2012-05-27, 18:21
Medlem
Grandiosos avatar
Och grannlandet Finland har fått sin "mini-Breivik"...

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polisen-mannen-har-berattat-om-skottlossningen_7232099.svd
Citera
2012-05-27, 19:43
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och grannlandet Finland har fått sin "mini-Breivik"...

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polisen-mannen-har-berattat-om-skottlossningen_7232099.svd

Det står ingenstans att skjutningen var politiskt motiverad. Så jag tycker inte man kan benämna honom "mini-Breivik".

Citera
2012-05-27, 20:10
Medlem
Citat:
Nej, så smart är jag förstås inte så att jag begår massmord och drar på mig en hel
världs avsky, blir dömd till vård eller fängelse för resten av livet.

Och vad tror du hans handlingar och manifest kommer att resultera i för framtiden?
Upphör det mångkulturella projektet i Norge på grund av Breiviks höggradiga ogillande
av det? Blir det några som helst förändringar? Kommer det styrande Arbeiderpartiet
att ta intryck av Breiviks varningar och nedmontera mångkulturalismen?
I händelse av att ett annat parti tar makten vid kommande val: tror du något drastiskt
sker då med avseende på invandringspolitiken som ger ett genomslag Breivik skulle
bli nöjd med? Tror du verkligen att det finns utsikter för att en hög med fascistiska
aktivister i Breiviks efterföljd igångsätter omstörtande handlingar i syfte att framkalla
ett regelrätt inbördeskrig och i slutändan lyckas med ett poltiskt maktövertagande vid
vilket man utformar ett politiskt handlingsprogram i den store förebilden Breiviks anda?

Vilka meningsbärande strukturer urskiljer du i Breiviks aktioner och kompendium?
Var är det "smarta" någonstans? Var god och upplys om den saken ifall du förmår!

herreGUD vad du babblar massa onödig skit! Vad var det du inte fattade av mitt förra inlägg? han är och var nog såpass smart att han hela tiden vetat att han aldrig kommer bli släppt på fri fot igen OM han överlevde. det var det ENDA jag hade som kommentar. Och din goja du snackar utöver det kan du diskutera med dig själv, det intresserar mig inte ett skit, jag är intresserad av rättegången som för övrigt är det vi diskuterar i den här tråden, inte vad ABB:s handlingar kommer ha för konsekvenser eller fördelar för framtida politik. helt otroligt vad vissa människor går igång med sitt skitsnack och förståsigpå attityd. äcklad man blir.
Citera
2012-05-27, 20:47
Medlem
Grandiosos avatar

Citat:
Vad var det du inte fattade av mitt förra inlägg? han är och var nog såpass smart att han hela tiden vetat att han aldrig kommer bli släppt på fri fot igen OM han överlevde. det var det ENDA jag hade som kommentar

Du var mig en lättstött och aggressiv liten jävel!
Och hur pass smart behöver man vara för att begripa att man blir inlåst
på livstid om man anställer ett veritabelt massmord på folk?
Va...?
Jösses...
Och sen grabben - när man börjar på en ny mening bör man lämpligtvis använda sig
av STOR bokstav! Det kallas också Versal. Blir lite prydligare så nämligen...
Och nu kan du bli förbannad igen, ditt lilla nöt!
Och äcklad är du minsann inte ensam om att bli kan det upplysas om...
Citera
2012-05-27, 20:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Det står ingenstans att skjutningen var politiskt motiverad. Så jag tycker inte man kan benämna honom "mini-Breivik".

Galning som galning! Med eller utan "politisk flagg". Det dräller av dem dessvärre.
Senast redigerad av Grandioso 2012-05-27 kl. 21:46.
Citera
2012-05-28, 07:31
Medlem
Citat:
Galning som galning! Med eller utan "politisk flagg". Det dräller av dem dessvärre.
Religiös flagg?
Citera
2012-05-28, 10:14
Bannlyst
Varför tar rättegången 10 veckor att genomföra? Han har ju erkänt allt han anklagas för ju. Borde väl inte ta mer än högst en vecka att genomföra rättegången ju.
Citera
2012-05-28, 11:13
Medlem
Brillans avatar
Är det någon live-rapportering idag? Hittar inget på aftonbladet iaf...
Citera
2012-05-28, 11:45
Medlem
tjejen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Är det någon live-rapportering idag? Hittar inget på aftonbladet iaf...

Jag hittar inte heller...har letat både på aftonbladet och en norsk sida...
Citera
2012-05-28, 11:49
Medlem
Det är ingen rättegång idag. Jag tror det var pingst eller något i helgen.
Citera
2012-05-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Det är ingen rättegång idag. Jag tror det var pingst eller något i helgen.
Det är annandag pingst idag.
Citera
2012-05-28, 13:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Religiös flagg?

Det också förstås! Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera