2012-06-06, 08:42
Medlem
tjejen08s avatar
Här kan ni läsa de rättspsykiatriska rapporterna.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/psykiatrisk_vurdering/

Ni får gärna säga till ifall ni vet hur man kan ladda ner dem till datorn, vore enklare att läsa dem då.
Senast redigerad av tjejen08 2012-06-06 kl. 08:45.
Citera
2012-06-06, 09:01
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejen08
Här kan ni läsa de rättspsykiatriska rapporterna.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/psykiatrisk_vurdering/

Ni får gärna säga till ifall ni vet hur man kan ladda ner dem till datorn, vore enklare att läsa dem då.

Fullständigt onödigt att läsa dem eftersom det är rena rappakaljan. Vad som rör sig i Breiviks hjärna kan ingen förstå men det är det som de rapporterna försöker beskriva.
Att konstatera att Breivik är en idiot behöver man inte vara Einstein för att räkna ut. Spärra in faanskapet och lobotomera honom. Hela rättegången känns som ett politisk spel. Varenda en borde fatta att han är sjuk i huvudet och utan vare sig vett eller förnuft.
Citera
2012-06-06, 09:06
Medlem
tjejen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Fullständigt onödigt att läsa dem eftersom det är rena rappakaljan. Vad som rör sig i Breiviks hjärna kan ingen förstå men det är det som de rapporterna försöker beskriva.
Att konstatera att Breivik är en idiot behöver man inte vara Einstein för att räkna ut. Spärra in faanskapet och lobotomera honom. Hela rättegången känns som ett politisk spel. Varenda en borde fatta att han är sjuk i huvudet och utan vare sig vett eller förnuft.

Denna diskussion/tråd är till för de som är intresserade av rättegången. Om du inte finner något intresse i diskussionen så behöver du ju inte läsa...
Citera
2012-06-06, 09:54
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejen08
Denna diskussion/tråd är till för de som är intresserade av rättegången. Om du inte finner något intresse i diskussionen så behöver du ju inte läsa...

Powergirl förstör tyvärr tråden med sina viktigpetterkommentarer där hon helt utanför topic måste mala på om att Breivik är "sjuk i huvudet" och angrepp på honom och hans fanboys.

Ja, Powergirl vi har förstått att du tycker Breiviks dåd är hemska, de allra flesta håller med om det. Så håll dig till tråden, idiot.
Citera
2012-06-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Här kommer lite till av Breiviks förklaring. En fortsättning alltså. Ni som inte är intresserade får väl hoppa över detta bara. Jag skriver och översätter för dem som meddelat i tråden att de ville läsa detta. Allt är hämtat från norska NRK:s direktrapportering, inga andra källor.

Det har blivit så fruktansvärt pinsamt att läsa den här tråden sen en del har fått för sig att de är jätteviktiga. Fortsätt översätt du om folk är så efterblivna så att de inte kan förstå norska eller använda google translate. Men sluta lämna pinsamma kommentarer!
Citera
2012-06-06, 10:34
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Powergirl förstör tyvärr tråden med sina viktigpetterkommentarer där hon helt utanför topic måste mala på om att Breivik är "sjuk i huvudet" och angrepp på honom och hans fanboys.

Ja, Powergirl vi har förstått att du tycker Breiviks dåd är hemska, de allra flesta håller med om det. Så håll dig till tråden, idiot.

På vilket sätt är mina inlägg off topic?
Om jag tycker, vilket jag gör, att hela rättegången är en tragikomisk fars hör det definitivt hemma i tråden. Jag har också motiverat varför så du är ute och trampar i det blå. Dessutom är jag, vad jag vet, den enda i tråden som faktiskt varit i rättsalen och har dessutom har direkta kopplingar till en av offren så mina inlägg borde vara av ytterst intresse för de flesta. Givetvis med undantag av de som gillar att slicka Breivik och hans illgärningar i hans bakre delar.
Citera
2012-06-06, 10:42
Medlem
Citat:
Om jag tycker, vilket jag gör, att hela rättegången är en tragikomisk fars hör det definitivt hemma i tråden. Jag har också motiverat varför så du är ute och trampar i det blå. Dessutom är jag, vad jag vet, den enda i tråden som faktiskt varit i rättsalen och har dessutom har direkta kopplingar till en av offren så mina inlägg borde vara av ytterst intresse för de flesta. Givetvis med undantag av de som gillar att slicka Breivik och hans illgärningar i hans bakre delar.

Problemet är att du inte tycker att man ska diskutera något. Och du kan heller inte acceptera att andra har andra åsikter och erfarenheter än du vilket gör att du är omöjlig att diskutera med. Egentligen är du inte intresserad av att diskutera, du är bara arg för att folk stöttar Breivik eller delar hans åsikter och du ska hela tiden påpeka att du varit i rättssalen fast ingen tycker att det är jättespännande.
Citera
2012-06-06, 10:51
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:

Doyomya har svarat utmärkt.

Om någon vill diskutera rättegången eller läsa kommentarerna här(som jag) så är det rätt tröttsamt med en skribent som hela tiden maler om "tragikomisk fars" och hur elak Breivik är.

Det är redan skrivet på en miljon ställen på nätet, låt Flashback vara något annat än mainstream.

Att du varit i rättsalen och har koppling till något offer är för mig helt ointressant, det hade kanske varit intressant om du deltagit i debatten på ett vettigt sätt.
Citera
2012-06-06, 11:56
Medlem
tjejen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Det har blivit så fruktansvärt pinsamt att läsa den här tråden sen en del har fått för sig att de är jätteviktiga. Fortsätt översätt du om folk är så efterblivna så att de inte kan förstå norska eller använda google translate. Men sluta lämna pinsamma kommentarer!

Jag tycker inte att NothingToLose har skrivit pinsamma kommentarer. Personen bidrar iaf på ett bra sätt till den här tråden vilket inte alla gör...klaga på dem som förstör istället ;-)
Citera
2012-06-06, 12:07
Avslutad
Citat:

Du har berättat att du varit på rättegången ett par gånger.
Att du har varit där är ganska ointressant om du inte berättar något mer än så.
Känns lite meningslöst att spotta ut massa personligt hat i tråden om ABB, och de
som sympatiserar med hans motiv
Istället för att berätta att du varit där, berätta om hur det var. Det tror jag nog många
hade varit intresserade av att läsa om.
Jag hade varit intresserad av det iaf. Att läsa om hur det var på rättegången
Citera
2012-06-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya

Tråkigt för dig att det jag skriver inte passar din smak men jag ser ingen anledning att ändra på mig för din skull, så du får helt enkelt strunta i att läsa mina inlägg i fortsättningen.
Citera
2012-06-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Tråkigt för dig att det jag skriver inte passar din smak men jag ser ingen anledning att ändra på mig för din skull, så du får helt enkelt strunta i att läsa mina inlägg i fortsättningen.

Fortsätt skriv NothingToLose.
Jag uppskattar det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in