2012-11-24, 14:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Eventuella judiska bakgrunder i ABB-fallet får diskuteras i annan tråd. Här är det OT.

Strix/Mod
Citera
2012-11-26, 12:40
Medlem
Det har släpps lite videos från övervakningskameror vid bombexplosionen i Oslo.

http://www.liveleak.com/view?i=7ed_1353925337
Citera
2012-11-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det har släpps lite videos från övervakningskameror vid bombexplosionen i Oslo.

http://www.liveleak.com/view?i=7ed_1353925337
Märkligt hur vackert förstörelse kan vara...

Hur är det med hans brevskrivande just nu, de har inte lagt upp något svar från honom på arkivet på ett bra tag?
Citera
2012-11-29, 19:04
Medlem
Ett ämne som känns aktuellt just nu som Breivik tog upp under rättegången.
Citat:

En konservativ kritiker sa följande år 1968: Om några år kommer marxisterna att ta hand om kulturen, medan liberalisterna och de borgerliga administrerar ekonomin. Och han fick rätt. I dag styrs kulturen av marxisterna. De liberala administrerar ekonomin, medan nationalisterna och kulturkonservativa har hållits borta från makten sedan andra världskriget. Som ett resultat av detta, lider i dag Norge och många andra europeiska länder av kulturellt självförakt, som beror på marxistiska doktriner och den flerkulturella ideologin.

Ett par frågor, som kanske är de viktigaste i vår tid, och som alla journalister, stortingspolitiker och akademiker borde fråga sig om är följande: Tycker du att det är odemokratiskt att det norska folket aldrig blivit tillfrågade genom en folkomröstning om de accepterade att Norge blev omvandlat till en multietnisk och mångkulturell stat? Är det demokratiskt att göra detta utan att fråga folk om råd? Den andra frågan är följande: Tycker du att det är odemokratiskt att det norska folket aldrig har blivit tillfrågade genom en folkomröstning om de accepterar att Norge tar emot så många afrikanska och asiatiska invandrare, att de i framtiden riskerar att förvandlas till en minoritet i sin egen huvudstad och sitt eget land? Och då kommer några svara: Nej, det är oproblematiskt eftersom det finns fria val.

Men då blir nästa fråga följande: Eftersom ni anser att fria val är nog, förutsätter inte detta då att de politiska partierna och norsk press har en skyldighet att informera allmänheten om att detta kommer att bli konsekvensen? Norrmän och européer har blivit lurade och manipulerade av de vänstervridna politikerna och journalisterna. Och de har aldrig fått förklarat vad konsekvensen blir, nämligen att de kommer att mista sin etniska grupp, sin kultur, sina traditioner, kristendomen och sitt land. Nationalistiska och kulturkonservativa politiska partier i Europa blir bojkottade. Många har sett vid flera tillfällen i Norge och Europa att nationalister och kulturkonservativa i Norge och Europa inte får ta del av demokratin.

Våra åsikter ses på som mindervärdiga. Och vi som människor ses på som andra klassens medborgare. Så har det varit ända sedan andra världskriget. Det finns inte någon reell demokrati i Norge och Europa, när den liberalistiska och marxistiska eliten reglerar detta. När de känner för det, så bojkottar de demokratin. Detta gör de varenda gång nationalistiska partier är på väg att ta makten.

Jag ska ta ett exempel från Österrike för några år sedan. När Jürg Haiders nationalistiska parti, BZÖ, tog plats i koalitionsregeringen, blev landet bojkottat av 14 andra länder i EU. De sade följande: Vi kan inte tillåta att ett nationalistiskt och kulturkonservativt parti får inflytande, eftersom deras politik är intolerant, ondskefull och inhuman. Nationella och internationella nyhetsbyråer satte på eget initiativ stor press på Österrike och kallade dem rasister och nazister. Och de försökte därmed att pressa dem till att ändra åsikt. Och samma sak hände när det schweiziska folket röstade om minaretförbud för några år sedan.

