag har gjort då vara olagligt? Jag har dokumenterat att multikulturalistiska politiker och akademiker och journalister arbetar tillsammans, och använder odemokratiska metoder för att dekonstruera den norska etniska gruppen, norsk kultur och traditioner, norsk kristendom, norsk identitet. Hur kan det då vara olagligt att bedriva väpnat motstånd mot dessa människor?

Thomas Hylland Eriksen, professor vid Universitetet i Oslo och en av ideologerna bakom multikulturalismen i Norge har tidigare yttrat: Den stora vita fläcken består i att dekonstruera dem, vi ska dekonstruera dem så grundligt att de aldrig kommer att kunna kalla sig en majoritet igen. Det han då menade när han sa detta var följande. Vår största utmaning består i att dekonstruera den norska etniska gruppen. Det är detta som är deras plan, de hoppas att de ska klara att genomföra denna etniska dekonstruktion utan motstånd, och det är här de tar fel.

De kommer att möta motstånd mot detta sinnessjuka och ondskefulla multikulturalistiska experimentet, något som 22 juli visade, något som lasermannen 2, Peter Mangs i Malmö under 2010 visade. Något som NSU i Tyskland 2011 visade. Dessa tre preventiva angrepp vittnar om att ett europeiskt inbördeskrig är på väg, och den vittnar om att Enoch Powell fick rätt. Enoch Powell var en medlem av parlamentet i England och han varnade redan på 70-talet om vad som skulle komma att bli konsekvenserna om liberalisterna och kulturmarxisterna gick samman och om att tillåta massinvandring från Asien och Afrika. Han sa: Floder av blod kommer att rinna genom våra gator. Dessvärre så var det ingen som lyssnade på honom eller någon av de andra Enoch Powellerna i Europa.
Citera
2012-12-02, 07:46
Medlem
Citat:
«T H E»

29 november, 2012

INTERVJU: Minerva har pratat med Thomas Hylland Eriksen om forskningsförmedling, Facebook-högern och internetdebattörer som "vet var han bor".

I det som måste vara årets märkligaste krönika (publicerad alltså) antyder Lily Bandehy i Aftenposten den 23 november att Hylland Eriksen, genom sin "skönmålning" om att vara "för tolerans" har bidragit till folklig rasism och att han "var droppen som fick bägaren att rinna över hos massmördaren Anders Behring Breivik."

Mycket handlar om några krönikor från nittiotalet om att den nationella tillhörigheten skulle ge vika för andra identiteter, och en famös mening från 2008 om att han skulle "dekonstruera den norska majoriteten".

- Meningen om "dekonstruktion" kommer från en intervju gjord på forskningsprogrammet CULCOMs webbsidor, som jag ledde. Jag menade den gången att det var på tiden att studera majoritetens mångfald, att vi inte bara skulle studera mångfalden bland minoriteterna, som vi hade tillbringat mest tid på.

- I efterhand, ångrar du formuleringen?

- Jag skulle sannolikt aldrig ha använt ordet "dekonstruktion". Begreppet blir ju hela tiden missförstått. Jag skulle heller inte ha sagt att majoriteten "aldrig skulle kunna kalla sig majoritet längre"; även om detta också hade att göra med forskning, tolkades det som ett politiskt projekt.

- Är det inte oavsett legitimt att ställa någon till ansvar för något de faktiskt skrev eller sade en gång?

- Nej, folk måste få säga vad de vill. Diskussioner av typen "vad menade du när du sa att ..." hör hemma i ett kärleksförhållande, men inte i en intellektuell utväxling. Dessutom är det ett viktigt bud för hermeneutiken att man bedömer hela texter och inte bara meningar. Du vet inte om en symfoni är vacker om du bara hör ett ackord från den, inte sant.

- Därför ber du skribenter sluta att citera dig på det?

- Ja, jag har gjort det. Tänk om jag blir skjuten en gång för att ha sagt "dekonstruktion"! Det vore en ödets ironi om det hände. Men detta är ingen sällskapslek längre, inte efter 22 juli.

Läs hela intervjun och läsarnas kommentarer till den här: http://www.minervanett.no/t-h-e/
Senast redigerad av NothingToLose 2012-12-02 kl. 07:50.
Citera
2012-12-02, 07:48
Medlem
Fortsättning på Breiviks försvarstal:
Citat:
Anledningen är att alla har censurerats och ignorerats. Och vad ser vi idag? Floder av blod förorsakat av muslimer har runnit genom Madrid, London, Toulouse, Belgien och många andra platser, och floder av blod förorsakat av europeiska patrioter som försöker att rädda sina länder, har runnit genom gatorna i Oslo, Malmö, Tyskland och många andra platser. Det mest frustrerande av allt är att europeiska multikulturalister är så arroganta att de inte ens vill föra en dialog med oss, militanta nationalister, även om detta kunde ha förhindrat framtida angrepp. Låt det bli känt att vi har velat ha fredssamtal med marxisterna och liberalisterna sedan andra världskriget, men de vill inte ha en dialog, de har istället valt censur, förlöjligande och förföljelse. De kommer inte att lyckas. Mer censur, mer förlöjligande och mer förföljelse av nationalister och kulturkonservativa, leder endast till ökad radikalisering och fler attacker.

