2012-06-22, 14:42
Medlem
Melodifestivalen var ett exempel, inte själva problemet i sig. Är det så svårt att förstå? Förstår inte varför man ska hänga upp sig på småsaker, det är hela bilden som är viktig och relevant för att förstå hur han tänker och resonerar. Ett exempel säger inget om detta.
Senast redigerad av Mawizda 2012-06-22 kl. 14:45.
Citera
2012-06-22, 14:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Herregud nu tar han upp melodifestivalen också.

Många skruvar där som behöver spännas...

Citat:
Många i salen skrattar när han pratar om Eurovision.

Ja, många skruvar som sitter lösa där sannerligen...

Hörde precis att uppemot ett 60-tal personer lämnat rättssalen innan den här dåren började
med sitt sjuka svammel. Bra gjort.
Citera
2012-06-22, 14:44
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Tycker fruktansvärt synd om Lippestad i denna stund.

Han kan åtminstone vara glad över att han inte behöver bry sig om att motivera en strafflindring för Breivik. Att endast motivera att klienten är tillräknelig måste vara ett drömscenario när man försvarar en massmördare.
Citera
2012-06-22, 14:46
Medlem
dolmiodags avatar
ABB har helt rätt i sak. hans handlingar är orättfärdiga men han har rätt i sak.
Skulle tro att hans tal idag kan "radikalisera" en och annan runt i Europa.
Citera
2012-06-22, 14:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Advokaterna ser på honom med bister min.

Citat:
Nu säger Breivik att Arbedierpartietet är ansvariga för 500 000 mord efter att de införde fri abort i Norge.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/breivikrattegang/article15018149.ab
Senast redigerad av Grandioso 2012-06-22 kl. 14:50.
Citera
2012-06-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Skulle tro att hans tal idag kan "radikalisera" en och annan runt i Europa.
Jag håller med dig, frågan är bara hur många som faktiskt läser hans tal i Europa. Det lär knappast vara många i Sverige som gör det och de som gör det har ju ändå en nära anknytning till Norge vilket ger oss intresset.
Citera
2012-06-22, 14:49
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Kanske är taktiskt. Han sänker sig till en nivå som är lätt att förstå för den mer svagbegåvade gruppen.
Försök förstå sammanhanget.

Han vill ju framstå som en intelligent och förnuftig, att då ta upp fullständigt idiotiska saker visar ju att han inte är det.
Finns aldrig anledning att "sänka sig" till någons nivå, om ens argument verkligen håller behöver man inte ta upp "Sex and the city" och "Eurovision".
Han menar att det är hans politiskaa övertygelse som har fått honom att begå de 2 massmorden, alltså han kanske skulle hålla sig till politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Melodifestivalen var ett exempel, inte själva problemet i sig. Är det så svårt att förstå?
Det är klart att vi förstår att melodifestivalen inte var problemet, men att ens ta upp det som ett exempel när man försöker motivera 2 massmord tyder ju på bristande logik och retorik.
Citera
2012-06-22, 14:54
Medlem
Powergirls avatar
Jag tycker hela hans anförande tyder på att han är helt frisk. Framförallt avslutningen där han kräver att han släpps fri. Ingen antydan till storhetsvansinne där inte.
Citera
2012-06-22, 14:54
Medlem
Vi får hoppas att släpps efter rättegången
Citera
2012-06-22, 14:57
Medlem
dolmiodags avatar
Linda Hjerten, journalisten på Aftonbladet som osjälviskt offrar den inofficiella svenska nationaldagen för att opartiskt redovisa vad som sades på rättegångens sista dag presenteras här:

http://sv.metapedia.org/wiki/Linda_Hjert%C3%A9n
Citera
2012-06-22, 15:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Breivik:
– Åklagarna undrade vem som gett mig mandat att genomföra detta.

Citat:
– Det är de universella mänskliga rättigheterna och rättigheten att försvara sig själv som gett mig detta mandat.

Citat:
– Angreppen den 22 juli var ett preventivt angrepp för att försvara vårt folk. Jag kan därför inte erkänna straffansvar.

Citat:

Breivik:
– Jag kräver att jag släpps fri.

Citat:
Förhandlingen är avslutad.

Citat:
24 augusti faller domen.

Presskonferens om en stund.
Citera
2012-06-22, 15:03
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, många skruvar som sitter lösa där sannerligen...

Hörde precis att uppemot ett 60-tal personer lämnat rättssalen innan den här dåren började
med sitt sjuka svammel. Bra gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Han vill ju framstå som en intelligent och förnuftig, att då ta upp fullständigt idiotiska saker visar ju att han inte är det.
Finns aldrig anledning att "sänka sig" till någons nivå, om ens argument verkligen håller behöver man inte ta upp "Sex and the city" och "Eurovision".
Han menar att det är hans politiskaa övertygelse som har fått honom att begå de 2 massmorden, alltså han kanske skulle hålla sig till politik.

Det är klart att vi förstår att melodifestivalen inte var problemet, men att ens ta upp det som ett exempel när man försöker motivera 2 massmord tyder ju på bristande logik och retorik.
Sex & the City och Norges bidrag i Eurovision är förstås exempel på dekadens som går över huvudet på de flesta åhörare som läser Aftonbladet, men han vill visa ett samband mellan det och norsk abort samt det demografiska problemet. Jag uppfattade det som att hans motiv för att åberopa nödvärnsrätt inte var just de två exemplen, utan den förföljelse mot norrmän som etablissemanget ser genom fingrarna med, och "psykvården" av Hamsun m fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in