Internationella nyhetsbyråer gör samma sak här, startade stora propagandakampanjer och kallade schweizarna rasister och nazister. Återigen så omtalades de som, gissa vad, intoleranta, ondskefulla och inhumana. Samma sak sker nu i Ungern, där den nationalistiska alliansen är ett offer för samma demonisering. Även här bojkottar marxisterna och liberalisterna demokratin och försöker att pressa ungrarna till att ändra åsikt genom att kalla dem fascister, nazister, intoleranta. Svenska nyhetsbyråer fortsätter att göra samma sak mot det politiska partiet Sverigedemokraterna i Sverige. Norska nyhetsbyråer har gjort det i 20 år i Norge mot Frp. Även här bojkottar de demokratin och försöker att pressa norrmän och svenskar att ändra åsikt genom att kalla dem rasister, intoleranta, ondskefulla och inhumana.

Norska och europeiska politiker och journalister bör ställa sig följande fråga, eftersom det är mycket viktigt: Har norsk press någon gång drivit kampanjjournalistik mot Frp före val, med avsikten att påverka valresultatet negativt? Svaret är ja. De har ägnat sig åt systematisk smutskastningskampanj mot Frp i 20 år, och detta kommer de att fortsätta göra. Och detsamma pågår runt omkring i hela Europa. Kan Norge kallas en demokrati om 100 procent av norska nyhetsbyråer förespråkar den multikulturalistiska ideologin och systematiskt censurerar individer som stödjer etnisk och kulturell protektionism? Svaret är nej. Norge kan inte kallas en demokrati så länge denna systematiska censur pågår.
Citera
2012-11-30, 23:16
Medlem
Fortsättning på Breiviks försvarstal som jag har översatt till svenska.
Citat:
Frank Aarebrots undersökning i Norge visar att endast en av hundra journaliststudenter röstar på Frp, och att mer än 60-70 procent röstar på vänstervridna politiska partier. Vad tror du orsaken är till detta? Svaret är att journalistfakulteterna på högskolan i Volda och Universitetet i Oslo är totalt dominerade av marxistiska lärare. Detta har bland annat ... (inte hörbart) skrivit om. Och dessa marxistlärare bidrar till att indoktrinera eleverna. Under alla omständigheter så är det nödvändigt att införa ett kvoteringssystem för journalister och redaktörer på europeiska nyhetsbyråer. Detta är en av få möjligheter att få en fri och objektiv press.

En undersökning från Storbritannien visade att 69 procent av britterna ser på invandring antingen som ett stort problem eller som ett mycket stort problem. Källhänvisningarna finns i kompendiet. En annan undersökning från februari 2010, från Storbritannien, visade att massiva 70 procent är missnöjda med multikulturalism och islamisering. 70 procent missnöjda med multikulturalism och islamisering. Den senaste av dessa undersökningar, från Storbritannien, visade att tre av fem britter, det vill säga 70 procent av britterna, anser att Storbritannien har blivit ett dysfunktionellt land, som ett resultat av multikulturalism. Källa är The Times februari 2010.

Arntzen: Breivik.

Breivik: Ja

Arntzen: Det du läser upp nu, är det en uppläsning från ditt manifest?

Breivik: Nej, överhuvudtaget inte.

Arntzen: Eller är det en uppläsning från din förberedelse?

Breivik: Ja. Detta är bara citat som understryker poänger.

Arntzen: Ja.

Breivik: Och det var de inledande exemplen. Norge och Europas journalister är antinationalistiska, politiska aktivister. De låter muslimer, liberalister och marxister fylla tidningarna med inlägg, medan de kallar alla andra trångsynta och islamofober, rasister och nazister. 70 procent av britterna anser att deras land har blivit ett dysfunktionellt land, som ett resultat av multikulturalism, hur många tror du delar samma uppfattning i Norge, Sverige, Tyskland och Frankrike? Varför genomför inte norska, svenska, tyska och franska journalister det, objektiva? Men de är inte objektiva. Det är en ofrånkomlig förutsättning för att få kalla sig själv journalist. En journalist som inte är objektiv och som väljer att stödja multikulturalism är inte en journalist, utan en politisk aktivist. Cirka 30 procent av norrmänn och européer är motståndare av multikulturalismen, men det finns inte en enda nyhetsbyrå som representerar vår syn. I en äkta demokrati så skulle i verkligheten 30 procent av nyhetsbyråerna talat för vår räkning, och representerat våra ståndpunkter. Men i stället så är 100 procent av alla nyhetsbyråer anhängare av multikulturalism.

