2012-06-03, 20:25
Medlem
neeyadefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu jävlar är det liv här...hehe...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vitneflukt-og-sinne-blant-Breiviks-vitner-6842386.html

Ja, dum taktik det här! Censurera vittnesmål och ha sig. Släpp fram dem allihop utan att
trassla till det så här. Inte vidare smart, nix!

Ja. Alla vet vi att det inte är rätt att mörda oskyldiga ungdomar.
Men att ifrågasätta eller förklara de politiska motiven bakom detta är bra mycket mer komplicerat. Det är nog få som vill sättas på förhör i domstol och riskera att bli stämplade som islamofober och få dödshot i framtiden. Inkludera i detta också en brännmärkning som rasist-fascist-nazist och att förlora jobb och status i Norge i din framtid. Exempelvis kan ni titta på Fjordman, som nu har valt att flytta (fly) från Norge.

Jag förstår varför dessa personer inte vill förklara i rätten varför Breivik faktiskt har mycket rätt i hans budskap.
Citera
2012-06-03, 22:05
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag tycker att det som jag kommer posta här nu är relevant för diskussionen eftersom det är Breiviks egna ord och hans försvar. Detta är hämtat från Aftenposten som är enda källan jag har hämtat texten från. Jag kan därför så klart inte garantera att allt är med som Breivik har sagt.

Från första dagen som Breivik fick tala under rättegången:

Breivik: Jag står här i dag som en representant för Den norska och europeiska antikommunistiska och antiislamistiska motståndsrörelsen, förkortat Den norska och europeiska motståndsrörelsen. Och som en representant för Knights Templar-nätverket.

När jag talar, så talar jag på vägnar av väldigt många norrmän, skandinavier och européer som inte vill att våra etniska ursprungsbefolkningsrättigheter, våra kulturella och territoriella rättigheter ska fråntas oss.

De norska medierna och åklagarna har hävdat och kommer att fortsätta att hävda att orsakerna till att jag utförde attackerna den 22 juli var en tillfällighet och på grund av att jag var en patetisk och ondskefull odugling som inte har integritet, inte har värdighet eller tillit, att jag är en notorisk lögnare, att jag saknar moral, att jag är sinnessjuk och att jag därför omedelbart bör ignoreras och glömmas av andra kulturkonservativa och nationalister i Norge och Europa.

De försöker att påstå att jag har fallit ur arbetslivet, att jag hade faderslängtan, ett bristande nätverk, att jag är en ondskefull och sinnessjuk person, som bara är ute efter uppmärksamhet runt min egen person. Allt detta har de hävdat. De har också hävdat att jag är narcissistisk, antisocial, psykopatisk, att jag lider av bakteriefobi och har gått med munskydd dagligen i många år, att jag bara gillar röda tröjor [....]

(Aftenposten har valt att utesluta text här.)

De har också hävdat att jag är ynklig, patetisk, bebismördare, en barnamördare trots att jag inte är åtalad för att ha dödat någon under 14 år. Att jag är feg, inavlad, homo, pedofil, nekrofil, rasist, sociopat, fascist, nazist, sionist och anarkist. Allt detta har hävdats.

De har också hävdat att jag är både fysiskt och mentalt utvecklingsstörd med en IQ på runt 80. Jag är självklart inte överraskad över dessa karaktäriseringar. Före operationen så beskrev jag i detalj vad jag förväntade att de skulle komma att säga och skriva, och allt detta visar sig tydligt stämma.

De flesta där ute förstår att detta bara är lögnaktig propaganda, och det gränsar till komedi. Men det är viktigt att alla förstår varför dessa kultureliter, journalister, redaktörer, och till och med åklagarna i detta fall, kommer att fortsätta med att förlöjliga, håna och ljuga om mig. Svaret är enkelt: Jag har utfört det mest sofistikerade, spektakulära, och det mest brutala politiska attentat begått av en militant nationalist i Europa sedan andra världskriget. De gör detta för att de fruktar militant nationalism.

