2012-06-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeedrik
Är nästan 100% på att han menar att Breivik måste få bli spermadonator

Jaoo han är en sån där extrem människotyp som fungerar lite annorlunda än vanligt folk. Dom människorna funkar bra till sånna här saker, politiskt verksamhet, forskning osv men inte som föräldrar tror jag. Hans grandiosa självbild och brist på empati är nog inge bra till vanliga liv men ska man kicka ut muslimer från Europa så passar det utmärkt eller dräpa kulturmarxister.

Man kan inte vara bra på allt här i världen.
Citera
2012-06-21, 17:35
Medlem
Carlstads avatar
Kan inte begripa att Breivik inte dumpas från en helikopter ovanför Holmenkollen?

Mvh Carlstad
Citera
2012-06-21, 17:45
Medlem
Grandiosos avatar
Därför tror de att Breivik är otillräknelig

Här är en översikt av de argument som åklagarna presenterade för sin slutsats
att Breivik bör överföras till psykiatrisk tvångsvård

Citat:
Mot slutten av sin prosedyre kom Svein Holden med argumenter for og mot at Breivik er utilregnelig.
Han la ikke skjul på at aktoratet var i tvil, men understreket flere ganger at tvilen skal komme tiltalte til gode.
- Vi er ikke overbevist om at Breivik er utilregnelig, men vi er i tvil. Vår påstand blir dermed at Breivik skal overføres til tvungent psykisk helsevern, sa Svein Holden.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Derfor-mener-de-Breivik-er-utilregnelig--6855573.html
Senast redigerad av Grandioso 2012-06-21 kl. 17:49.
Citera
2012-06-21, 17:56
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Polis som inte går att lita på när det verkligen gäller och som skickar ut civila i skottlinjen i stället för att själva rycka in direkt som reglerna ("Skjutning pågår") säger att de måste göra.

Ofullständig utredning om Knights Templar dvs inget förhör än av Breiviks främsta kontakt Michel Farhat (som sägs arbeta inom FN och har bytt namn) i Liberia. Från den 20 april till den 22 april var Breivik bortrest till ett grannland men ingen vet vad han gjorde där. Alpha Kallon som har vittnat säger att han inte har rest med Breivik någonstans under den tiden men Breiviks pass visar att Breivik har rest ut ur Liberia och sedan tillbaka igen. Trots det hävdar polisen att Breiviks historia om Knights Templar inte kan vara sann.

Poliserna påstår själva att Breivik inte har ljugit för dem under förhör men när Breivik säger att hans Knights Templar-kontakt finns att hitta bland hans Facebook-kontakter så väljer polisen att inte utreda detta för att de tycker att det blir för jobbigt.

Regeringen hittar i all hast på en tillbakaverkande lag som bryter mot grundlagen, detta utan att fråga folket, för att kunna hålla Breivik inlåst på psyk även om han senare kommer att anses vara frisk. Norge tycker att det är okej att friska människor hålls inlåsta på psykiatrisk avdelning trots att de anser att det är sjukdomen som fått personen att begå de kriminella handlingarna och att en sjuk person inte bär ansvar. Först påstår man att du inte har något ansvar för vad du har gjort men om du blir frisk så ska du ändå sitta inlåst. För din egen skull, säger man. För att inte bli skadad av någon utifrån som kan tänkas vilja hämnas.
Lagen drabbar också fler personer än Breivik, trots att det är honom man har tänkt straffa hårdare än andra kriminella. Tvångsvården blir också ett hårdare straff än ett fängelsestraff med mer kontroll än det är på fängelse och inom tvångsvården i dag. Vid tvivel om otillräknelighet som det är nu, ska gärningsmannen få det mildaste straffet. Så säger lagen. Är mer kontroll, tvångsmedicinering och livstids inlåsning det mildaste straffet?

Jösses mannen, vakna, ta av dig foliehatten och kom in i matchen.

Vill du att en man som tagit livet av 77 människor ska ha det mildaste straffet.

KT är en uppenbar fabrikation av ABB för att skrämma allmänheten.

De civila som "skickades" ut är inget annat än hjältar som utan att veta vad de skulle möta åkte ut och hämtade upp barn ur vattnet helt frivilligt.

Tack för ordet.
Citera
2012-06-21, 18:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen fikk flere henvendelser fra skuffede klienter da påstanden om overføring til tvungent psykisk helsevern ble lagt frem.

