2012-08-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
UTVECKLING OCH DELAKTIGHET i samhället är en absolut nödvändighet och en handling som driver oss människor till ja just UTVECKLING HAHA!!!!!!!

Anders råttin fegvik,Terroristerna, Muslimerna, Kristna samt alla andra jävla religioner där ute OCH DU, förstår helt enkelt inte bättre och vi som tänker ett steg längre måste sätta stopp för sånna idioter som er som kraftigt drar ner på utvecklingen och får med er ännu större idioter, med andra ord cirkeln är sluten moder natur gör sitt jobb :=)

DET ÄR BEVISAT SEDAN LÄNGE!!!
Lever man ett rikligt liv och har allt man behöver så kan man lära sig älska ja du läser rätt ---> t.o.m Hassan på Rosengård hehe.

Jag själv var jävligt högervriden som ung och hatade varenda invdr och kulturmixen för min del var lika med noll, IDAG förstår jag bättre...

Har en underbar tjej en jävligt snygg bil ett välbetalt arbete och helt jävla underbara vänner, för bara 2 år sen var jag en pundare eller ja om man får lyssna på farbror blå iaf (mary jane)

Jag väntar med spänning på ditt svar.

Den här utvecklingen du pratar om, kan du specificera exakt vilken utveckling du vill ha? Större städer, ny teknik, mer moraliska och emotionella människor`?

Menar du att sen du skaffat en flickvän och ditt liv är på rätt så har du ändrat politisk åsikt, eller är du mindre hatisk?
Citera
2012-08-23, 17:57
Medlem
It’s judgment time for Breivik as Norway court hands down ruling in 2011 massacre
Citat:
OSLO, Norway — The first chapter of a terror case that has haunted Norway for 13 months will end Friday as confessed mass killer Anders Behring Breivik receives his judgment for bomb and gun attacks that left 77 people dead and more than 200 injured.

After deliberating for two months, a five-judge panel in Oslo’s district court will decide whether to send the right-wing extremist to prison or to a mental hospital.

Breivik, a 33-year-old Norwegian on a mission to expel Muslims from Europe, has admitted to the twin attacks that jolted the country on July 22, 2011.
Fortsättning (2 sidor): http://www.washingtonpost.com/world/europe/its-judgment-time-for-breivik-as-norway-court-hands-down-ruling-in-2011-massacre/2012/08/23/2524bbd6-ed35-11e1-866f-60a00f604425_story.html
Citera
2012-08-23, 17:58
Medlem
Fängelse förbereder för Breivik
Citat:
Ila-fängelset förbereder sig på att ta emot Norges mest hatade brottsling. På fredag faller domen mot Anders Behring Breivik. Så här blir hans liv innanför murarna.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fangelse-forbereder-for-breivik
Citera
2012-08-23, 17:59
Medlem
http://lionheartuk.blogspot.se/
Citat:
23 August 2012

The test of Norwegian justice

Work this one out.

If the Norwegian court passes sentence down on Breivik tomorrow stating that he is criminally insane, which means they accept that he is a psychotic schizophrenic as the first set of State sanctioned psychiatrists concluded contrary to almost all other health professionals in this field, which means he must be sent to a psychiatric hospital under the care of psychiatrists for compulsory treatment. Then the psychiatrists there, if they do not believe he is what the judge has ruled he is do not have to treat him.

Quote: Psychiatry at Regional Security Department Dikemark says it is unthinkable to treat Anders Behring Breivik (33) on the basis of an expert report ordered by the court.

Does that not show there is something fundamentally wrong with the Norwegian justice system?

The judge sitting at the top of the justice chain rules someone is 'insane' in a legal sense because 2 corrupt State psychiatrists say he is but the actual experts in psychiatry who will deal with him on a daily basis disagree and refuse to treat him for psychotic symptoms because they judge him to be sane.

The psychiatrists who will be dealing with Breivik if the judge passes down the insane label have already evaluated him and stated he is not insane.