Det existerar inte något fundament för demokrati och alla våra statsinstitutioner som skolor och universitet genomsyras av kulturmarxism och multikulturalistiska läroplaner. Fler och fler nationalister och konservativa inser, såsom jag har insett, att demokratisk kamp inte är någon idé. Det är inte möjligt att vinna när det inte existerar reell yttrandefrihet, och när fler inser detta de närmaste årtiondena, så är vägen kort till vapen. När fredlig revolution omöjliggörs, så blir våldsam revolution den enda lösningen. Det är ingen hemlighet att motståndare av kulturmarxism och multikulturalism inte har fått yttra sig efter andra världskriget.
Citera
2012-11-30, 23:20
Medlem
Fortsättning på Breiviks försvarstal.
Citat:
Denna åsiktstyranni är den verkliga terrorn. Den outhärdliga orättfärdigheten som resulterade i att jag och andra förlorade tron på demokratin, och valde att bli militanta nationalister. Det är dessa outhärdliga orättfärdigheterna som skapade mig, "lasermannen 2" i Sverige och NSU i Tyskland. Människor som kallar mig ondskefull, har missförstått skillnaden mellan brutalitet och ondskefullhet. Brutalitet är inte nödvändigtvis ondska. Att kalla någon ondskefull förutsätter att du vet något om en persons intentioner och motiv. Det är lika ignorant att kalla mig ondskefull som att kalla USAs militärledare under andra världskriget för ondskefulla, som bestämde att 300.000 japanska civila skulle atombombas.

De gjorde det inte för att de är onda, utan för att de kalkylerade med att stoppa kriget tidigt, skulle spara miljontals liv. De dödade därför 300.000 oskyldiga liv för att kanske rädda flera miljoner människor. Detta var därmed goda intentioner, alltså godhet och inte ondska. Även om metoderna de använde var brutala. Jag och andra militanta islamister använder precis samma logik. Om vi kan tvinga Arbeiderpartiet att ändra invandringspolitik, och stoppa dekonstruktionen och koloniseringen, om vi kan tvinga dem att ändra rikning genom att avrätta 70 personer, eller på andra sätt bidra till att ödelägga den multikulturalistiska ideologin, så kommer självklart detta bidra till att vi inte mister vår etniska grupp, vår kristendom och vår kultur. Detta kommer därför bidra till att förhindra ett framtida inbördeskrig i Norge, som kan resultera i flera hundra tusen döda norrmän.

Jag och andra militanta nationalister i Europa, är 100 procent övertygade om att utifall vi klarar att stoppa det multikulturalistiska experimentet i Europa i tid, så kommer vi bidra till att rädda hundratusentals, kanske miljoner, framtida liv, eftersom ett stort inbördeskrig kommer att avvärjas. Och vi har dessvärre inte den lyxen att vi kan vänta längre med konfrontationen. För om vi väntar tjugo, trettio, förtio år till, så kommer etniska norrmän och européer vara i minoritet. Vi har därför inte möjlighet att vänta längre, som exemplet ovanför, så är intentionerna och motiven baserade på godhet, och inte ondska. Om det är någon som är ondskefull, så är det socialdemokraterna och andra multikulturalister som inte bara bedriver systematisk etnisk- och kulturell dekonstruktion.

Eftersom socialdemokraterna och andra partier i Norge och Västeuropa valde att fullständigt transformera våra länder till multietniska och mångkulturella samhällen, utan att ens fråga sitt folk genom en folkomröstning, så har det kommit tusentals, tiotusentals av hot om att konsekvenserna kommer bli väldigt blodiga. Det enda som bör överraska Norge och Europa, är varför en så stor händelse inte har skett tidigare. De har tillrättalagt för konflikt. Norge och Västeuropa balkaniseras, och som Balkan så kommer det hela sluta i ett blodbad. Och ja, jag skulle ha gjort det igen. Eftersom brott mot mitt folk och min kultur är tusen gånger så barbariska. Genomförandet av ett litet barbari är ibland nödvändigt för att stoppa ett mycket större barbari. Distributionen av kompendiet 2083, för att trigga och framprovocera en häxjakt på moderata kulturkonservativa, var nödvändig för att pressa fram mer censur. Som i sin tur kommer öka polariseringen och som i sin tur kommer bidra till ökande radikalisering. Kortsiktigt så kommer det verka självdestruktivt eftersom moderata får så mycket negativ uppmärksamhet. Men när dessa moderata blir förföljda, så kommer många av dem bli radikaliserade. Att provocera fram en häxjakt var därför kritiskt viktigt för vår sak, på lång sikt.

