2012-04-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Jag har fortfarande inte fått svar på när han har skrattat i rätten, som inte handlar om hans wow-spelande eller andra saker som vem som helst skulle skrattat eller lett åt. Det blir jättekonstigt när man påstår något och inte kan förklara hur man menar.

Han har skrattat när han såg någon han kände(?)

Han log/blev tårögd när de visade hans egen propagandafilm

Dessa två är de jag vet.
Citera
2012-04-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Han har skrattat när han såg någon han kände(?)

Han log/blev tårögd när de visade hans egen propagandafilm

Dessa två är de jag vet.

Ja det var ju fruktansvärt konstigt, han måste vara psykopat.
Citera
2012-04-24, 22:19
Medlem
DarthNickes avatar
Citat:
Ja det var ju fruktansvärt konstigt, han måste vara psykopat.

Han måste vara en psykopat för att han ler/skrattar och nån han känner?
Lust att utveckla dig istället?
Citera
2012-04-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke

Jag ville ha exempel på när han ska ha skrattat åt saker som anses vara konstigt att skratta åt. Frågan var egentligen riktad till silver.cat.tequila men jag var för lat för att citera.
Min poäng är att han inte har skrattat eller lett vid situationer där det är helt opassande eller sjukt.
Citera
2012-04-24, 22:29
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke

Du får ta och ställa det i kontrast till hur han reagerar på allting annat under rättegången. Han är en fullblodspsykopat.
Citera
2012-04-24, 22:39
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Du får ta och ställa det i kontrast till hur han reagerar på allting annat under rättegången. Han är en fullblodspsykopat.
Nej, han är politiskt övertygad. Precis som terrorister i al-Qaida är religiöst övertygade. Han är övertygad om att det han gjorde var rätt. Han gjorde det för en god sak, menar han.

Dessutom är "skratta" fel uttryck, han log när han såg en vän till honom komma in i rättssalen, inget mer. Vem ler inte åt sina vänner? Psykopater har inte ens riktiga vänner.
Citera
2012-04-24, 22:41
Medlem
DarthNickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm

Jag har inte så extremt mycket info själv om hans reaktioner, förutom det som media skrivit om gråtande och skrattande. Vart kan man se sånt här i video utan edit? Media förvränger ju väldigt ofta saker.

Tycker han verkar rätt sane imo, utom hans högerextrema ideologi som är något överdriven.
Citera
2012-04-24, 22:51
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Jag ville ha exempel på när han ska ha skrattat åt saker som anses vara konstigt att skratta åt. Frågan var egentligen riktad till silver.cat.tequila men jag var för lat för att citera.
Min poäng är att han inte har skrattat eller lett vid situationer där det är helt opassande eller sjukt.

Jag har inte sett utfrågningen av honom eftersom den censurerats, men utifrån livebevakningen verkar det inte som att han har skrattat eller verkat glad åt konstiga saker. Däremot verkar det så när man läser artiklar som är skrivna i efterhand. Dock preciserar de inte. De kan t.ex. skriva att man idag pratade om Utöya och att Breivik log. Dock skriver man inte att han log när diskussionen handlade om någonting helt annat.
Citera
2012-04-24, 22:53
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathlc
Nej, men det är din egen subjektiva morala uppfattning att det inte är okej att döda 77 personer. Därför är det lika relevant som att Breivik anser sig ha rätt att göra det.

Har du hört talas om att det är rättegång i Norge nu och där Breivik är åtalad för ha mördat 77 personer? Då börjar du yra om subjektiv moraluppfattning och att Breiviks uppfattning ar lika relevant som någon annans. Du har en liten skev bild skulle jag vilja påstå. (understatement så det det förslår)
Citera
2012-04-24, 22:55
Medlem
Kneegros avatar
Jag är övertygad om att Breivik är till sina sinnes fulla, och dessutom en djupt intelligent man. Jag håller inte med honom i hans åsikter eller om att detta skulle varit något nödvändigt eller rätt att göra, men jag försvarar rätten att inte förklaras psykiskt sjuk så fort man står för något som anses "udda" i samhället.

Har följt liverapporteringen av rättegången alla dagarna, och jag tycker han är mer saklig och korrekt än t.ex. domaren, och reagerar dessutom fullt naturligt på det mesta (Sett utifrån en människa med hans synvinkel och ideologi).
Citera
2012-04-24, 22:57
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Har du hört talas om att det är rättegång i Norge nu och där Breivik är åtalad för ha mördat 77 personer? Då börjar du yra om subjektiv moraluppfattning och att Breiviks uppfattning ar lika relevant som någon annans. Du har en liten skev bild skulle jag vilja påstå. (understatement så det det förslår)

Vad skulle det röra sig om inte subjektiv moraluppfattning menar du?

Sen har ju Breivik själv sagt att han inte anser sig ha rätten att döda människor, men att det var det nödvändiga att göra.
Citera
2012-04-24, 22:57
Medlem
RT och skynews verkar ha rörlig bild och lyd från rättegångsveckan då det inte skulle förekomma.

http://www.youtube.com/watch?v=lGwRKY0NzKM

Eller har jag jävligt fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in