2012-04-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bispfors
vad tror ni? sänder svt eller tv4 inne ifrån rättsalen idag också? hoppas!

Kollade på tv4play nyss, där sa dom att dom inte kommer sända det breivik säger pga. att det kan vara tungt för det som har blivit drabbade. Eftersom media förmodligen skulle skriva stora rubriker om hans tal.
Citera
2012-04-17, 08:40
Medlem
Jag kan förstå att dom gör så för de drabbades skull, men det känns ju lite surt när man igår blev insatt och har följt varenda steg och sen inte få vara med på det som är mest intressant. Det man liksom har väntat på. Fan då.
Citera
2012-04-17, 08:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
Kollade på tv4play nyss, där sa dom att dom inte kommer sända det breivik säger pga. att det kan vara tungt för det som har blivit drabbade. Eftersom media förmodligen skulle skriva stora rubriker om hans tal.

Men eftersom hela rättssalen kryllar av journalister kommer det skrivas spaltmeter ändå. Om inte rätter lägger sändningsförbud kommer någon kanal att sända ut, NRK och SVT kommer ju dock garanterat "muta" sina sändningar.
Citera
2012-04-17, 08:42
Medlem
greenbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Breivik är ingenting om inte högerextrem. Måhända inte särskilt radikal i sättet att tänka, men i allra högsta grad militant i sättet att agera. Militant högerextremist är en skäligen passande etikett på denne man som minst sagt är ur takt med sin samtid; och som Prime Justiciar för sin tempelorden är det förmodligen ganska glest i raderna av vapendragare.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Jag förstår, förstår du? Det verkar inte så.

I och med Marxist Hunter och Breiviks egna utförliga manifest så disidentifierar han sig med all vänsterpolitik då han anser den vara landsförrädisk, alltså är man inte åt vänster så är man högerinriktad. Det är radikalt att anse att det är rätt att mörda andra för att de inte har samma politiska åsikter som en själv.

Alltså, 1. Breivik är högerinriktad 2. han är radikal:
Ergo, han är högerextrem.

Vilka värderingar du sedan lägger i det ordet får stå för dig. Vänstern disidentifierar sig å sin sida mot diskriminering och separering av olika former, likväl kan man värna om Sverige.

Det är bara inte det Sverige som många högerextrema vill ha, det får stå för dem medan större delen av vänstern väljer att agera genom demokratiska val.

Men han motsätter sig "global kapitalister" är inte kapitalismen även den en höger ideologi?

Sedan, bara för att han distanserar sig från marxismen förändrar inte hans politiska ställning.
Senast redigerad av greenbatman 2012-04-17 kl. 08:45.
Citera
2012-04-17, 08:43
Medlem
skogspromenads avatar
Vad är de som tingsrätten har krismöte om?
Citera
2012-04-17, 08:43
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
http://nrk.no/227/ säger de att de kommer sända vad han säger textat på skärmen (nu klockan 9) men huruvida det är ordagrant eller filtrerat av politiskt korrekta åsiktskontrollanter eller inte vet jag inte.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-04-17 kl. 08:47.
Citera
2012-04-17, 08:44
Medlem
Blifullidags avatar
Fast det är ju ingen nyhet att hans tal inte kommer att sändas. Det sa de väl för flera månader sedan att det inte skulle bli en plattform där han kan föra ut sina paranoida vanföreställningar?
Jag hade önskat att man fick se honom rövknulla sig själv totalt inför rätten dock. Visa vilket jävla mongo han är.
Citera
2012-04-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersoen
Jag kan förstå att dom gör så för de drabbades skull, men det känns ju lite surt när man igår blev insatt och har följt varenda steg och sen inte få vara med på det som är mest intressant. Det man liksom har väntat på. Fan då.

Haller med till punkt och pricka. For ovrigt ar det nagot med Breivik som fascinerar mig.. Nastan sa jag kanner lite sympati for honom (dock ej hans handlingar) och tycker han ar en skon kille.

(Vill bara papeka att jag ar politiskt inaktiv och har aven en s.k kulturberikare till flickvan, sa alla kommentarer om att jag skulle vara nasse och dyl undanbedes vanligen men bestamt).
Citera
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Fan! Man ville ju trots allt se Breivik in action så att säga. "Typiskt" att media inte får filma just idag.
Citera
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Fast det är ju ingen nyhet att hans tal inte kommer att sändas. Det sa de väl för flera månader sedan att det inte skulle bli en plattform där han kan föra ut sina paranoida vanföreställningar?
Jag hade önskat att man fick se honom rövknulla sig själv totalt inför rätten dock. Visa vilket jävla mongo han är.

Hur menar du då? rövknulla sig själv?
Citera
2012-04-17, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Men eftersom hela rättssalen kryllar av journalister kommer det skrivas spaltmeter ändå. Om inte rätter lägger sändningsförbud kommer någon kanal att sända ut, NRK och SVT kommer ju dock garanterat "muta" sina sändningar.
Det ser tyvärr ut som om yle inte kommer att sända om ny rätten inte lägger sändningsförbud.
Citera
2012-04-17, 08:50
Medlem
Beaver14s avatar
Det är tydligen en av nämndemännen som har skrivit på någon blogg att Breivik borde få dödsdraff, därav "krismöte" i rätten.

Källa: AB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in