Kulturmarxisterna och mulitikulturalisterna har fått hundratals, kanske tusentals möjligheter, att ändra politisk kurs sedan andra världskriget. Men de har vägrat ändra kurs gång på gång. Frågan är då: Gör AUF och Arbeiderpartiet detta för att de är ondskefulla, eller för att de är naiva? Och om de bara är naiva, ska vi förlåta dem, eller straffa dem? Svaret är att de flesta AUF:are är naiva och indoktrinerade, alltså hjärntvättade. Många har blivit indoktrinerade och hjärntvättade av vuxna Arbeiderparti-människor, eller från vänstervridna medier. Alla andra har blivit indoktrinerade av norsk läroplan i skolan, eller också av sina föräldrar. Detta var trots det inte oskyldiga civila barn, utan politiska aktivister som aktivt arbetat för multikulturalism och kulturmarxism. Så många som 44 av 65 AUF:are hade ledarpositioner i AUF, och många var med i andra politiska styrelser, och var nominerade till länsstyrelser för Arbeiderpartiet. AUF är väldigt likt Hitlerjugend. Utøya är ett indoktrineringsläger för politiska aktivister, och de hade den 20 juli blivit indoktrinerade i flera timmar av en av de mest extrema kommunisterna i Norge: Marte Michelet, dottern till ärkekommunisten Jon Michelet. Hon hade blivit inbjuden av AUF:s ledning som föredragshållare.
Citera
2012-11-30, 23:22
Medlem
Fortsättning...
Citat:
Kommunistledare av denna kaliber, Marte Michelet, trots att vår etniska grupp, som är så sårbar och pressad, känner ett så stort hat mot vårt kulturella arv att hon valde att konvertera till islam och få en berberarabisk avkomma med en muslim. Och det är kommunistiska föredragshållare och ledare som detta, som indoktrinerar AUF.

Arntzen: Breivik...

Breivik: Ja.

Arntzen: Du sa inledningsvis att du hade modererat din retorik.

Arntzen: Av hänsyn till de anhöriga och efterlevande.

Breivik: Ja. Det blir inte värre än detta.

Arntzen: Kan du inrätta dig efter det?

Breivik: Jag ska göra det.

Breivik: Innan jag fortsätter, så vill jag läsa ett citat från John Stuart Mill, en före detta engelsk parlamentsledamot och filosof. "En person kan skada andra, inte bara genom sina handlingar, utan även genom sin ovilja till att handla. Och i båda fallen så är han faktiskt ansvarig för skadan han påför dem."

Alla politiska aktivister som förespråkar kulturmarxism och multikulturalism, bör förvänta sig att hållas ansvariga för sina handlingar i framtiden. Nu vet ni vad priset för detta är, och detta kommer inte vara sista gången i Norge och Europa, som detta sker. Vi militanta nationalister vet vad som väntar när vi väljer att kämpa. Vi utför den ultimata uppoffringen, men blir inte erkända.

Du försöker att rädda ditt folk, ett folk där majoriteten är så indoktrinerade att de tror att de inte behöver räddas. Du försöker att rädda ditt folk, men majoriteten sväljer propagandan som pumpas ut av att du är en mördare och terrorist, och inte en nationalhjälte. Allt detta vet vi ju självklart på förhand, så vi klagar inte. Jag skrev i kompendiet före operationen, att jag kommer att bli demoniserad som ett sinnessjukt ondskefullt monster och terrorist. Det är inte svårt att förutse, så länge Europa styrs av multikulturalister.

Det är en del av priset vi betalar, det är en del av offret. Att bli fängslad resten av livet, eller att dö som martyr, för den viktigaste av alla saker, för sitt folks och sin kulturs överlevnad, är den största äran en man eller kvinna kan uppleva i sitt liv. Detta är inte bara vår rätt, utan också vår plikt. Vissheten om att jag ska fängslas skrämmer inte. Och svaret på detta är enkelt. Jag föddes i ett fängelse, och har levt hela livet i ett fängelse. I ett fängelse där det inte är möjligt att yttra sig politiskt. Ett fängelse där det inte existerar yttrandefrihet och där jag har varit tvungen att se på medan min egna etniska grupp och kultur sakta, men säkert blir dekonstruerad av marxister och liberalister. I detta fängelse är det inte tillåtet att göra motstånd, och det förväntas till och med att jag ska applådera mitt folks och min kulturs undergång.