Arntzen: Är du färdig då, Breivik?

Breivik: Det är en sida kvar. (Paus)

Denna handling har varit en förlust. Och det har dessutom uppstått enorma sociala problem. Slutligen medger de tre viktigaste ledarna i Europa att mångkultur inte fungerar. Och i Norge så sker det motsatta. Istället går vi mot mer massinvandring från Asien och Afrika. De vägrar ändra ideologisk riktning. Nu bedriver jag självcensur, bara så du vet. De vägrar att införa etnisk- och kulturell protektionism.

De har tydligen bestämt sig för att de ska dekonstruera den norska etniska gruppen, norsk kultur, kosta vad det kosta vill. Thomas Jefferson, USA:s tredje president och författaren av den amerikanska självständighetsförklaringen, sa följande: "Frihetens träd måste tid efter annan förfriskas med patrioters och tyranners blod."

När de nationella regeringarna slutar som destruktiva, så har folket rätt att ändra eller avskaffa dem och därefter grundlägga ett nytt nationellt styre. Det är deras rätt, det är deras plikt att störta ett sådant styre. Och sedan att etablera nya väktare för deras framtida trygghet.
Fortsättning följer...
Senast redigerad av NothingToLose 2012-12-02 kl. 07:54.
Citera
2012-12-03, 08:28
Medlem
johanjosefssons avatar
Är skiten fortfarande censurerat eller har dom släppt/kommer släppa någon av hans tal i rättegångarna? Tänker på den veckan då han fick chansen att lägga upp sitt försvar/hålla tal. I april. Hittar ju inte många videor på när han talar... segt...

Det är väl i princip bara länkarna i din signatur som jag sett, men det finns ju så mycket mer. Kommer dom någonsin att släppas?

Mycket bra jobb med översättningen för övrigt.
Senast redigerad av johanjosefsson 2012-12-03 kl. 08:34.
Citera
2012-12-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Är skiten fortfarande censurerat eller har dom släppt/kommer släppa någon av hans tal i rättegångarna? Tänker på den veckan då han fick chansen att lägga upp sitt försvar/hålla tal. I april. Hittar ju inte många videor på när han talar... segt...

Det är väl i princip bara länkarna i din signatur som jag sett, men det finns ju så mycket mer. Kommer dom någonsin att släppas?

Mycket bra jobb med översättningen för övrigt.
Nästa år släpps några utvalda delar från Riksarkivet, resten hålls inlåst i 60 år. Men om du vill se inspelningarna måste du bege dig till Norge.
Mer om det här: http://www.nrk.no/227/dag-for-dag/kan-se-breivik-opptak-om-ett-ar-1.8085358
Citera
2012-12-03, 14:16
Medlem
Breivik:
Citat:
Det som är 100 procent säkert är att det blir ett inbördeskrig mellan nationalister och internationalister i Europa. Vi, de första militanta nationalisterna som offrar oss, är de första vattendropparna som indikerar att det kommer en renande storm. Detta inbördeskrig kommer inte att komma plötsligt och oväntat. Det kommer bli en gradvis eskalering och polarisering i samhället, och vi kommer se frekventare attacker från högerorienterade patrioter och från islamister. De multikulturalistiska regimerna i Europa blir tvungna att utkämpa ett tvåfrontskrig mot oss, militanta nationalister på den ena sidan, och militanta islamister på den andra sidan. Vid den tidpunkten kommer dessvärre floder av blod att strömma genom europeiska storstäder.

Mina europeiska nationalistiska bröder och systrar, kommer att segra till slut. Något som kommer att markera slutet på ett vänsterextremt styre som har pågått sedan axelmakternas fall. Hur kan jag vara så säker på att detta händer? Skälet är att multikulturalism är en självförgörande ideologi. Så snart infödda européer håller på att bli en minoritet i egna städer och egna länder, så kommer den nationella sammanhållningen bli så försvagad att ekonomin inte klarar att upprätthålla välfärdsstaten. Och kommer att hamna i en så gigantisk ekonomisk kris, som blir så stor och förlamande, att den får dagens europeiska ekonomiska kris att påminna om en picknick.

