2012-04-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsungs-Ipad
Enligt Expressen har ABB uppfunnit denna hälsning själv och härstammar från vänstern.

http://www.expressen.se/nyheter/det-betyder-anders-breiviks-halsning/

Det har jag ärligt svårt att tro... Denna hälsning har så länge jag vet existerat.

Aftonbladet menmen
Citera
2012-04-17, 08:14
Medlem
Ar det nagon som vet om YLE sander idag igen? Kan inte ett smack finska sa kan inte navigera mig fram pa deras sida.

Tack pa forhand.
Citera
2012-04-17, 08:14
Medlem
Glöm inte att Breivik åker från fängelset till tingsrätten och sedan tillbaka igen varje dag. Och de använder sig inte av flera likadana bilar så att det blir svårare att veta i vilken bil han sitter, utan de kör med samma jämt.
Citera
2012-04-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV
Det har jag ärligt svårt att tro... Denna hälsning har så länge jag vet existerat.

Aftonbladet menmen

Han har sagt att det är en ny högerextrem hälsning som hämtat inspiration från vänstern. Troligtvis har han hittat på den själv för att få folk att prata om det och få lite mer uppmärksamhet vilket han så klart alltid lyckas med.
Citera
2012-04-17, 08:17
Medlem
madmaxzzs avatar
Jaha tydligen så kommer det sändas live?
Citera
2012-04-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Det som är mest fascinerande i filmen är att Breivik tillåts hälla upp vatten till sig själv ur en glaskaraff.

Den går snabbare att omvandla till ett dödligt vasst vapen än man kan ana och med tanke på att han redan har dödat 77 personer och befinner sig i en rättssal som han är fientligt inställd till, så tycker jag att säkerheten inte verkar vara den mest genomtänkta.

Det har jag också tänkt på faktiskt. Varje gång han lyfte den igår tänkte jag "nu smäller det!" för att han såg ut att planera något. Han vill ju visa sig väldigt märkvärdig hela tiden med hans skratt och hälsningar och sådant. Vore ju inte förvånande om han hade gjort något sådant i rätten bara för att.
Citera
2012-04-17, 08:21
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Hur då? Att dessa personer finns är ingen hemlighet. Det har varit flera uppmärksammade rättegångar mot deras ledare i Norge och de döljer inte precis vad tycker.

Att dessa personer finns och verkar i Sverige måste man se dansk eller norsk tv för att få information om som svensk. Du menar att norska medier underblåser rasism genom att belysa dessa problem fullt ut?

Vad som igentligen skall prövas i denna rättegång är om BBB är tillräknelig....och rätten till nödvärn.
Genom att ägna stora delaråt annat försöker man sopa sakfrågan under mattan.

Jo BBB är en högerextremist. Men det blir så påtagligt att vårt samhälle är vänsterextremistiskt vid denna rättegång...
Citera
2012-04-17, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersoen
Det har jag också tänkt på faktiskt. Varje gång han lyfte den igår tänkte jag "nu smäller det!" för att han såg ut att planera något. Han vill ju visa sig väldigt märkvärdig hela tiden med hans skratt och hälsningar och sådant. Vore ju inte förvånande om han hade gjort något sådant i rätten bara för att.
Nej, det skulle han aldrig göra. Han vet hur man uppför sig i sådana här lägen.
Citera
2012-04-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Han har sagt att det är en ny högerextrem hälsning som hämtat inspiration från vänstern. Troligtvis har han hittat på den själv för att få folk att prata om det och få lite mer uppmärksamhet vilket han så klart alltid lyckas med.

Jo kanske kan vara så, men jag har alltid förknippat detta med -white power-

Nåväl
Citera
2012-04-17, 08:23
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmaxzz
Jaha tydligen så kommer det sändas live?

http://nrk.no/227/
Citera
2012-04-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Nej, det skulle han aldrig göra. Han vet hur man uppför sig i sådana här lägen.

Du pratar som en anhörig till honom, skriver om allt som att det vore fakta. Breivik om någon har ju noll koll på hur man ska uppföra sig på något vis, han skrattar i rättsalen när bomben exploderar på filmen. Det är inte att uppföra sig bra i ett sånt läge. Även hans hälsning i början.
Citera
2012-04-17, 08:26
Medlem
Granskar påstådda meddelanden från meddommare: Krävde dödsstraff för Breivik

Polisen har sedan i går kartlagt meddelanden som är skrivna från Facebook-profilen av en meddommarna i 22-juli-fallet.

«Dødsstraff er det eneste rettferdige i denne saken!!!!!!!!!!», står det, med tio utropstecken bakom. Kommentaren är en av totalt 45 kommentarer till artikeln «Breivik erkänner båda terrorattackerna».

Artikeln publicerades på VG kvällen lördag den 23 juli.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10065215
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in