The only thing the insane label on Breivik does is endorses the Norwegian State's cover-story in the eyes of the public around the World who will not be looking at the underlying issues surrounding the verdict, or the bigger story surrounding the case.
Citera
2012-08-23, 18:00
Medlem
Breivik 'will not appeal jail term'
Citat:
Anders Behring Breivik's defence lawyers say the confessed mass killer will not appeal if he is sentenced to prison but he will challenge any ruling that declares him insane.

Breivik, who claims he is a "militant nationalist," said during the trial that being sent to an insane asylum would be the worst thing that could happen to him and accused Norwegian authorities of trying to cast him as sick to deflate his political views.

http://www.timesofmalta.com/articles/view/20120823/world/breivik-will-not-appeal-jail-term.434098
Citera
2012-08-23, 18:01
Medlem
Anders Behring Breivik promised ‘humane’ conditions in jail
Citat:
OSLO—Those expecting Anders Behring Breivik to spend the rest of his days alone in a cramped cell will be disappointed when the far-right fanatic receives his sentence Friday for killing 77 people in a bomb and gun rampage last year.

If declared insane, the confessed killer will be the sole patient of a psychiatric ward that Norway built just for him, with 17 people on staff to treat him.

If found mentally fit, he will remain isolated, for now, in the high-security prison where he disposes of three 8-square-metre cells: a bed room, an exercise room and a study.

Officials at Oslo’s Ila Prison say the ambition would be to eventually transfer Breivik to a section with other prisoners, who have access to a school that teaches from primary grades through university-level courses, a library, a gym, work in the prison’s various shops and other leisure activities.

It’s all about a philosophy of humane prison treatment and rehabilitation that forms the bedrock of the Scandinavian penal system.
Mycket mer finns att läsa här bland annat folks kommentarer: http://www.thestar.com/news/world/article/1245526--anders-behring-breivik-promised-humane-conditions-in-jail
Citera
2012-08-23, 18:33
Medlem
Grandiosos avatar
Så det är i morgon kräket ska få sin dom.
Några norska bekanta som jag snackat med i dagarna vill helst se honom dömd till
fängelse. En annan känning som är uttalad nationalist med vissa sympatier för herr Breivik
sa att han skulle bli rätt besviken om norrmannen får krypa in på dårhuset.

Ja, ja - vi får väl se hur det blir i morgon vid tio-elva tiden på förmiddagen.
Mitt stalltips för dagen är fängelse nästa! En viss känsla av det.

Skiter väl i vilket uppriktigt sagt - när morgondagen är över så ska i vart fall jag inte
ägna mer tankar på lille herren.

Sifo har genomfört en undersökning förresten bland svenskarna och det bidde så här:

Citat:
Oavsett resultat kommer utfallet att bli omdiskuterat. En undersökning som SIFO gjort för GP:s räkning visar att 57 procent av svenskarna tycker att Breivik ska sitta i fängelse för sina brott.

– Har en person utfört ett sådant fruktansvärt brott vill folk att han ska få det värsta straffet som finns. Och eftersom vi inte har dödstraff vill folk att han ska sitta länge i fängelse, säger kriminologen Jerzy Sarnecki.

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1043705-10-00-breiviks-ode-avgors
Citera
2012-08-23, 18:37
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
När jag läser igenom min kommentar som du kommenterar här så tycker jag att det är ganska tydligt att det inte är mina åsikter utan hur jag antar att Breivik ser på saken. Han anser att han har offrat allt för sin mission. Vi kan tycka att det är trams hur mycket vi vill, men det gör inte Breivik. Jag borde kanske har skrivit "...han anser att han har offrat allt..." istället för "...har Breivik offrat allt...", men jag kunde inte ana att denna lilla formulering kunde riva up känslor.
Nej, det var inte "ganska tydligt" i ditt tidigare inlägg att det inte är dina åsikter som du ventilerade. Du borde nog ha formulerat dig lite bättre i så fall. Men denna förklaring får ju duga istället.
Citera
2012-08-23, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Skiter väl i vilket uppriktigt sagt - när morgondagen är över så ska i vart fall jag inte ägna mer tankar på lille herren.
Tveksamt, tveksamt... Med tanke på att du dagligen ätit & skitit Breivik i över ett års tid så kan du utan problem börja hålla föreläsningar om killen. Finns väl inget du inte känner till om honom vid det här laget?

