2012-06-17, 19:46
Medlem
Grandiosos avatar
Publicerat häromdagen:

Citat:
If you take away the name Knights Templar and the regalia that Breivik used what do you have left?

Breivik a self professing militant Nationalist and a 1500 page manifesto that he claims was the sole purpose of his attack on Utoya island, which was to maximise its publicity.
A militant Nationalist is not a Christian fundamentalist and Knights Templar's are all Christian fundamentalists, meaning they have accepted Jesus Christ as their Lord and personal Saviour and the fundamentals of the Christian message is what they are sworn to propagate and uphold.
So Breivik is dressed in clothes that do not belong to him which makes him a wolf in sheeps clothing but it served a purpose.
Why is Breivik dressed in clothes that do not belong to him?
The clothes along with certain intelligent pointers within the manifesto along with claims of more cells ready to strike worked very well in framing me as being the English 'mentor' he speaks of in the manifesto.
If I was his alleged English 'mentor' he speaks of then why would he single me out for arrest the day after his attacks?
If I was his English 'mentor' then that was not a very nice thing to do to me was it?
Even the simplest can understand that point.
The clothes detract from the real reason behind his attacks which is the manifesto and I am not mentioned inside the manifesto anywhere, with nothing I have ever written inside it's pages.
His life long work that he sacrificed his life for (the manifesto) contains the writings of people I detest with there being a public record of this prior to July 22nd 2011.
So is it not a bit suspicious that most of the people he applauds within his manifesto as his heroes and ideological people to follow are the people I have had a long running public contention with yet I was the one who stood accused of being his English 'mentor' which could have turned out very badly for me?

Breivik was no friend of mine and his actions in apportioning blame up me show you that.

http://www.lionheartuk.blogspot.se/
Citera
2012-06-18, 02:20
Medlem
Grandiosos avatar
Den åtalades väna röst kan här avnjutas...

"Breivik teach doctor about side effects"

http://www.youtube.com/watch?v=7bQ5777K0Cs&feature=relmfu
Citera
2012-06-18, 02:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Terrorsakens mange kraftfelt
Får følger. En historisk rettssak går mot slutten. Nå ser vi noen av de endringene 22. juli-saken kan føre til.

Citat:
Saken mot Anders Behring Breivik er en lyskaster rettet mot institusjoner, lovverk og etater. Et helt fagfelt, rettspsykiatrien, har fått en oppmerksomhet faget aldri har opplevd tidligere.
Presset vil få konsekvenser. Dette har vi fått klare holdepunkter for i lengre tid, forsterket av de siste dagers behandling av rettssakens store, underliggende tema: Om Breivik kan straffes eller ikke.
Rettspsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby fastholder sin konklusjon. Breivik har levd i et altomfattende vrangforestillingsunivers. Han er paranoid schizofren og psykotisk.
Men selv om deres sykdomsforståelse legges til grunn: Bør det være slik at Breivik ikke kan straffes? Når vi vet hva han var i stand til å planlegge og gjennomføre? Når vi har hørt hans forklaring om alt han forsto?

Har ikke Breivik det juristene kaller skyldevne - uansett hvilke merkelapper psykiaterne setter på hans mentale tilstand?

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Terrorsakens-mange-kraftfelt-6851950.html
Citera
2012-06-18, 10:58
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Jag kom på mig själv med att det är första gången jag hör ABBs röst...
Varför låter norrmän så jävla goa och glada? =)
Citera
2012-06-18, 11:29
Medlem
Agnar Aspaas och Terje Tørrissen får mig 100% säker på att Breivik kommer att dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård.
Citera
2012-06-18, 11:42
Medlem
Dagens sakkunniga är ju synligt mer objektiva än de föregående. De är avsevärt lugnare i sin genomgång och ser dessutom mycket lugnare ut.

De föregående tittade inte ens mot den åtalade under sina två dagar.
Dessa har redan gjort det ett antal gånger.
Citera
2012-06-18, 12:02
Medlem
Aspaas och Tørrissen tar upp allt som kan tolkas som udda med Breivik. Som jag ser det har dessa rättspsykiatriker inte gjort en egen psykiatrirapport, de har bara fyllt ut den första med ännu mera tokigheter.
Breivik kommer garanterat få diagnosen paranoid schizofreni.
Citera
2012-06-18, 12:17
Medlem
En polis berättar just nu i pausen att en journalist i Klassekampen har fått med sig en tapetkniv in i rättssalen!
Senast redigerad av NothingToLose 2012-06-18 kl. 12:25.
Citera
2012-06-18, 12:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Störande att han (ABB) går upp i tonläge då han avslutar en mening (eller det gör väl alla norrmän)

Men det blir tonalt översatt till en fråga.

Bra att Anders verkar samlad, men varför får han ens yttra sig om detta. Läkarna bör väl veta mer än ABB om bieffekter.
Citera
2012-06-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Störande att han (ABB) går upp i tonläge då han avslutar en mening (eller det gör väl alla norrmän)

Men det blir tonalt översatt till en fråga.

Bra att Anders verkar samlad, men varför får han ens yttra sig om detta. Läkarna bör väl veta mer än ABB om bieffekter.
Därför att han har samma rättigheter som alla andra. Enligt lagen har han rätt att få komma med kommentarer efter vittnesmål.
Citera
2012-06-18, 12:42
Medlem
Jag tycker att skokastningen var allvarlig nog. Tänk om vi hade fått se knivkastning i dag!
Citera
2012-06-18, 12:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Agnar Aspaas och Terje Tørrissen får mig 100% säker på att Breivik kommer att dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård.

Det tror inte jag däremot!
Jag är nästan bergis på att han bedöms som tillräknelig. Trycket utifrån är för stort
för att man ska "våga" något annat.
Fast jag har tagit miste totalt förr så det kan hända igen förvisso...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in