2012-05-28, 14:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Galning som galning! Med eller utan "politisk flagg". Det dräller av dem dessvärre.

Men var går gränsen?

Citat:
Trettio nordkoreanska tjänstemän som varit inblandade i samtal med Sydkorea har avrättats eller dödats i arrangerade bilolyckor, enligt obekräftade uppgifter i en rapport från Amnesty International.

FN:s speciella rapportör för utomrättsliga, godtyckliga och summariska avrättningar har skrivit till Nordkoreas ledare och ställt frågor om 37 avrättningar som utförts under perioden 2007–2010.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nordkoreanska-tjansteman-doda-i-bilolyckor

Kan en stat vara en "galning" (eller styras samt verkställas av enbart "galningar")?
Citera
2012-05-28, 15:36
Medlem
Citat:
Du var mig en lättstött och aggressiv liten jävel!
Och hur pass smart behöver man vara för att begripa att man blir inlåst
på livstid om man anställer ett veritabelt massmord på folk?
Va...?
Jösses...
Och sen grabben - när man börjar på en ny mening bör man lämpligtvis använda sig
av STOR bokstav! Det kallas också Versal. Blir lite prydligare så nämligen...
Och nu kan du bli förbannad igen, ditt lilla nöt!
Och äcklad är du minsann inte ensam om att bli kan det upplysas om...

a fast nu är ju inte jag någon grabb utan en tjej. återigen babblar du massa onödig goja som inte hör till tråden. och jag skiter i hur saker och ting "ska" eller "borde" se ut. waste of time
ABB är och har alltid varit smart nog att fatta att han aldrig blir frisläppt igen, om han ens överlever. och ja... du kan nog vara ganska säker på att han är en miljard gånger smartare än dig.
Citera
2012-05-28, 16:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men var går gränsen?
Kan en stat vara en "galning" (eller styras samt verkställas av enbart "galningar")?

Ja, visst kan en stat styras av extremistiska galningar. Och det järnhårda kommunistiska
Nordkorea är ett bra och belysande exempel på den saken.
Vi har all anledning att se upp med just det landet framöver, föreställer jag.

Hänsynslösa galningar vid makten vimlar det ju av i historien som bekant.
Från alla politiska ytterkanter. Och flera lär vi dessvärre få se i framtiden, är jag rädd.
Men nu blir det snart riktigt off topic, så det är inte värt att fortsätta mer om den saken.

Edit: Sen det här med termen "galningar", "galenskap". Man kan ju också uttrycka sig
så här: Bra och Dåliga människor!

Och de som systematiskt ägnar sig åt att förtrycka människor sedan de tillskansat sig
oinskränkt makt, är helt enkelt "dåliga" människor, liksom folk som massmördar och
och bombar ihjäl människor är "dåliga" individer. De är avhumaniserade totalt!
Politiska och religiösa extremister ur alla läger som anser sig ha rätt att ta livet av andra
för några högre syftens skull eller vad det nu månde vara för någonting: Allesammans
är dåliga och onda och det kommer aldrig någonsin något gott och uppbyggligt ur såna
handlingar. Eller misstar jag mig kanske härvidlag?
Senast redigerad av Grandioso 2012-05-28 kl. 17:24.
Citera
2012-05-28, 16:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddahfakkah
a fast nu är ju inte jag någon grabb utan en tjej. återigen babblar du massa onödig goja som inte hör till tråden. och jag skiter i hur saker och ting "ska" eller "borde" se ut. waste of time
ABB är och har alltid varit smart nog att fatta att han aldrig blir frisläppt igen, om han ens överlever. och ja... du kan nog vara ganska säker på att han är en miljard gånger smartare än dig.

Förlåt så mycket för att jag babblar "goja"...ska inte upprepas mer, för jag vill inte irritera dig.
Okay! Breivik var smart som fattade det. Nöjd så?
Och han är väl så mycket intelligentare än jag då, bara att acceptera det då, nu när du
faststlår detta! Jag ifrågasätter inte ditt fantastiska omdöme.
Och så lägger vi ner detta, va...
Har inte ork att tjafsa mer.
Citera
2012-05-28, 20:07
Medlem
Citat:
Förlåt så mycket för att jag babblar "goja"...ska inte upprepas mer, för jag vill inte irritera dig.
Okay! Breivik var smart som fattade det. Nöjd så?
Och han är väl så mycket intelligentare än jag då, bara att acceptera det då, nu när du
faststlår detta! Jag ifrågasätter inte ditt fantastiska omdöme.
Och så lägger vi ner detta, va...
Har inte ork att tjafsa mer.
good enough
Citera
2012-05-29, 01:28
Medlem
Grandiosos avatar
Hur skapades massmördaren Anders Behring Breivik? Från olika perspektiv ska
rätten denna veckan få flera bitar till det komplexa pusslet.

http://www.tvedestrandsposten.no/Innenriks/article6079617.ece
Citera
2012-05-29, 09:02
Medlem
kl. 08.55I dag vitner fire personer som har kjent Breivik før han gjennomførte terroraksjonen den 22. juli 2011.
Citera
2012-05-29, 09:04
Medlem
Intressant att hans släktingar och vänner arbetar med terrorberedskap.
Citera
2012-05-29, 09:21
Medlem
Breivik var varken inåtvänd eller utåtvänd, säger hans barndomsvän som var hans bästa kompis när de var små, han var mittemellan.
Citera
2012-05-29, 09:58
Medlem
kl. 09.56
Vitnet flyttet så til Sverige.

Både släkt och vänner i Sverige.
Citera
2012-05-29, 10:09
Medlem
kl. 09.39
Engh: - Kan du oppsummere litt om hvordan tiltalte var som person? Prøv å tenk bort det som har skjedd. Sett deg litt tilbake i tid, hvem var han?

kl. 09.39
Vitnet: - Jeg har tenkt at det spørsmålet ville komme. Jeg synes det er veldig vanskelig å beskrive ham.

kl. 09.40
Vitnet tenker lenge og begynner å forklare før han igjen stopper opp for å tenke.

kl. 09.40
Vitnet: - Han var....Han var jo.. Jeg oppfatter ham som ganske oppegående og smart. Mot meg har han stort sett alltid vært snill.

kl. 09.40
Engh: - Hva legger du i ordet snill?

kl. 09.40
Vitnet: - Jeg legger ikke noe spesielt i det, bare at han har vært hyggelig mot meg.

kl. 09.40
Engh: - Likte du å være sammen med ham?

kl. 09.41
Vitnet: - Hvis vi ikke hadde likt å være sammen med ham, hadde vi ikke vært det.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-05-29 kl. 10:12.
Citera
2012-05-29, 10:21
Medlem
kl. 10.20
Holden: - Du har spilt volleyball og basket med ham . Hvordan vil du beskrive hans egenskaper som sportsmann?

kl. 10.20
Vitnet: - Han var gjennomsnittlig, pluss. Han var ikke noe dårlig.

http://nrk.no/227/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in