2012-04-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcer
Att inte gå till sidan där det är land över vattnet är väll en självklarhet?...

Du tänker nog inte så klart och rationellt i ett sådant läge. Det är det som är det jobbiga för pressen m.fl. Detta är ingen dåre utan en civil person som utför en militär operation mot civila.
Citera
2012-04-20, 15:20
Medlem
Cuba-Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubeliBusken
Dagens aktiviteter i rättsalen ställer mest frågan: Hur inkompetent är den norska polisen?

Massakern hade kunnat bli väldigt mycket mindre med en kompetent polisinsats.

varför finns det inget "polisspår" angående 22.Juli?

Hela poliskåren var i gungning pga av bomben i Oslo. Totalt kaos rådde och det påverkade naturligtvis samordningen i hög grad.
Citera
2012-04-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
En självklarhet som är lätt att glömma bort när man står i en situation som ABB just då stod i.
Nej det är det inte, inte när han enligt sig själv hela tiden tänker på överlevnad.
Citera
2012-04-20, 15:22
Medlem
tråkigt att man inte fick bild/ljud när han återberättar..
Citera
2012-04-20, 15:22
Medlem
Hade han lagt av lite tidigare och bytt om så hade han kanske haft möjligheten att komma undan, i alla fall den 22:a (utifrån hans vittnesmål verkar det som det).
Citera
2012-04-20, 15:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Nej det är det inte, inte när han enligt sig själv hela tiden tänker på överlevnad.

Vadå "Nej det är det inte"? Hur vet du det? Har du varit i samma situation själv kanske?

Att i en sådan situation tänka på i princip allt trots att man är under en fruktansvärd stress och konstant oro tyder bara på en sak.
Citera
2012-04-20, 15:24
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Speciellt när överlevnadsinstinkten? Kanske var hans undermedvetna som fick honom att skydda sig från skarpskyttar.
Citera
2012-04-20, 15:24
Medlem
Cuba-Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahhh
tråkigt att man inte fick bild/ljud när han återberättar..

Verkligen ofattbart att helt legitimt censuera århundradets europeiska rättegång. Jag anser att det är en skandal!
Citera
2012-04-20, 15:26
Medlem
robotpsychologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vadå "Nej det är det inte"? Hur vet du det? Har du varit i samma situation själv kanske?

Att i en sådan situation tänka på i princip allt trots att man är under en fruktansvärd stress och konstant oro tyder bara på en sak.

Jag håller med. Även en sådan sak som att begå morden på en ö med begränsade flyktvägar tyder på hög intelligens. Däremot verkar inte ha mycket till känslor... psykopat kanske? Det är i alla fall den känslan jag får när jag läser hans beskrivning.
Citera
2012-04-20, 15:27
Medlem
Är det fler än jag som får "oppkobling feilet" från NRK ?
Citera
2012-04-20, 15:28
Medlem
MrMjoelkes avatar
Man kan bilda sig en bra uppfattning med att läsa både expressen och vg för lite skaer skiljer dem emellan. Sedan ni som skrev att en flicka kom emot honom först vid pumphuset, var har ni läst det?
Citera
2012-04-20, 15:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArcoCortLimes
Är det fler än jag som får "oppkobling feilet" från NRK ?
NRK funkar som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in