De fruktar att vi ska klara att påföra den kulturmarxistiska ideologin skada, och multikultur och flerkultur är alltså samma begrepp. Och de kommer att göra allt i sin makt för att hindra detta. Jag och mina revolutionära, nationalistiska bröder och systrar manifesterar deras värsta mardröm. De vill försöka skrämma andra från att göra detsamma.

Detta är orsaken till den massiva demoniseringen och sjukliggörandet som har varit och som kommer att fortsätta. Och jag hoppas att alla nationalister och kulturkonservativa där ute inte låter er luras av denna propaganda.

Jag kommer att fortsätta med att berätta hur det hela började, och vad som hände efter andra världskriget. Norge och Västeuropa har inte haft en reell demokrati sedan mellankrigstiden. Yttrandefriheten i Norge och Europa är ett begrepp utan reellt innehåll. Norge och Europa har kvävts av närmast total konformitet och är därför en diktatur. Norge och andra länder i Västeuropa är inte demokratiska länder, och de har inte varit demokratiska länder sedan mellankrigstiden, alltså mellan första och andra världskriget.

Vad hände sista gången det var äkta demokrati i Europa? Jo, Hitler kom till makten. Och detta är en del av orsaken till att liberalisterna och kulturmarxisterna efter andra världskriget aldrig har önskat att införa äkta demokrati och yttrandefrihet. Liberalisterna och kulturmarxisterna har efter andra världskriget samarbetat om att hålla nationalisterna och de kulturkonservativa undan makten, då deras ultimata fruktan är att nya Hitlers ska dyka upp och starta tredje världskriget. Så det som i dag kallas en demokrati, är i realiteten en liberalistisk och kulturmarxistisk diktatur.

Kulturmarxismen, som rådde i Norge och Västeuropa, och efter axelmakternas och kulturkonservatismens fall, blev upphöjd strax efter kriget, till den heliga och enda sanningen. Kulturmarxisterna blev upphöjda till det heliga inslaget, som lyfter sina röster till stöd för internationell solidaritet, och som bidrar till människans framåtskridande.

Mångkulturalism, alltså flerkultur, ingår nu i denna upphöjda och heliga sanning. Det ska inte vara lov att kritisera den heliga sanningen. Kulturkonservatismen och nationalismen blev tillfälligt reducerad till det förbjudna inslaget, som var präglat av barbari och av ideal som var format av hat och omänsklighet.

Dessa sanningar, som skapades och antogs 1945, blev senare förstärkta under 68-revolutionen, som jag ska berätta lite om nu. Nationalisterna och kulturkonservativa låg med bruten rygg efter andra världskriget och axelmakternas fall. Europa hade aldrig någon McCarthy, så marxisterna fick stort spelrum.

De använde tiden åt att infiltrera mediesektorn och skolsektorn. Den första generationen marxistiska infiltratörer fokuserade dock främst på skolsektorn, speciellt efter att samma marxister hade fått besked av de socialdemokratiska partierna i Europa om att de var för extrema för att de skulle kunna få direkta politiska positioner. Detta hände inte bara i Norge, utan över hela Västeuropa. Det var många marxister som blev universitetslärare, eftersom de ansåg att detta var den mest effektiva metoden att utöva makt.

Marxistiska 68-revolutionen i Norge och Västeuropa skedde som ett direkt resultat av att vi hade några antikommunistiska ledare som McCarthy, som förhindrade att marxisterna infiltrerade medierna och skolsektorn.

Men problemet var att även McCarthy var alltför moderat. Han övervägde faktiskt vid en tidspunkt att deportera alla amerikanska marxister till Sovjetunionen, men gjorde det dessvärre inte.

Kulturinstitutioner i Västeuropa var ett lätt mål för marxisterna att infiltrera, då de borgerliga ekonomiskt liberala var mest fokuserade på att styra och administrera ekonomin.

