Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
De första rättspsykiatrikerna säger att Breivik är allvarligt psykiskt sjuk. De andra säger att han är allvarligt psykiskt sjuk och farlig.
tvärtom väl?
Nu kom det också fram att Törresen "varit i tvil" om hans tillräknelighet pga att Breivik inte visat några tecken på känslor i rätten visavi hans handling, och tog därför kontakt med Breivik i cellen den 8 maj.
Han konstaterade att han inte var psykotisk och återgick till deras slutsats tillräknelig.
Det faktum att det funnits tvivel jämfört med Husby Sörheims beständighet i sin slutliga diagnos är troligtvis negativt för Aaspaas Törrisens diagnos.
Jag skulle idag vilja kalla Breivik " tillräkneligt galen".
Är heller inte ett dugg imponerad av dagens genomgång. Slarvigt, ytligt och inkompetent framstår rapporten från dessa två gubbar.