Ekonomin kommer kraschlanda, och resultera i massuppsägningar av offentliganställda. Människor som dittills har levt med skygglappar för mångkulturens ondska och i ekonomiskt välstånd, hamnar i en situation där de kommer att förlora allt. När de har förlorat allt, kommer de att tvingas in i ett tillstånd där vardagen är fylld av lidande. Och då, först då, kommer de att våga säga vad de egentligen menar.
Citera
2012-12-03, 14:17
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Om man förlorat sin religion och sin kultur, sin identitet, och sin nation. Vid denna tidpunkt i framtiden kommer norska, nordiska, europeiska män inte längre frukta demonisering från den kulturella eliten. Eftersom lidandet redan finns där. Först när man känner det på sin egen kropp, kommer man våga stå upp för sina åsikter. Och detta kommer att ske inom de följande tio åren i Europa, och tidigast om femton år i Frankrike. Under tiden är det viktigt att fler patrioter i Norden och Europa tar ansvar som jag har gjort, som Peter Mangs från Malmö har gjort och som Beate Zschäpe, Uwe Böhnhardt och Uwe Mundlos från Tyskland har gjort. Det är viktigt att nordiska och europeiska militanta nationalister och nationalhjältar som dessa, blir hyllade och får den respekt de förtjänar. Dessa heroiska, unga människor har offrat sina liv för att försöka förhindra att allt vi älskar, dekonstrueras.

De är alla perfekta riddare. Alltså perfekta fotsoldater, för den konservativa revolutionen. Den antikommunistiska och antiislamistiska revolutionen. För nationell pånyttfödelse. Europa behöver fler stora hjältar som dem. Jag närmar mig slutet nu. Multikulturalism är en central del av kulturmarxism. Multikulturalism är en antinorsk och antieuropeisk hatideologi, som är designad för att dekonstruera vår etniska grupp, vår religion, vår kultur och våra traditioner. Multikulturalism är en ondskefull ideologi som pressas fram av antingen ignoranta eller ondskefulla människor.

Vi vill inte att den norska och europeiska liberala och marxistiska eliten missbrukar asylinstitutet, familjeåterföreningen, uppehållstillstånd av humanitära skäl, Schengen-direktiven relaterat till arbetsinvandring av icke-nordiska, adoptionssystemet och flyktingkvoten, som verktyg för asiatisk och afrikansk och islamisk massinvandring. Vi vill inte att våra liberala och kulturmarxistiska ledare ska använda våra länder som en dumpningsplats för födelseöverskottet från tredje världen. Vi vill ha en etnisk nation, och vi vill ha en kristen nation. Vi, Norges urfolk, etniska norrmän, som tillhör den nordiska familjen, nordeuropeiska familjen, är nu i en situation där vi är i färd med att förlora våra huvudstäder och våra storstäder. För första gången i historien på 12.000 år.
Citera
2012-12-03, 14:18
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Vi är inom 5-10 år en minoritet i vår egna huvudstad och i många av våra största städer. De politiska eliterna i våra länder är faktiskt så fräcka och oförskämda att de förväntar att vi ska applådera vår egen etniska, kulturella och kristna undergång. Och de som inte applåderar dekonstruktionen, blir brännmärkta som ondskefulla högerextremister och nazister. Det är detta som är den verkliga galenskapen. De som bör bli föremål för en psykiatrisk bedömning och stämplade som ondskefulla, är inte jag, utan Arbeiderpartiets stortingsgrupp. Och alla andra socialdemokrater i Europa. Och andra eliter som stödjer multikulturalism och massinvandring.

Och varför är detta den verkliga galenskapen? Detta är den verkliga galenskapen därför att det inte är rationellt att arbeta för att dekonstruera sin egen etniska grupp, sin egen kultur och sin egen religion. Det är inte rationellt att översvämma sitt land med hundratusentals muslimer, och hundratusentals av andra asiater och afrikaner, så att vår egen kultur går på grund. Detta är den verkliga galenskapen. Detta är den verkliga ondskan.

De universella mänskliga rättigheterna och folkrätten, öppnar för att urfolk som etniska norrmän, som vi faktiskt är, som är hotade av systematisk etnisk och kulturell dekonstruktion, har rätt att försvara oss själva militärt. Ansvariga norrmän och européer som känner ett uns av moralisk plikt, kommer inte att sitta stilla och se på när etniska norrmän görs till en minoritet i sin egen huvudstad. De kommer inte att sitta stilla och se på när vi görs till en minoritet i vårt egna land. Vi accepterar det inte. Vi kommer att kämpa.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-12-03 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in