´

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Bistandsadvokat-fikk-henvendelser-fra-skuffede-klienter-6855542.html
Citera
2012-06-21, 18:52
Medlem
TonysKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jösses mannen, vakna, ta av dig foliehatten och kom in i matchen.

Vill du att en man som tagit livet av 77 människor ska ha det mildaste straffet.

KT är en uppenbar fabrikation av ABB för att skrämma allmänheten.

De civila som "skickades" ut är inget annat än hjältar som utan att veta vad de skulle möta åkte ut och hämtade upp barn ur vattnet helt frivilligt.

Tack för ordet.

Vad folk vill är väl egentligen ganska oväsentligt. Lagen säger att tvivel ska tala till den åtalades fördel och då är det väl en ganska intressant fråga som NothingToLoose ställde. Vilket är egentligen det mildaste straffet, psykvård eller fängelse? Särskilt om det stämmer att tvångsvården kommer att omfatta fler tvångsåtgärder än vad fängelsestraffet skulle göra? För mig som amatör så känns det även märkligt att en person som lyckats planera och genomföra två så omfattande och kordinerade dåd som han sedan "står för" (kom inte på ett bättre utryck) skulle vara otillräknelig. Innan någon börjar skrika om att jag är en idiot som stödjer Breivik. Nej, det gör jag inte. Fick jag bestämma skulle han köras till Utöya, skjutas 77 gånger med ett finkalibrigt vapen och sedan placeras på en 500 kilos bomb som man sedan detonerar. Men vad jag vill är oväsentligt i sammanhanget...
Citera
2012-06-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonysKusin
Vad folk vill är väl egentligen ganska oväsentligt. Lagen säger att tvivel ska tala till den åtalades fördel och då är det väl en ganska intressant fråga som NothingToLoose ställde. Vilket är egentligen det mildaste straffet, psykvård eller fängelse? Särskilt om det stämmer att tvångsvården kommer att omfatta fler tvångsåtgärder än vad fängelsestraffet skulle göra? För mig som amatör så känns det även märkligt att en person som lyckats planera och genomföra två så omfattande och kordinerade dåd som han sedan "står för" (kom inte på ett bättre utryck) skulle vara otillräknelig. Innan någon börjar skrika om att jag är en idiot som stödjer Breivik. Nej, det gör jag inte, fick jag bestämma skulle han köras till Utöya, skjutas 77 gånger med ett finkalibrigt vapen och sedan placeras på en 500 kilos bomb som man sedan detonerar. Men vad jag vill är oväsentligt i sammanhanget...
Elak du är
Citera
2012-06-21, 18:59
Medlem
Åklgarna kommenterade att det är bättre attt dömma en tillräknelig till vård, än en otillräknelig till fängelse.

Alltså är de väldigt osäkra själva.

Om Breivik döms till vård är sannolikheten stor att han kommer ut när han friskförklaras... Och med tanke på de sakkunnigas samt åklagarnas osäkerhet om han ens är sjuk kommer det bli väldigt uppmärksammat i framtiden om han verkligen är sjuk eller ej.

Men för att bli frisläppt och friskförklarad kommer han troligtvis få säga upp allt sitt hat som han har idag, visa ånger för det han gjort och slicka en massa röv. Det kommer troligtvis aldrig hända. Så om han döms till vård kommer han sitta inne resten av livet, oavsett om han är frisk eller ej.
Citera
2012-06-21, 19:40
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acre
...

Om Breivik döms till vård är sannolikheten stor att han kommer ut när han friskförklaras...

...

Nej, givetvis är det inte så.
Om han friskförklaras så förflyttas han till vanligt fängelse för att sitta av
resten av tiden.
Citera
2012-06-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Även i djurens värld är det populärt med en sån.

http://i.imgur.com/ObmX8.jpg

Jag tror ABB döms som tillräknelig till slut men vi får se..
Senast redigerad av splitt 2012-06-21 kl. 20:07.
Citera
2012-06-21, 21:35
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSmith80
De kan alltid anklaga SD-anhängare för att lida av Paranoid schizofreni
Försvarar inte hans gärning,men i sak har har han rätt
Citera
2012-06-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
http://i.imgur.com/ObmX8.jpg

Jag tror ABB döms som tillräknelig till slut men vi får se..
Tja splitt!!! Posta några roliga statusuppdateringar ))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in