I detta fängelse så har ledningen bestämt att om man kritiserar, så kommer man brännmärkas offentligt, demoniseras, förlöjligas, avhumaniseras. Detta fängelse heter Norge. Det spelar ingen roll om jag är inlåst på isoleringscell på Ila, eller om jag bor på Skøyen eller Frogner. Denna outhärdliga orättfärdigheten är lika pressande oberoende av var i Norge du bor. Eftersom du är förvissad om att alla byar och städer till slut kommer att bli som det mångkulturella helvete som vi kallar Oslo.

Och du sitter där med vetskapen om att demokratisk kamp är meningslös, eftersom de som styr använder odemokratiska metoder. Den senaste rapporten från Statistiska centralbyrån som visar att invandrare kommer att vara i flertal år 2040, är mycket missvisande och lögnaktig. Den berättar väldigt lite om förhållandet mellan etniska norrmän och icke-norska. Orsaken till att rapporten är värdelös, är att de medvetet har uteslutit alla asiater, afrikaner och icke-nordiska européer som är adopterade. De har dessutom uteslutit tredje generationens invandrare, illegala invandrare och barn där den ena av föräldrarna är från Afrika, Asien eller ett annat icke-nordiskt område. Rapporten är ett beställningsverk från multikulturalister, där de försöker dölja att etniska norrmän kommer göras till en minoritet i Oslo inom loppet av fem år. Detta kommer att hända.
Citera
2012-11-30, 23:24
Medlem
Här är lite till.
Citat:
Dessutom så visar statistik från 2010 att så mycket som 47 procent av de som föds på sjukhus i Oslo, inte är etniskt norska. En annan undersökning visar att etniska norrmän redan är en minoritet bland förstaklassare på grundskolan i Oslo. Detta är dagens Oslo, och inte Oslo om 28 år. Statistiska centralbyrån bör därför döpas om till Arbeiderpartiets centralbyrå. Många har hävdat att ultranationalister som jag, vill införa och bygga upp en terrorregim. Detta är fel. Jag stödjer den japanska och sydkoreanska kulturella modellen, inget mer, inget mindre. Är verkligen Japan och Sydkorea så fruktansvärda regimer? Nej, de är inte det. De är högteknologiska, framgångsrika och monokulturalistiska nationer. Samtidigt som de sa nej till multikulturalism och massinvandring på 70-talet.

De är levande bevis på att nationer kan vara framgångsrika, om inte mer framgångsrika, om man säger nej till massinvandring. Disciplin, hederskodex och stoltheten över sin egen härkomst, och sin kultur, är essentiella i Japan och Sydkorea. Kvinnor har en sekundär roll i yrkeslivet. Detta är det mest perfekta samhälle i världen i dag. Så det är därför helt fel att människor som jag vill införa en ondskefull terrorregim.

Dagens mest vällyckade nationer är Japan och Sydkorea som har prioriterat både ekonomisk protektionism, men även etnisk- och kulturell protektionism. Denna modell är i dag den mest perfekta av alla politiska modeller. I Europa däremot, har alliansen mellan marxister och liberalister efter andra världskriget, i princip ödelagt Europa, genom att vi har överfört hela industrin och flera tiotals miljoner arbetsplatser till Asien, på grund av bristande protektionism.

Dessutom så har Europas marxister sörjt för att vi har fokuserat alla våra resurser på socialförsäkring, sjukersättningar och semester för européer. Åt motsatt håll, har Japan och Sydkorea fokuserat i högre grad på forskning, högteknologi, export och kommersialisering av högteknologiska produkter.

Arntzen: Breivik...

Arntzen: Närmar du dig nu en avslutning på ditt skriftliga inlägg?

Breivik: Jag är på sida sex. Av 13. Jag har kommit halvvägs.

Arntzen: Ja, det är väldigt mycket. Och nu har det gått trettio minuter, så jag föreslår att du förbereder en avslutning av din skriftliga uppläsning. Och sen kan du komma tillbaka till momenten.