Fundera snarare på tomrummet som kommer att uppstå i ditt liv. Vad ska du fylla det med hädanefter? Du vet att det finns lediga platser i Korsriddarklubben om abstinensen gör sig påmind?

Varför postar jag det här? Jo, jag vill tacka dig för att du så fördömligt hållit mig up to date med länkar och dylikt.

Ett fyrfaldigt leve för Grandioso (och NothingTo Lose naturligtvis)! Hurra! Hurra!Hurra!Hurra! Flashback när det är som bäst!
Citera
2012-08-23, 19:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Tveksamt, tveksamt... Med tanke på att du dagligen ätit & skitit Breivik i över ett års tid så kan du utan problem börja hålla föreläsningar om killen. Finns väl inget du inte känner till om honom vid det här laget?

Fundera snarare på tomrummet som kommer att uppstå i ditt liv. Vad ska du fylla det med hädanefter? Du vet att det finns lediga platser i Korsriddarklubben om abstinensen gör sig påmind?

Varför postar jag det här? Jo, jag vill tacka dig för att du så fördömligt hållit mig up to date med länkar och dylikt.

Ett fyrfaldigt leve för Grandioso (och NothingTo Lose naturligtvis)! Hurra! Hurra!Hurra!Hurra! Flashback när det är som bäst!

Hehe... Tackar, tackar allra ödmjukast!
Ja, man vet aldrig, det kan uppstå ett tomrum här. Det finns kanske risk för abstinens...
Ja, då får jag väl i så fall återkomma om det dyker upp nåt matnyttigt.

Att bli Breivik-fri över en dag är kanske svårare än jag föreställer mig.

Tack själv för dina bidrag under den här tiden! Du och andra har ju gjort så att vi kunnat
ha en livaktig, intressant och stundtals riktigt hetsig debatt - precis som det ska vara
i ett publikt sammanhang som det här.

Förresten: Jag ser nu att TV1 sänder Klockan 10.00 i morgon och lämnar besked om domen.
Det verkar bara hålla på en halvtimme. Men på nätet sänder väl NRK från hela tiden
det varar, antar jag. Man har ju lämnat någon uppgift tidigare om att man beräknar
att det hela ska pågå i upp till sex timmar. Låter ju väldigt länge förstås.
Citera
2012-08-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förresten: Jag ser nu att TV1 sänder Klockan 10.00 i morgon och lämnar besked om domen.
Det verkar bara hålla på en halvtimme. Men på nätet sänder väl NRK från hela tiden
det varar, antar jag. Man har ju lämnat någon uppgift tidigare om att man beräknar
att det hela ska pågå i upp till sex timmar. Låter ju väldigt länge förstås.
Kommer det fortsätta långt efter domen har tillkännagivits? Kan man se den svenska sändningen på nätet live också?
Citera
2012-08-24, 00:10
Medlem
Personligen har jag framförallt mycket hellre förlitat mig på NothingToLose (”NTL”) dagliga informativa inlägg om ABB, istället för att läsa MSM vinklade (och sedvanligt mörkläggande) artiklar…

Därför vill jag främst Tacka "NTL" för denne fb-medlems informativa och ifrågasättande samt grävande inlägg i samtliga ABB-trådar, i synnerhet då h*n – dessutom – påstås vara pro ABB och - ändå – så kritiskt samt frenetiskt har vågat ifrågasätta så mycket av polisens och Delta samt det politiska etablissemangets m.fl. ansvarigas och inblandades märkliga agerande…

Den kritiken blir liksom därför lite mer trovärdig, till skillnad mot samt jämfört med, vissa andras sedvanliga papegojliknande återgivande av MSM vinklande artiklar utan någon som helst tillstymmelse till kritisk analys, (beträffande samt i synnerhet Aftonblaskans sedvanliga vinklade PK-dravel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in