Det låg därmed an till en ny maktfördelning i Europa. Marxisterna, som snart skulle kontrollera kulturen, och de borgerligt ekonomiskt liberala, som kontrollerade och administrerade ekonomin. Dekonstruktion är nyckelordet. Och de marxistiska, kulturella reformerna introducerade feminism och kvotering, den sexuella revolutionen, transformation av kyrkan, skolorna i utbildning, i moral, i beteendet, för att nämna några.

Detta är inte hela texten! Jag har översatt mer. Annars finns den att läsa här på norska:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Dette-sa-Breivik---ord-for-ord-6807324.html

när kommer resten?
Citera
2012-06-04, 12:47
Medlem
danevitos avatar
http://img811.imageshack.us/img811/861/domsoltair.jpg

En av dommarna idag i rättegången.
Senast redigerad av danevito 2012-06-04 kl. 12:50.
Citera
2012-06-04, 12:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Her spiller meddommer Ernst Henning Eielsen kabal under vitneforklaringen til professor Mattias Gardell.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10065901

Han verkar ta sitt jobb seriöst
Citera
2012-06-04, 13:13
Medlem
är det ett skämt eller? och det verkar inte som att resten av domarna ser speciellt allvarligt på saken...istället ifrågasätter dem att nrk filmade och sände sekvensen. vilka jävla mongon!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10065901
Citera
2012-06-04, 13:49
Medlem
danevitos avatar
En av domarna menade på att hon kände flera domare som har bra simultanförmåga och klarar av att syssla med diverse sidoaktiviteter som spel samtigit som dom lyssnar men hon kunde inte avgöra i detta fall om personen i fråga hade en sådan begåvning ...

Bara i Norge
Senast redigerad av danevito 2012-06-04 kl. 13:55.
Citera
2012-06-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
En av domarna menade på att hon kände flera domare som har bra simultanförmåga och klarar av att syssla med diverse sidoaktiviteter som spel samtigit som dom lyssnar men hon kunde inte avgöra i detta fall om personen i fråga hade en sådan begåvning ...

Bara i Norge

Spela roll, detta är väl största rättegången sen andra världskriget åtminstone i Norge. Då borde man se till att ge ett seriöst intryck.
Citera
2012-06-04, 14:09
Medlem
hrjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
http://img811.imageshack.us/img811/861/domsoltair.jpg

En av dommarna idag i rättegången.
Du var på plats idag antar jag, hur kom du in? fick du tillåtelse eller är du journalist?
Citera
2012-06-04, 14:28
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Du var på plats idag antar jag, hur kom du in? fick du tillåtelse eller är du journalist?
Inget eget scoop direkt... http://www.vg.no/
Citera
2012-06-04, 14:47
Medlem
barkeepers avatar
Det ar ju intressant att man nu diskuterar ABBs anledningar till sin radikalisering. En massa smasaker och annat tjafs, helt klart, men arligt talat sa tror jag folk missar poangen helt, speciellt media...

De har smasakerna ar inte mycket att hanga i julgranen. Sa om det nu inte ar anledning nog att bli radikal, vad kan det da bero pa? Kan det vara hur systemet hanterar dessa sakerna, snarare an sjalva handligen? Om man patalar att man tycker att dessa sakerna ar fel, sa blir man stamplad som rasist, och ignorerad. Da drar man ut pa internet och letar efter andra som tycker likadant, och sa ar karusellen igang...

Vakna nu media. Inget av det som ABB sager ar speciellt ovanligt.
Citera
2012-06-04, 14:49
Medlem
Breivik i dag
Citat:
- Kompendiet var ursprungligen på 4500 sidor. Jag har reducerat det till ca 1.500 sidor.

300 sidor i pocketformat, så hade alla haft en 2083 på nattduksbordet.

Citat:
- Syftet var att förmedla information, inte nödvändigtvis att briljera litterärt.
Breivik, den försynte terroristen.
Citera
2012-06-04, 15:59
Bannlyst
Idag fick man se lite av Breivik. Han ser lika ståtlig ut somv anligt.. Roligt med den svenska historiaexpoerten som sa att det inte kan anses föreligga någon störning. Så jävla rätt han hade. Han vet mer än alla psykiatriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in