Breivik: Det är inte möjligt. Detta utgör ramarna för hela försvaret. Om jag inte kan få tillåtelse att skapa ramarna för mitt eget försvar, så är det inte någon mening med att jag förklarar mig alls. Men det finns sex sidor kvar, och allt är relevant. Och...

Arntzen: Det har begränsad relevans det du säger om Japan och andra länder. Kan du åtminstone hålla dig till din åsikt om norska förhållanden?

Breivik: Ja. Bra. (Paus). Ska bara avsluta det resonemanget. Både Japan, Sydkorea och delvis Taiwan och Kina är levande bevis på att länder som säger klart nej till multikulturalism och massinvandring, på lång sikt gör det bättre och har mer framgång. Jo Benkow, ledaren i Høyre på 70- och 80-talet, kom för några timmar sedan med följande uttalande: "Ett etniskt homogent samhälle, är ett harmoniskt samhälle".

Ju mer kulturellt och etniskt fragmenterat ett samhälle blir, desto mer försämrad blir den nationella samhållningen.
Citera
2012-11-30, 23:27
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Ett kulturellt och etniskt fragmenterat samhälle blir därför ett lågtillitssamhälle, där bristen på tillit mellan invånarna reduceras varenda dag tills man slutar som exempelvis Grekland, där nästan bara offentligt anställda betalar skatt. Detta kommer inte bara att påverka samspelet mellan de olika grupperna, utan kommer på sikt leda till konfrontation. Detta kommer garanterat hända, när man samtidigt ser att islam redan är så dominerande i Norge och Europa.

Det har hävdats av europeiska vänstervridna politiker, akademiker och journalister, att de allra flesta europeiska muslimer är fredliga och tar avstånd till våld. Dessa människor hävdar att så många som 99,9 procent av muslimerna är bra integrerade och tar kraftigt avstånd från våld. Detta är självklart bara lögn och propaganda. Koranen och Hadith kräver att alla muslimska män har plikt att stödja eller utkämpa jihad. En undersökning från Storbritannien visar att nästan 25 procent av brittiska muslimer säger att London-bombningen 7/7, där 52 människor omkom, kan rättfärdigas på grund av Natos närvaro i Afghanistan. En annan undersökning från Storbritannien visar att 40 procent av brittiska muslimer - 40 procent - anser att 11/9 kan rättfärdigas. Källa: Aftenposten 2006.

Den officiella lögnen är därför att 99,9 procent av muslimerna inte stöder våld. Men sanningen är att så många som 25 till 40 procent av muslimerna stöder jihadistiskt våld. Marxistiska organisationer som Arbeiderpartiet och andra vänstervridna och liberala politiker, akademiker, journalister och politiska kommentatorer är intelligenta människor som känner till denna sanning. Orsaken till att de ljuger om detta genom att ignorera, gömmer undan eller manipulerar relevant information, är att det existerar en konsensus. Alltså ett indirekt samband mellan europeiska eliter, som går ut på att systematiskt föra det norska och europeiska folket bakom ljuset, med avsikten att beskydda det mångkulturella experimentet.

De få exempel som jag nämner här, och de hundra andra exemplen som jag dokumenterar genom kompendiet, är bara toppen av isberget, som bevisar att marxisterna och liberala politiker, akademiker och journalister indirekt samarbetar om att dekonstruera norsk och europeisk kultur. Och som möjliggör ytterligare islamisering. Men nu är allt alltså vänt upp och ner. Norsk press har definitionsmakten, och de har bestämt att de onda är de goda, och att de goda är de onda. Enligt dem är multikulturalisterna de goda, medan jag och andra som kämpar emot, är onda. Nationalister och kulturkonservativa behandlas lika dåligt som islamisterna blev bahandlade i Mellanöstern innan den arabiska våren. Ole Wilhelm Klüwer, talesman för Föreningen för norska NS-barn, har sagt följande: "Hur kan politikerna tala om mångkultur när de inte ens kan godta kulturskillnader inom sin egen befolkning?

Det finns flera hundra tusen efterkommande av medlemmar av Nasjonal Samling i Norge. Frågan han ställde var: Hur mycket längre ska europeiska nationalister och kulturkonservativa straffas för andra världskriget? Norge har inte kommit längre än 1945, krigsuppgörelsen mot nationalister och kulturkonservativa blev aldrig avslutad, utan fortsätter än i dag. Det är på tiden att Europas liberalister och marxister slutar att straffa dagens nationalister och kulturkonservativa för det som hände under andra världskriget.

