2012-08-24, 20:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N00bhunter
Fyfan va glad jag är

Avskummet har dömts till 21 års fängelse, TACK NORGE.

Även om jag tyckte att domen var FÖR låg, så är jag ändå glad att han inte kommer ut på hela 21 år.
Ännu gladare blir man av att han sannolikt inte kommer ut efter 31, 41 eller ens 51 år heller!

Citat:
Ursprungligen postat av N00bhunter
JUSTICE HAS BEEN SERVED.- A GREAT DAY FOR ALL MUSLIMS<3
A great day for HUMANITY, skulle jag vilja säga, och kanske särskilt för i princip alla i Norge.
Citera
2012-08-24, 20:57
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Tror ni inte att Breivik krossat SD och fasiscmen för överskådlig tid?
Utan hans vidrigheter skulle vi kunna föra en demokratisk process som nu är körd i blodig dynga.

Jag vill inte hävda att SD har sympatier med galningen i Oslo men massor spiller ju över ändå.

Min tanke är: Vill en sån som Breivik skapa ett samhälle baserat på Kärlek och Vänlighet?
Svar: NEJ! Då skulle han haft egna småttingar som han gosat med idag.

Låt oss alla, höger till vänster, kämpa för ett samhällsliv där vi tar vara på varandras bästa förmågor. Det kommer vi alla att tjäna på, inte minst företagen som vi alla lever på. Eller hur?

MVH Carlstad

Du verkar totalt Pk-indoktrinerad. Verkligheten pekar i rakt motsatt riktning. Oakktat norske Breivik. Associationerna till honom, inom skräpmedia och politiska Absurdistan-etablissemanget är ett desperat försök, som inte kommer att lyckas.

Folk i Sverige har i ökande grad börjat genomskåda Pk-ismens bedägeri, därför växer (sd) hela tiden. Lämna Breivik utanför debatten, och fördjupa dig lite i svensk inrikespolitik, om du förmår.
Citera
2012-08-24, 20:58
Medlem
Dimaks avatar
Så han får 21 år i fängelse. Är det som i Sverige man kan låsa in fångar som har skjutit/mördat en massa folk och inte får reda på när de släpps?
Citera
2012-08-24, 21:04
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Så han får 21 år i fängelse. Är det som i Sverige man kan låsa in fångar som har skjutit/mördat en massa folk och inte får reda på när de släpps?
Ungefär så ja. I Sverige får fångar ansöka om nåd hos regeringen om de är dömda till livstidsstraff.

Livstids fängelse finns dock inte i Norge. Därför har de så kallad förvaring istället och det innebär i praktiken 21 års fängelse* och sedan att hans fall har rätt att prövas vart femte år.

Domstolar (eller kanske den norska regeringen) kommer dock säkerligen att fastslå vart femte år att galningen är en farlig individ så han får lov att sitta inne lite till, och så kommer nog att ske varenda gång tills han åtminstone ligger i respirator och har slangar i både näsan och röven!

Länge leve det norska rättssamhället!
Citera
2012-08-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Mandela, ja. Eftersom han kämpade mot rassegregering och fascism.

Breivik, nej. Eftersom han helt enkelt är en rasistisk galning!

Nu handlar tråden om rättegången mot Breivik. Ingen kan väl tro annat än att domstolen i Oslo dömt Nelson Mandela till samma straff som Brevik?

Om inte Mandela bedömts vara psykiskt störd.

Min bedömning är dock att båda verkar ha nån form av politisk frihetskamp som motiv, även om båda säkert har sina personliga problem.

Jag gissar att Breivik, liksom Mandela, kommer behålla sin ideologi och kämpa vidare inifrån Norges Robben Island.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-08-24 kl. 21:19.
Citera
2012-08-24, 21:20
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Nu handlar tråden om rättegången mot Breivik. Ingen kan väl tro annat än att domstolen i Oslo dömt Nelson Mandela till samma straff som Brevik?

Om inte Mandela bedömts vara psykiskt störd.

Min bedömning är dock att båda verkar ha nån form av politisk frihetskamp som motiv, även om båda säkert har sina personliga problem.
Samma straff vet jag inte, men i sak har du säkert rätt. Det var mig veterligen samma brott de dömdes för, nämligen terrorism... Men alla vet ju att den enes terrorist är den andres frihetskämpe.
Citera
2012-08-24, 21:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Breivik kämpar mot ett organiserat folkmord på de nordiska folken. Han har minst lika behjärtansvärda mål som Mandela hade.

Båda två är galna terrorister.
Mitt svar var på
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
En del verkar gilla Breivik och Mandela? Nåt i deras budskap verkar universellt?
Alltså på hur "en del" verkar uppfatta Breivik gentemot Mandela.

Huruvida det föreligger ett "organiserat folkmord på de nordiska folken" låter jag vara så länge. Dels är det OT och dels är det verklighetsfrånvänt.
Citera
2012-08-24, 21:38
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det jag inte fattar är varför han sköt och sprängde ihjäl människor?

Nu blir han ju inlåst 4-ever och kan inte agitera för "sin/vår" sak!

Bättre hade varit att göra som Geert Wilders i såna fall?

Eller?
Citera
2012-08-24, 21:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det jag inte fattar är varför han sköt och sprängde ihjäl människor?

Nu blir han ju inlåst 4-ever och kan inte agitera för "sin/vår" sak!

Bättre hade varit att göra som Geert Wilders i såna fall?

Eller?

Håller med. Breivik verkar hyffsat intelligent. Hans problem är att han ligger långt före i kampen; han lever i en fantasivärld att det redan är en väpnad kamp. Rent idemässigt förstår jag honom till 100% och delar det som han skriver i sitt manifest; dock är det helt stört att mörda en massa människor som han gjorde.

Norge (men än mer Sverige) står inför ett totalt sammanfall då vi tar in enorma mängder med muslimer och människor med helt annan kvinnosyn; syn på bildning och sekularism; öppenhet och tolerans, än vi är vana vid i vårt upplysta land. Detta ville Breivik visa på sitt eget störda sätt...
Citera
2012-08-24, 21:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Rättegången - inte en massa annat - är denna tråds ämne. Det är tydligen svårbegripligt för somliga.

Håll Er till ämnet, annars blir det radering och varning!

Strix/Mod
Citera
2012-08-24, 21:51
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Rättegången - inte en massa annat - är denna tråds ämne. Det är tydligen svårbegripligt för somliga.

Håll Er till ämnet, annars blir det radering och varning!

Strix/Mod

OK, men nu är rättegången över och domen har fallit så då är det väl dags att stänga tråden!?

(Eftermälen av domen får tas i en annan tråd)

Domen kommer ju inte överklagas så själva rättegången och domen är klar!

Punkt Slut!
Citera
2012-08-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nej, Breivik har inte krossat SD eller nåt annat parti heller!

Snarare kommer han få ännu fler anhängare som säger nej till Islamisering av EU!

Tyvärr så tror jag att du har rätt. Breiviks ideologi och manifest har fått ett enormt medialt utrymme. Det är bara att ta en titt på andra ideologiska massmördare och den personkult som snabbt växer upp runt dessa personer. Alltför snabbt väljer sympatisörer till ideologin att bortse det faktum att oskyldiga och obeväpnade människor brutalt mördades, till fördel för de åsikter och ideal som gärningsmannen står för.
Senast redigerad av Brotir 2012-08-24 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in