2012-04-16, 12:00
Medlem
Fuck! Vart tvungen att lämna datorn en stund, vad var det som censurerades?? Huset var ju inte så upphetsande..
Citera
2012-04-16, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Du menar att bara man letar noga i lagtexterna kommer man hitta en paragraf eller ett lagrum som stödjer Breivik så han kan frias? Han kommer dömas för det han är skyldig till och inget annat.

Han får uttrycka sig via sitt manifest som är fritt för alla att läsa. Nu visas även hans film upp i rättegången, som även den ger honom chansen att uttrycka sig. Även den filmen finns på internet.

Breivik har, vad jag har sett än så länge, bemötts med respekt. Flera i rättssalen skakade hand med honom innan det skulle börja, och han fick uttrycka sig för hur han bemöter straffskyldigheten.

Att han inte får stå och sprida sin propaganda är helt normalt, det har nämligen väldigt lite med själva sakfrågan att göra. Han har mördat väldigt många människor och det kan han aldrig komma ifrån, även fast han hävdar att han gjort det för Norges bästa.

Det ligger för övrigt i Breiviks intresse att sitta längre än 24 år om det är möjligt, eftersom han antagligen inte ens kommer hinna utanför fängelseportarna innan någon dödar honom, den dagen han blir frisläppt.

Norge ska följa sina egna lagar och behandla alla lika rättvist
Jag kan inte norska lagen men kanske står det att man som enskild person kan spränga upp deras ledare då ska han i rättegången få uttala sig om det så som alla andra får uttala sig själva sen om man anser att han drar upp enligt dom dig eller mig propaganda så är det hans rätt att i rättegången få samma behandling som alla andra åtalade får göra under en rättegång att man ska sätta munkavel på han så han inte ska få uttala sig om andra får göra det så är det fel

Jag kan inte norska lagen men som sagt Norge ska ge alla sina åtalade samma rättigheter
Om ingen åtalad i Norge får uttala sig under rättegångens gång ja då ska han inte få göra det

Får åtalade banda in sina försvarstal och visa upp det under rättegången då ska man göra det med han med

Men dock så ser jag risken till att bandade försvars tal kan bli klippta retuscherade

Alla åtalade i ett land ska bli behandlade på sammavis och få samma rättigheter det har fallit här och därmed är det inte en rättvis rättegång och då har Norge fallit i demokratin
Citera
2012-04-16, 12:01
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Han är ju oroad för Europas framtid.
Vilka puckon det finns här.

Och mördar sin egen ras. Klokt!
Citera
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Breivik gråter? Är det för han är rörd av manifestet?

Ledsen att Multikultarismen förstör norden?
Det är ju vacker musik till den, han har väl inte fått höra på något under tiden han har suttit kanske.
Citera
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiocci
Fuck! Vart tvungen att lämna datorn en stund, vad var det som censurerades?? Huset var ju inte så upphetsande..
ABBs film.
Citera
Medlem
EmmaKlaras avatar
Breivik rörde unte en min när hans 77 offer räknades upp, men när han ser denna skräpfilm rörs han till tårar.
Citera
Medlem
Citat:

Breiviks manifest. Samt några enstaka bilder när han grät.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Nu grät han efter att filmen var slut.

Är det av oro för Europas framtid, tro?

Edit: Filmen var visst inte slut, utan de bröt bara in för lite starka bilder.
Jag tror han gråter för att det är först nu han inser vad han gjort.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Advokatens (Lippested?) flint var blankare än ett par lackskor

Är det för övrigt vanligt att man vaxar flinten så att den skall blänka mera? Eller är det enbart ett skämt?
Citera
2012-04-16, 12:02
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:

Youtube-versionen av hans manifest. Ocensurerad stream: http://areena.yle.fi/player/index.php?stream=4545&language=fi

Han grät (av lycka?/oro för norge?/annat?) när han såg på den.
Citera
2012-04-16, 12:02
Medlem
SvenBHs avatar
Han är berörd av sin egen förträfflighet.

för dom som missat: Någon som kan ge en kortfattad beskrivning av vad som hänt hittills?
Citera
2012-04-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55ford
Blir han så pass rörd utav sin egen högerpropaganda att han börjar gråta? :O

Det var väl mer under den historiska redovisningen av riddarna som försvarade Europa från Islam under 11-talet och framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in