Vi accepterar det inte längre. En svag och fragmenterad etnisk grupp kommer resultera i en svag kultur, som i sin tur resulterar i en svag nationell samanhållning. En etnisk grupp är själva hjärtat i en kultur, och man kommer se att efter hand som den etniska gruppen blir mer och mer fragmenterad, desto svagare blir kulturen. Detta ser man tydligt tecken på redan i Oslo och andra europeiska storstäder. I en sådan miljö kommer aggressiva kulturer och politiska ideologier som islam dominera mer och mer. De muslimska enklaverna i Europa kommer växa lika aggressivt som cancer, tills den dag de utgör en dominerande kraft. Är detta verkligen så svårt att förstå? Av allt vårt folk har anskaffat sig genom tiderna, så har alltid vårt folks frihet varit direkt relaterad till integriteten och styrkan till vår etniska grupp. Detta är det mest dyrbara och samtidigt det mest sköra. Vår etniska grupp är själva hjärtat i vår kultur. Vår kultur kan inte överleva utan ett starkt hjärta. Att tillvarata denna etniska grupp, vår kultur, liksom vår frihet och vårt oberoende är det våra förfäder dedicerade sina liv till. Och det som hundratusentals av vårt folk genom tiderna har offrat livet för.
Citera
2012-12-01, 00:08
Medlem
Tackar NothingToLose, bra jobb som vanligt.
Citera
2012-12-01, 18:38
Medlem
Okej, då översätter jag lite till då.
Citat:
Breivik: Vår etniska grupp, vår kultur, vår identitet, vår kristendom, vår nation och vår frihet och oberoendet är själva frukterna från århundraden, till och med årtusenden av kollektiv strävan och hårt arbete. Och inom loppet av 60 korta år så har Arbeiderpartiet bidragit till att dekonstruera alltsammans. Det enda som vi kommer att stå kvar med, är sushi och plattskärmar. Medan vi håller på att förlora det mest dyrbara, nämligen vår kultur.

Arntzen: Vi måste be dig om en avslutning, Breivik.

Breivik: Det är fem sidor kvar, jag ska fatta mig kort.

Arntzen: Advokat Lippestad, detta går långt utöver det som meddelades igår.

Breivik: Detta är ramarna för försvaret. Och jag kan inte försvara mig själv om jag inte förklarar, får tillåtelse att förklara, varför 22/7 utfördes. Men jag har tonat ner språket mycket, jag tar hänsyn till de drabbade och anhöriga. Det enda jag vill är att förklara varför jag utförde 22/7 och förklara om orsakerna och motiven. Och jag har ... ursprungligen så var det här på 20 sidor, och jag har pressat ned det till 13 sidor. Det går inte att korta ner det.

Arntzen: Advokat Lippestad, har du någon kommentar till att han nu går långt utöver det som motiverades igår?

Lippestad: Det som är kommentaren, ärade rätt, det är att det nu har satts av fem dagar till den tilltalades förklaring. Vi har då fem sidor kvar av det han nu ska läsa. Jag förstår domstolens synpunkter, men jag ber om att vi får fortsätta med de förklaringar som han nu är inne i. Det han också signalerade inledningsvis är ju att han inte ser någon grund till att förklara sig om han inte får läsa upp detta. Det är ytterst viktigt att vi får hans förklaring, nu först denna skriftliga och efteråt inte minst den muntliga. Så jag kommer uppmana starkt till att vi får fortsätta de fem sidor som är kvar, men även, Breivik, att du tar det så kort som möjligt och eventuellt stryker något som inte du anser som nödvändigt.

Lippestad: Tack.

Arntzen: Då försöker du att skära ned det lite, i och med att vi nu har gått långt över tiden. När du är färdig, så kommer jag att ge ordet till åklagare Engh, att fortsätta utfrågningen av dig.

Breivik: Men bara så att det är sagt, alltså, det är mycket tal om dessa fem dagarna som jag har fått. Jag har aldrig bett om fem dagar. Det enda jag har bett om är en timme, och det är den timmen som jag är i nu. Det är oerhört viktigt att jag får klart, får förklarat, orsakerna och motiven.

Arntzen: Då kan du fortsätta.

Breivik: Tack ska du ha. Det förs i dag en islamisk demografisk krigföring genom massmuslimsk invandring kombinerad med explosiva muslimska födelsetal över tre. Något som motsvarar över dubbelt så mycket som det etniska norska födelsetalet, som ligger på 1,5. Om vi låter detta fortsätta, så vet vi vad som händer. Vi kommer att sluta som en minoritet i vårt egna land, så som vi ser med de kristna i Libanon. Libanon var en gång ett kristet land med 80 procent kristna år 1911. När muslimerna hamnade i majoritet runt 1960, kände de sig starka nog till att ta kontroll över landet. Så de anklagade kristna för att samarbeta med Israel, för att rättfärdiga ett inbördeskrig. Som vi vet så förlorade de kristna på 1980-talet, och i dag är de en förföljd minoritet som utgör under 25 procent.

Och sen kommer vi till ett annat centralt europeiskt problem. Nämligen islamiseringen, som manifesterar sig i den ändlösa listan med krav. Detta inkluderar bland annat krav om shariagodkända matvaror, begravningsritualer, offentlig simbassäng, banker, kreditkort, låneavtal, försäkringsbyråer, domstolar, grundskolor och förskolor. Denna gradvisa islamiseringen av Europa finansieras bland annat av muslimska länder som Saudiarabien, medan Norge använder oljepengar på utvecklingshjälp till muslimska länder och på socialförsäkring samt norskundervisning till muslimerna i Norge. Så bör man fråga sig, vad är det Saudiarabien använder sina oljepengar till? Enligt officiell information från Saudiarabien från 2007 har landet använt mer än 600 miljarder kronor och finansierat byggandet av islamiska center i de europeiska länderna.
Citera
2012-12-01, 18:39
Medlem
Fortsättning.
Citat:
Breivik: De har finansierat byggandet av 1.500 moskéer, 202 islamiska högskolor, 210 islamiska kulturhus och nästan 2.000 islamiska skolor, främst i Europa, Canada och Australien. Och det är värt att notera att i de flesta av dessa institutioner så propageras Wahhabi-islamism, som är en mycket konservativ form av islamism.

Journalister och politiska kommentatorer har hävdat att jag har inkallat mulla Krekar för att bekräfta min värlsbild om att det försiggår ett civilisationskrig mellan den islamiska världen och kristna Europa. Enligt många av dem, inklusive Husby och Sørheim, så är detta psykotiska vanföreställningar, som endast delas av mig själv och mulla Krekar. Det dessa journalister har glömt att informera det norska och europeiska folket om, är att det inte bara är jag och mulla Krekar som delar dessa uppfattningar, utan upptill 60 procent av muslimerna i Europa, som faktiskt anser detsamma. Och dessutom en stor andel norrmän och européer, kanske så många som 30 procent. En undersökning från Tyskland visade att 56 procent av tyska muslimer anser att det nu försiggår ett civilisationskrig mellan den islamiska världen och Europa. Så att påstå att detta är extremism eller psykotiska vanföreställningar blir för dumt.

En av ledarna i Muslimska brödraskapet, Subhi Saleh, medlem av kommittén som ska utforma en ny egyptisk grundlag, säger: Den som skiljer religion och politik, har avskaffat 600 koranverser. Det betyder också att alla som inte accepterar en religiös stat baserad på sharia, är avfallna icke-muslimer. Samma ledare uttalade att Muslimska brödraskapet inte erkänner mångfalden, eftersom det inte finns sekulära och liberala muslimer, det finns bara islam. Enligt rättroende muslimer, som Muslimska brödraskapet, så försöker alltså Abid Raja och andra avfallna muslimer i Norge och Europa att kidnappa islam för att använda det till sina egna syften. Det finns inte sekulära och liberala muslimer, det finns bara islam. Rättroende muslimer som Muslimska brödraskapet undrar vem som har gett Abid Raja och andra avfallna muslimer i Europa rätt att avskaffa 600 koranverser. Man kan inte lita på så kallade sekulära muslimer i Norge och Europa, anledningen är helt enkelt att det inte finns sekulära muslimer. Det finns endast muslimer och avfällingar. Avfällingar har överhuvudtaget inget inflytande på islam och över rättroende muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in